Θεσσαλονίκη: Το νέο απρόοπτο στο ΑΠΘ, το άκυρο σενάριο εκλογής πρύτανη, οι νέες προσλήψεις στον ΟΑΣΘ και τα ρέστα από το μετρό. Γράφει ο Σαλονικιός

Η εντολή του υπουργείου Παιδείας προς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης είναι σαφής: σπεύσατε να εκλέξετε νέο πρύτανη το ταχύτερο δυνατόν. Λογικό είναι. Το πολυπληθέστερο πανεπιστήμιο της χώρας δεν μπορεί να μείνει για πολύ ακέφαλο.
Ήδη, από την περασμένη Πέμπτη που εκδόθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία έγιναν δεκτές οι προσφυγές κατά της εγκυρότητας της εκλογής του Χαράλαμπου Φείδα, το ΑΠΘ είναι ουσιαστικά χωρίς πρυτανικές αρχές καθώς, εκτός από τον ίδιο, εξέπεσαν του αξιώματός τους και οι αντιπρυτάνεις καθώς είχαν διοριστεί από τον πρύτανη. Ωστόσο, παρά την εύλογη πρεμούρα του υπουργείου, χθες προέκυψε νέο απρόοπτο όσον αφορά τη διαδικασία.
Συγκεκριμένα, οι εξελίξεις από δω και πέρα είναι οι εξής: εντός των αμέσως προσεχών ημερών, ίσως ακόμη και σήμερα, το αρχαιότερο μέλος της Συγκλήτου θα πρέπει να συγκαλέσει το Συμβούλιο Διοίκησης το οποίο θα διαπιστώσει το κενό εξουσίας.
Αρχαιότερο μέλος είναι ο καθηγητής Μωϋσής Σιδηρόπουλος ο οποίος όμως, χθες ενημέρωσε ότι δεν επιθυμεί να εμπλακεί σε αυτήν τη διαδικασία. Έτσι, η σκυτάλη περνά στον αμέσως επόμενο αρχαιότερο που είναι ο καθηγητής Αλέξανδρος Δημητρακόπουλος. Μόλις συνεδριάσει το Συμβούλιο διαπιστώνει το κενό εξουσίας και ορίζει “πρυτανεύοντα”, δηλαδή ασκών προσωρινά χρέη πρύτανη, το αρχαιότερο μέλος του Συμβουλίου, που είναι ο Απόστολος Αποστολίδης. Η διαπιστωτική αυτή πράξη αποστέλλεται προς το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να γίνει ΦΕΚ.
Στη συνέχεια ορίζεται νέα συνεδρίαση του Συμβουλίου με μοναδικό θέμα την εκλογή πρύτανη ανάμεσα στους δύο υποψηφίους, τον Κυριάκο Αναστασιάδη και τον Στράτο Στυλιανίδη. Η διαδικασία εκεί είναι γνωστή. Τα έντεκα μέλη του Συμβουλίου θα προχωρήσουν, χωρίς χρονοτριβή σε τρεις διαδοχικές ψηφοφορίες (εφόσον χρειαστούν και οι τρεις), σε τρεις διαδοχικές ημέρες. Στην πρώτη απαιτούνται οκτώ ψήφοι σε σύνολο έντεκα, στη δεύτερη επτά και στην τρίτη έξι. Τι θα γίνει, όμως εάν κανείς από τους δύο υποψηφίους δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τις έξι ψήφους;
Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούσε ένα σενάριο που θέλει σε αυτή την περίπτωση η εκλογική διαδικασία να κηρύσσεται άγονη και να επαναλαμβάνεται από μηδενική βάση. Δηλαδή εκ νέου καθολική ψηφοφορία από τα μέλη ΔΕΠ τα οποία θα εκλέξουν καινούργια εσωτερικά μέλη για το Συμβούλιο Διοίκησης, καινούργιες υποψηφιότητες κ.ο.κ. Ωστόσο, το συγκεκριμένο σενάριο δεν ευσταθεί και αυτό έσπευσε να το ξεκαθαρίσει και το ίδιο το υπουργείο με σχετική επιστολή που απέστειλε προχθές Δευτέρα προς το ΑΠΘ.
