Θεσσαλονίκη: Η ακρίβεια «πληγώνει» τα νοικοκυριά - Ικανοποίηση για το Μετρό αλλά εξυπηρετεί λίγους

Οριζόντια απαισιοδοξία στην αγορά, αγκάθια για το επιχειρείν φορολογία, κόστος ενέργειας - Τι αποκαλύπτει το βαρόμετρο του ΕΒΕΘ

Αρνητικά σήματα για την οικονομική τους κατάσταση εκπέμπουν τα νοικοκυριά με το 56% να μην θεωρεί κατάλληλη τη στιγμή για αγορές ενώ δεν αναμένουν καμία βελτίωση ούτε στο μέλλον (ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παραμένει αμετάβλητος στο -32).

Το 63% των πολιτών αναμένει να δαπανήσει λιγότερα το επόμενο δωδεκάμηνο με τις ανατιμήσεις να σφίγγουν τη θηλιά.

579516215-1527712408423589-4306407708698694877-n.jpg?v=0

Βάσει λοιπόν του βαρομέτρου Σεπτεμβρίου του ΕΒΕΘ (έρευνα της Palmos Analysis στο νομό Θεσσαλονίκης), η ακρίβεια εξακολουθεί να ανησυχεί τα νοικοκυριά (τα οποία αναμένουν περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές τον επόμενο χρόνο) ενώ για τις επιχειρήσεις το υψηλό κόστος φορολογίας και η ενέργεια συνιστούν τις κυριότερες προκλήσεις.

Εικόνα παγωμένη στο χρόνο

Στο πλαίσιο αυτό, στασιμότητα στην καταναλωτική εμπιστοσύνη και μεικτές τάσεις στην επιχειρηματική κοινότητα με τον κλάδο των κατασκευών σε οριακά αρνητική τροχιά, χαρακτηρίζουν την ψυχολογία της αγοράς.

Υπό αυτό το πρίσμα, το επιχειρηματικό κλίμα σε λιανικό εμπόριο και βιομηχανία παραμένει σε αρνητικό έδαφος με την έλλειψη εργατικού δυναμικού να ταλαιπωρεί τις επιχειρήσεις με τις προσδοκίες τους για το ερχόμενο διάστημα να κινούνται στη σφαίρα της συγκρατημένης απαισιοδοξίας.

Φόροι, ενέργεια

Η υψηλή φορολογία (41%), το κόστος ενέργειας /καυσίμων (26%) και το κόστος πρώτων υλών (22%) αποτελούν τα κορυφαία προβλήματα των επιχειρήσεων.

Θετικός βαθμός στο Μετρό, «συνηθίζουν» το Flyover

Αναφορικά με το Μετρό, το 29% των κατοίκων του νομού δηλώνει πως το χρησιμοποιεί, με το 78% από όσους το χρησιμοποιούν να εκφράζουν ικανοποίηση από τη χρήση του (σημαντικά αυξημένο ποσοστό από το 65% του προηγούμενου εξαμήνου).

Για το 59% των ερωτηθέντων, το Μετρό δεν άλλαξε τις μετακινήσεις του, αφού δεν το χρησιμοποιούν καθώς δεν εξυπηρετείται η περιοχή τους.

Για το Flyover, 1 στις 2 επιχειρήσεις αναφέρει πως βιώνει δυσκολίες από τις εργασίες κατασκευής, με το ποσοστό ωστόσο να σταθεροποιείται το τελευταίο διάστημα.

«Φόβος και ανησυχία στα νοικοκυριά, δομική αναπροσαρμογή στο εμπόριο»

«Από τα δύο βαρόμετρα Σεπτεμβρίου και Μαρτίου δεν έχει μεταβληθεί κάτι ιδιαίτερα, αυτό που βαραίνει στην αντίληψη των νοικοκυριών είναι η επιμονή του πληθωρισμού που αφορά προϊόντα και υπηρεσίας που απευθύνονται στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, τα νοικοκυριά φοβούνται και ανησυχούν. Στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου βλέπουμε μεγάλη αύξηση στο εξ αποστάσεως εμπόριο (boxes), είναι ένας κλάδος που αρχίζει σιγά σιγά και αυτονομείται, εμφανίζεται μπροστά μας μία μεγάλη δομική αναπροσαρμογή», σημείωσε ο επίτιμος πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης.

«Το Μετρό αποδείχθηκε πολύ καλή επιλογή μετακίνησης αλλά πρέπει να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Το Flyover αν και αρχικά δημιούργησε προβλήματα στη συνέχεια με τις κατάλληλες αναπροσαρμογές βρέθηκαν λύσεις», τόνισε.

579516215-1527712408423589-4306407708698694877-n.jpg?v=0

Ο «άγνωστος» κόσμος της ΑΙ

Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις παραμένουν ανενημέρωτες (56%) για τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης αν και το 40% επισημαίνει πως έχει χρησιμοποιήσει κάποια εφαρμογή ΑΙ.

Η Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του νομού Θεσσαλονίκης (Βαρόμετρο ΕΒΕΘ) διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, κατά το 2ο δεκαπενθήμερο Μαρτίου & Σεπτεμβρίου, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).

Loader