Η πραγματική κίνηση στο μετρό, το εισιτήριο της μιας διαδρομής, οι χαμηλές πτήσεις του Αλέξη και η διορία για τα μπλόκα. Γράφει Ο Σαλονικιός

Φαίνεται πως σε πολλούς Θεσσαλονικείς το μετρό τους είχε λείψει γι' αυτό και η επιστροφή του από προχθές Δευτέρα, σκόρπισε ικανοποίηση

Είδα πολλά χαμόγελα χθες στους σταθμούς και στους συρμούς του μετρό. Φαίνεται πως σε πολλούς Θεσσαλονικείς το μετρό τους είχε λείψει γι' αυτό και η επιστροφή του από προχθές Δευτέρα, σκόρπισε ικανοποίηση, κυρίως σε όσους το χρησιμοποιούσαν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους στον έναν χρόνο λειτουργίας του. Στο ευχάριστο κλίμα συνετέλεσε και ο εορταστικός στολισμός των συρμών καθώς και η ατμόσφαιρα στην αγορά η οποία περίμενε πως και πως να επαναλειτουργήσει το μετρό για να μεταφέρει κόσμο στο κέντρο για τα ψώνια του.

Οι πιο παρατηρητικοί από τους επιβάτες θα πρόσεξαν ότι ήταν λιγοστά τα εισιτήρια τα οποία εγκατέλειπαν αρκετοί στις κυλιόμενες σκάλες στις εξόδους των σταθμών προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν οι επόμενοι καθώς ήταν ακόμη σε ισχύ. Αυτό πλέον τελείωσε. Το κάθε εισιτήριο ισχύει για μία και μόνη διαδρομή, έναντι των εβδομήντα λεπτών της ώρας που ίσχυε πριν, και αυτομάτως απενεργοποιείται μόλις ο επιβάτης διαβεί τις θύρες εξόδου. Υπάρχει μάλιστα και σχετική ειδοποίηση. Έτσι δεν έχει νόημα πλέον να το αφήσει κανείς στις κυλιόμενες σκάλες για τον επόμενο.



Το ενιαίο

Για το θέμα αυτό είχε γίνει πολλή συζήτηση τους προηγούμενους μήνες. Κάποιοι το έβλεπαν ως ένδειξη αλληλεγγύης το να δώσεις το εισιτήριό σου στον επόμενο, άλλοι το είχαν δει σαν παιχνίδι και υπάρχουν κι εκείνοι οι “δεν πληρώνω” οι οποίοι υποδυόμενοι τους τζαμπατζήδες έκαναν αντίσταση στο “σύστημα”. Εν πάση περιπτώσει, όλη αυτή η συζήτηση γινόταν για 0,60 ευρώ (ή 0,30 για μια σημαντική μερίδα επιβατικού κοινού), που είναι το φθηνότερο εισιτήριο αστικών συγκοινωνιών στην Ευρώπη και ίσως όχι μόνο.

Επιπλέον, η διάρκεια των εβδομήντα λεπτών είχε μπει με το σκεπτικό ότι θα υπήρχε το ενιαίο εισιτήριο με το οποίο θα μπορούσε κανείς να μετεπιβιβαστεί μετά το μετρό σε αστικό λεωφορείο και αντιστρόφως. Για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει πολλές φορές, ενιαίο εισιτήριο δεν υπάρχει ακόμη και παραμένει άγνωστο πότε ακριβώς θα υπάρξει.



Γενέθλια


Από χθες κυκλοφόρησε από την ΤΗΕΜΑ, την εταιρεία που έχει αναλάβει το μετρό το επετειακό βιντεάκι για τον ένα χρόνο λειτουργίας του. Βεβαίως, τα εγκαίνια είχαν γίνει στις 30 Νοεμβρίου 2024, όμως, μετρό τότε δεν υπήρχε και θα ήταν σα να πηγαίνεις σε γενέθλια μωρού και να λείπει το μωρό. Οπότε, σοφά έπραξε η ΤΗΕΜΑ και περίμενε να εκκινήσει εκ νέου το μετρό για να γιορτάσει και την πρώτη επέτειο.

Τώρα, στο βιντεάκι γίνεται λόγος για 27 εκατομμύρια μετακινήσεις κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, δηλαδή περίπου 78.000 ημερησίως. Δεν ξέρω πως γίνεται η καταμέτρηση αλλά έως τώρα έχουν δοθεί διάφοροι αριθμοί κατά καιρούς οι οποίοι δεν πολυσυμβαδίζουν μεταξύ τους. Για παράδειγμα λίγο πριν από το κλείσιμο του μετρό, στις 10 Νοεμβρίου, οι αρμόδιοι μιλούσαν για 20 εκατ. ακυρώσεις. Τώρα έγιναν 27 τα εκατομμύρια. Σε κάθε περίπτωση οι αριθμοί αυτοί είναι μετά βίας ικανοποιητικοί καθώς οι προσδοκίες ήταν πολύ μεγαλύτερες. Να δούμε πόσο θα αλλάξει η κατάσταση όταν θα μπει στο παιχνίδι και η Καλαμαριά η οποία πάει μάλλον για μετά το Πάσχα.