Σε αυτήν αναφέρεται ρητά πως μετά την τρίτη αποτυχημένη ψηφοφορία, πρύτανης εκλέγεται αυτός που απλώς θα έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους, π.χ. πέντε έναντι τεσσάρων. Εάν, δε, υπάρχει ισοψηφία μεταξύ των δύο υποψηφίων τότε ο πρύτανης θα βγει από κλήρωση. Καλό θα ήταν βεβαίως για το ΑΠΘ να μην φτάσει σ' αυτό το σημείο, αλλά προκειμένου να μπει τέλος σε αυτό το θρίλερ που έχει συμπληρώσει σχεδόν δεκατέσσερις μήνες, καθώς ξεκίνησε τον Μάιο του 2024, κάθε λύση δεκτή.
Με το βλέμμα στον Σεπτέμβριο
Ένα από τα πλέον περιζήτητα επαγγέλματα αυτήν την περίοδο, όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι αυτό του επαγγελματία οδηγού. Στη Θεσσαλονίκη οι ανάγκες είναι ακόμη μεγαλύτερες... παρότι το μετρό λειτουργεί χωρίς οδηγό. Αντιθέτως, αρκετούς οδηγούς χρειάζεται ο ΟΑΣΘ ο οποίος, θυμίζω, είχε πάρει πέρυσι περί τους 150 οκταμηνίτες αλλά απαιτούνται και άλλοι. Έτσι, εντός των προσεχών ημερών, μόλις δοθεί η προέγκριση από το υπουργείο Εσωτερικών, αναμένεται να βγει νέα πρόσκληση για άλλους 171 με σύμβαση ορισμένου χρόνου διάρκειας οκτώ μηνών. Στόχος είναι οι νέοι οδηγοί να πιάσουν τιμόνι από την 1η Σεπτεμβρίου, όταν θα ξεκινήσει εκ νέου το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων.
Στο μεταξύ, τρέχει αυτές τις μέρες ο διεθνής διαγωνισμός για την αγορά άλλων πενήντα καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία θα είναι αυτή τη φορά αρθρωτά (μήκους 18 μέτρων). Η προθεσμία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για τις 20 Ιουνίου και ο στόχος είναι η αγορά να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο καθώς χρηματοδοτείται από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης τα οποία θα πρέπει να απορροφηθούν το αργότερο ως τον Αύγουστο του 2026. Θυμίζω ότι στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν ήδη 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, οπότε, μαζί με τα επόμενα πενήντα, ο μισός στόλος του ΟΑΣΘ θα είναι καινούργιος και ηλεκτροκινούμενος.
Ποια ρέστα;
Τον περασμένο Δεκέμβριο ένας επιβάτης προσήλθε στα εκδοτικά μηχανήματα του μετρό προκειμένου να βγάλει εισιτήριο των 0,60 ευρώ. Το μηχάνημα όφειλε να του επιστρέψει ρέστα δέκα ευρώ. Την οφειλή επιβεβαίωσε η απόδειξη την οποία εξέδωσε το μηχάνημα και η οποία έγραφε μάλιστα, “φυλάξτε το για την τακτοποίηση επιστροφής χρημάτων σας και παρουσιάστε το σε ένα εκδοτήριο εισιτηρίων”.

Όταν, όμως, αργότερα, πήγε να εισπράξει το 10ευρω, οι υπάλληλοι του συνέστησαν να απευθυνθεί στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών. Πράγματι, ο επιβάτης απέστειλε ηλεκτρονικά την απόδειξη με την οφειλή των δέκα ευρώ και η απάντηση που πήρε ήταν η εξής: “Σας ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών. Κατόπιν του σχετικού ελέγχου, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η απόδειξη που μας αποστείλατε δεν αντιστοιχεί σε κάποιο καταγεγραμμένο περιστατικό συστημικής δυσλειτουργίας. Ως εκ τούτου, λυπούμαστε που δεν είναι εφικτή η ικανοποίηση του αιτήματός σας. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση, βρισκόμαστε στην διάθεσή σας”. Τι γίνεται, παιδιά, εκεί στη ΤΗΕΜΑ; Μήπως υπάρχει γενικότερο πρόβλημα “συστημικής δυσλειτουργίας”;