Θεσσαλονίκη: Φρένο στα μπαλώματα σε δρόμους και πεζοδρόμια από εταιρίες κοινής ωφέλειας βάζει ο Δήμος

Η νέα κανονιστική ρύθμιση ψηφίζεται σήμερα στη Δημοτική Επιτροπή

Τέλος στις ανεξέλεγκτες παρεμβάσεις των εταιρειών κοινής ωφέλειας σε δρόμους και πεζοδρόμια επιχειρεί να βάλει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, καθώς σήμερα αναμένεται να εγκριθεί από τη Δημοτική Επιτροπή ο νέος σχετικός κανονισμός.

Η κανονιστική ρύθμιση που εισηγείται η Διεύθυνση Έργων Αναπλάσεων & Συντηρήσεων Δημοσίου Χώρου, αφορά στον καθορισμό των προδιαγραφών και της διαδικασίας χορήγησης αδειών τομής οδοστρωμάτων, πεζοδρομίων και γενικότερα κοινόχρηστων χώρων, για την εκτέλεση εργασιών από τρίτους.

ezodromia-ergasies.jpg?v=0

Με τη νέα κανονιστική ρύθμιση θα τίθεται σαφές χρονικό όριο στις παρεμβάσεις μετά από έργα ανάπλασης. Αναφορά στα συγκεκριμένα μέτρα είχε κάνει και σε παλαιότερη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος τότε είχε τονίσει πως σε περιοχές όπου έχει ολοκληρωθεί ανάπλαση, δεν θα επιτρέπεται καμία νέα τομή ή παρέμβαση για κάποιο χρονικό διάστημα, από εταιρείες.

Στόχος η βελτίωση της καθημερινότητας

Ο νέος κανονισμός, όπως αναφέρει στο emakedonia.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, αποσκοπεί στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, στον καλύτερο συντονισμό των εργασιών και στη μείωση της ταλαιπωρίας που προκαλούν οι συνεχείς επεμβάσεις στο οδόστρωμα.

Aναφερόμενος στη διαδικασία προετοιμασίας του κανονισμού, ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι έχουν προηγηθεί δημόσιες διαβουλεύσεις και τουλάχιστον τρεις συναντήσεις με τις εταιρείες κοινής ωφέλειας. «Συχνά λαμβάνουμε λίστες με 15–20 σημεία παρέμβασης από μία μόνο εταιρεία μέσα σε ένα εξάμηνο», τόνισε, προσθέτοντας ότι τα συνεργεία πολλές φορές δεν λαμβάνουν υπόψη τους την επιβάρυνση που προκαλείται στους πολίτες. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα πρόσφατο περιστατικό στην Άνω Πόλη», εξηγεί.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τους εργολάβους τους και διαβεβαιώνουν ότι τα πρόστιμα θα μετακυλίονται σε αυτούς. «Εμείς επιβάλλουμε τα πρόστιμα στις εταιρείες και εκείνες τα μεταφέρουν στους εργολάβους – αυτούς που συχνά δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους», είπε, εξηγώντας ότι ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες θεωρούν πως ο νέος κανονισμός τις ευνοεί, επειδή θα λειτουργεί ως μοχλός πίεσης στους εργολάβους για καλύτερη εκτέλεση των έργων.

ergasies-thess.jpg?v=0

Τους πρώτους μήνες του 2026 η εφαρμογή

Πηγές του δήμου αναφέρουν ότι η νέα ρύθμιση θα έχει θετικό αντίκτυπο: Θα ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά όλων και θα κάνει πιο προσεκτικούς τόσο τις υπηρεσίες όσο και τους εργολάβους.

Ο αντιδήμαρχος από πλευράς του επισημαίνει ωστόσο ότι η αποτελεσματικότητα του μέτρου εξαρτάται και από την αυστηρότητα των δημοτικών υπηρεσιών στην επιβολή των προστίμων. «Η κανονιστική εγγυάται ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις ή παραλείψεις στην επιβολή τους», αναφέρει.

Μετά την έγκριση από τη Δημοτική Επιτροπή, ο κανονισμός αναμένεται να περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο και ακολούθως από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η πλήρης εφαρμογή του τοποθετείται στις αρχές του 2026, δίνοντας στις εταιρείες τον απαιτούμενο χρόνο να προσαρμόσουν τα συστήματά τους, ώστε να μπορούν να μετακυλίουν τα πρόστιμα στους συνεργαζόμενους εργολάβους που αναλαμβάνουν τα έργα.

Από το νέο έτος και με τη νέα κανονιστική η ανάπλαση στη Βασ. Όλγας

Με αφορμή τη συζήτηση για την κανονιστική, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, σε πρόσφατη τοποθέτησή του, αναφέρθηκε και στο έργο της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Όπως διευκρίνισε, η δημοτική ανάπλαση δεν θα ξεκινήσει πριν από τις αρχές του νέου έτους, εξαιτίας καθυστερήσεων από την ΕΥΑΘ, ενώ το συνολικό πλάνο παρεμβάσεων τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026.

Στο ίδιο πλαίσιο, ανακοίνωσε ότι στα έργα αποκατάστασης, οι εταιρείες πλέον δεν θα «μπαλώνουν» το οδόστρωμα αποσπασματικά: στις οδούς με πολλές λωρίδες η αποκατάσταση θα αφορά ολόκληρη τη λωρίδα, ώστε να αποφεύγεται η γνωστή εικόνα των αλλεπάλληλων «μπαλωμάτων».

Loader