Πόσο θα διαρκέσουν;

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους εμφανίζονται από χθες οι αγρότες στα δεκάδες μπλόκα που έχουν στηθεί σε διάφορα σημεία ανά την επικράτεια. Όπως όλα δείχνουν οι επόμενες μέρες θα είναι κρίσιμες και όλοι αντιλαμβάνονται πως ό,τι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει έως το πολύ τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, διαφορετικά και οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και αγρότες θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα προβλήματα. Η κυβέρνηση γιατί ενδεχομένως να χρειαστεί να επιχειρήσει να σπάσει τα μπλόκα, ακόμη και με χρήση βίας, γεγονός που θα της επιφέρει μεγάλο πολιτικό κόστος, αλλά και οι αγρότες θα δεχθούν μεγάλες πιέσεις από την αγορά και από τους ταξιδιώτες που θα θέλουν να εκδράμουν για το τετραήμερο των Χριστουγέννων.

Ήδη η αγορά αντιμετωπίζει προβλήματα τροφοδοσίας, ενώ και κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες λειτουργούν εποχιακά, έχουν αρχίσει να καταγράφουν ήδη απώλειες. Δέστε, για παράδειγμα, τι συμβαίνει στα Τρίκαλα, σε μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή. Οι αγρότες είναι και εκεί στα μπλόκα, αλλά την ίδια ώρα καταγράφονται ήδη χιλιάδες ακυρώσεις από τους επισκέπτες στον χριστουγεννιάτικο Μύλο των Ξωτικών ο οποίος προσελκύει τα τελευταία χρόνια πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες οι οποίοι αφήνουν χρήμα και στην υπόλοιπη αγορά των Τρικάλων. Ανάλογες καταστάσεις υπάρχουν και σε άλλες πόλεις.



Η Agrotica


Ο αναβρασμός στον αγροτικό κόσμο χτύπησε και την 31η Agrotica η οποία ήταν προγραμματισμένη για το τετραήμερο από 29 Ιανουαρίου έως 1η Φεβρουαρίου 2026. Λόγω των γεγονότων πολλές εταιρείες ανακοίνωσαν ήδη ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στην έκθεση, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους αγρότες. Έτσι, χθες, η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo αποφάσισε να μεταθέσει κατά περίπου ενάμιση μήνα τη διοργάνωση, για το τετραήμερο 12 έως 15 Μαρτίου. Θα ήταν μεγάλο πλήγμα, τόσο για τη ΔΕΘ-Helexpo όσο και για τη Θεσσαλονίκη να ματαιωθεί η μεγαλύτερη κλαδική έκθεση που γίνεται στην Ελλάδα. Ας ελπίσουμε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση το συντομότερο.

Στα ρηχά της “Ιθάκης”

Χθες δημοσιοποιήθηκαν τα ευρήματα δημοσκόπησης της PRORATA η οποία αφορούσε αποκλειστικά τον Αλέξη Τσίπρα. Η έρευνα έγινε στο διάστημα 5 έως 8 Δεκεμβρίου, δηλαδή μετά το Παλλάς και τα αποτελέσματά της δεν είναι και τόσο ευνοϊκά για τον συγγραφέα της “Ιθάκης”. Θα σταθώ σε τρία μόνο ευρήματα. Απ' όσους παρακολούθησαν την εκδήλωση στο Παλλάς (ολόκληρη ή περιστασιακά) θετικές εντυπώσεις αποκόμισε το 14%, το 30% δήλωσε ακριβώς το αντίθετο και ένα 13% δήλωσε “ουδέτερο”.

Στο δε ερώτημα τι συναισθήματα τους προκαλεί ενδεχόμενη επιστροφή του Αλέξη στην κεντρική πολιτική σκηνή το 29% δήλωσε “με θυμώνει”, 21% “με αφήνει αδιάφορο”, 13% “με κάνει να ελπίζω”, 12% “μου προκαλεί περιέργεια”, 11% “με θλίβει”, 10% “με φοβίζει” και 3% “με χαροποιεί”.
Τέλος, στο ερώτημα “πόσο πιθανό είναι να ψηφίσετε στις επόμενες εκλογές ένα κόμμα υπό τον Αλέξη Τσίπρα” το 63% δηλώνει “αποκλείεται”, 12% “σχετικά απίθανο”, 13% “σχετικά πιθανό” και μόλις 9% “βέβαια θα το ψηφίσω”. Τα ποσοστά αυτά είναι τα ίδια πάνω κάτω με εκείνα και πριν από τον μεγάλο ντόρο της “Ιθάκης”. Φαίνεται πως και η βελόνα του Αλέξη, είναι κι αυτή κολλημένη. Σε κάθε περίπτωση, με τέτοιο “ταμείο” είναι κομμάτι δύσκολο να βγεις στην πολιτική αγορά.

Loader