Χρ. Δήμας: Μετρό στην Καλαμαριά έως τον Μάρτιο του 2026 - Πώς προχωρά το flyover

Τι είπε ο υπουργός υποδομών για τις δυτικές επεκτάσεις - «Ζουν την καλύτερη εποχή οι κατασκευαστικές», επεσήμανε ο ισχυρός άνδρας του ομίλου AKTOR, Aλέξανδρος Εξάρχου

Την δέσμευση πως η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη και λειτουργική έως τον Μάρτιο του 2026 επανέλαβε ο Χρήστος Δήμας, στο πλαίσιο του Thessaloniki Metropolitan Summit με τον υπουργό να προαναγγέλει περισσότερα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου, Ιδιωτικού Τομέα) τα επόμενα χρόνια.

«Διαχειριζόμαστε αρδευτικά έργα της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ για τη διαχείριση των υδάτων, το 80% των υδάτινων πόρων προέρχεται από την άρδευση και το 20% από την ύδρευση», ανέφερε ο υπουργός υποδομών και μεταφορών που προσδιόρισε για το πρώτο τρίμηνο του 2026 την επέκταση της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά. «Ήδη βλέπουμε και το πώς θα πάει στις βορειοδυτικές συνοικίες το Μετρό», σημείωσε.

 «Η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας (flyover) έχει ξεπεράσει σε πρόοδο το 27%, προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να παραδοθεί τον Μάιο του 2027, εξυπηρετώντας 10.000 οχήματα/ώρα», ανέφερε.

«Δεν ευθύνεται πάντα το δημόσιο για τις καθυστερήσεις στα έργα υποδομών, στο σταθμό Βενιζέλου βρήκαμε την απαραίτητα ισορροπία ανάμεσα σε διαφύλαξη αρχαιοτήτων και λειτουργία Μετρό. Στόχος μας είναι να έχουμε ακόμα περισσότερα ΣΔΙΤ τα επόμενα χρόνια, προς αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούμε το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπογράψαμε χθες τη δημοπράτηση του τεύχους για την υποβολή προσφορών για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη, τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει και για τον δρόμο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Έχουμε πετύχει οι κατασκευαστές να πληρώνονται στην ώρα τους», σημείωσε.

«Ώριμες μελέτες, επαρκής χρηματοδότηση για να τρέχουν τα έργα»

«Η Ελλάδα είναι το καλύτερο κράτος στην Ευρώπη για να επενδύσει κάποιος στις υποδομές και τις κατασκευαστικές εταιρείες, ζουν την καλύτερη εποχή οι κατασκευαστικές. Με τα ανεκτέλεστα που έχουν οι κατασκευαστές οι καθυστερήσεις στα έργα προκαλούν μεγάλα προβλήματα Στα έργα νέας γενιάς πρέπει να διασφαλίζονται ώριμες μελέτες και επαρκής χρηματοδότηση, τα έργα παραχωρήσεων προχωρούν έργα γιατί υπάρχει ωριμότητα μελετών και επαρκής χρηματοδότηση καθώς διασφαλίζονται τα κριτήρια που θέτουν οι τράπεζες, αντιθέτως πολλές φορές τα δημόσια έργα χρονίζουν και κράτος και εταιρείες συζητούν για παρατάσεις συνεχώς, κάτι άβολο και για τις δύο πλευρές. Το υπουργείο κάνει προσπάθειες προς τη σωστή κατεύθυνση, καλύτερα να καθυστερούν οι δημοπρατήσεις και να γίνονται σωστά και εγκαίρως μετά τα έργα», υποστήριξε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου AKTOR.

Μετρό στην Καλαμαριά

«Το πιο σημαντικό για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά ήταν η ηλεκτροδότηση για να αρχίσουν οι δοκιμές της γραμμής, με την προϋπόθεση πως θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση πιστεύω πως το κοινό στοίχημα να λειτουργήσει η γραμμή μέχρι τον Μάρτιο του 2026 θα επιτευχθεί. Δεν εξαρτάται αποκλειστικά από κατασκευαστικές εργασίες η λειτουργία της γραμμής, υπάρχει και μία σειρά άλλων διαδικασιών που πρέπει να τρέξουν, κατασκευαστικά θεωρώ πως θα είμαστε έτοιμοι τον Φεβρουάριο του 2026», ανέφερε.

Loader