Θεσσαλονίκη: Φυσά επιχειρηματικός Βαρδάρης - Ποια deals ψήνονται από το Ολύμπιον μέχρι τη Μοδιάνο και τα Jackaroo

Κινητικότητα και ανακατατάξεις στην αγορά του κέντρου σε εστίαση και λιανεμπόριο - Ποιοι μιλούν με ποιους, ποιες αλυσίδες και γιατί φλερτάρουν την πόλη

Ζυμώσεις, διεργασίες, διαβουλεύσεις και νέα deals «ζυμώνονται» στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης με Αριστοτέλους, Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Ερμού να βρίσκονται στο επίκεντρο των… επιχειρηματικών μαγειρεμάτων με πλήθος deals να κυοφορούνται.

Μπορεί η συμφωνία των McDonald’s με την διεύθυνση του ιστορικού «Ολύμπιον» στην καρδιά της Αριστοτέλους να μην καρποφόρησε, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η πασίγνωστη αμερικανική αλυσίδα γρήγορου φαγητού δεν ψάχνει ευκαιρίες στο κέντρο της πόλης, εστιάζοντας σε στρατηγικά σημεία που θα μπορούσε να ανοίξει κατάστημα, μεγιστοποιώντας την απήχησή στο καταναλωτικό κοινό.

Υπενθυμίζεται πως η αμερικανική αλυσίδα έχει βάλει τη Θεσσαλονίκη στο στόχαστρο εδώ και καιρό. Η αρχή έγινε από τον Φοίνικα στην Καλαμαριά, όπου άνοιξαν τα πρώτα McDonald's. Έπειτα, εγκαταστάθηκαν δυτικά στην πόλη στο εμπορικό κέντρο One Salonica και πρόσφατα άνοιξαν ένα μεγάλο κατάστημα στη δυτική είσοδο της πόλης με μεγάλο παρκινγκ και υπηρεσία για drive thru.

Το «Ολύμπιον» συζητά και με άλλους ενδιαφερόμενους από το χώρο της εστίασης ενώ είναι πολύ πιθανό εφόσον δεν βρεθεί κοινός τόπος και σημείο επαφής να παραμείνει ως έχει με την τωρινή ιδιοκτησία, αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες ανακαίνισης.

Όπως ανέφερε πρόσφατα το emakedonia.gr και άλλη αμερικανική αλυσίδα με τα burgers σήμα - κατατεθέν (ισχυρό brand σε παγκόσμια κλίμακα) «κοιτά» προς Αριστοτέλους μεριά για άνοιγμα καταστήματος, χωρίς ωστόσο κανείς να μπορεί να προδικάσει την θετική κατάληξη των συζητήσεων που για την ώρα περιορίζονται σε θεωρητικό επίπεδο.

Πάντως όταν μία αλυσίδα βάζει στα ραντάρ της το κέντρο της πόλης, στέλνει σήματα και σε άλλες, με τον ανταγωνισμό να χτυπά κόκκινο για μία αγορά, όπως της Θεσσαλονίκης, που έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης και ωρίμανσης.

Jackaroo, La Pasteria, Brooks Brothers: Τηγανητά κοτόπουλα, ιταλική φινέτσα, χολιγουντιανός αέρας

Η Jackaroo (το πλειοψηφικό πακέτο κατέχει η Vivartia την οποία ελέγχει το αμερικανικό fund CVC), η street food αλυσίδα από τον Πειραιά που έκανε τη διαφορά στην ελληνική αγορά με τους καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές για τα περίφημα τηγανητά κοτόπουλα έξω από τα καταστήματά της, νοικιάζοντας το χώρο που στέγαζε μέχρι πρότινος τον Τερκενλή στη Μητροπόλεως, στοχεύει να κάνει… χαμό και στη Θεσσαλονίκη.

Ακόμα και εντός του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το νέο κατάστημα.

Μένοντας στη Μητροπόλεως, πρόσφατα τοποθετήθηκε στον εμβληματικό εμπορικό δρόμο η ισπανική αλυσίδα παιδικών ενδυμάτων Mayoral, η οποία μέχρι πρότινος είχε παρουσία μόνο σε εμπορικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη ενώ η αμερικανική αλυσίδα Brooks Brothers (ντύνει από Αμερικανούς προέδρους μέχρι σταρ του Χόιλιγουντ) δεσπόζει στο ισόγειο του ξενοδοχείου Electra Palace.

Tην ίδια στιγμή, επενδυτές για το άνοιγμα καταστήματος La Pasteria (ιταλικές γεύσεις με προσανατολισμό στο casual dining) στο κέντρο της πόλης, βάζοντας παράλληλα στα ραντάρ του την επέκταση των Everest σε Ανατολική Μακεδονία, Θράκη και Κεντρική Μακεδονία, αναζητά ο όμιλος Goody’s – Everest (ανήκει στην Vivartia), όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο emakedonia.gr o Ανδρέας Τσουκάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Goody’s-Everest.

Πέρα από το brand La Pasteria (με συνολικά 15 καταστήματα, 13 στην Αθήνα, 1 στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και 1 στο αεροδρόμιο Μακεδονία) που σχεδιάζει απόβαση στο κέντρο, ο όμιλος ρίχνει το βάρος και στην ισχυροποίηση της παρουσίας των Everest σε Εύοσμο και Καλαμαριά (διαθέτει 6 καταστήματα στη Θεσσαλονίκη).

Τουρισμός, κοσμοπολιτισμός, Μετρό, νεολαία

Πού οφείλεται όμως η… παρέλαση και προέλαση των πολυεθνικών αλυσίδων εστίασης και ένδυσης, στη Θεσσαλονίκη; Προφανώς δεν «ερωτεύτηκαν» την πόλη μόνο για την ομορφιά της αλλά διαβλέπουν ελπιδοφόρες ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης στην περιοχή με το τουριστικό κύμα, ακόμα και αν έχει τεράστια περιθώρια αύξησης, που κατακλύζει τη Θεσσαλονίκη να διαδραματίζει καίριο ρόλο στις αποφάσεις των επιτελείων παγκόσμιων κολοσσών.

Πέρα από τον τουρισμό, η κομβική γεωγραφική τοποθεσία της πόλης, η εξωστρέφειά της, ο ακαταμάχητος κοσμοπολιτισμός της με τη Θεσσαλονίκη να «παντρεύει» και να ενώνει πολιτισμούς, αναμφίβολα βάζουν το δικό τους λιθαράκι στο ζωηρό ενδιαφέρον των αλυσίδων.

Σε πιο πεζούς και οικονομικούς λόγους, τα ακίνητα στην πόλη (και για αγορά και για ενοικίαση) κοστίζουν λιγότερο από άλλες πόλεις στην Ευρώπη, γεγονός που τραβά σαν μαγνήτης υποψήφιους επενδυτές οι οποίοι προσβλέπουν σε ισχυρές αποδόσεις.

Ακόμα και η διαρκής αύξηση των Αμερικανών τουριστών στη Θεσσαλονίκη (πρώτοι σε αφίξεις στην πόλη) δεν περνά απαρατήρητη από τα κορυφαία στελέχη των αλυσίδων, όπως τα McDonald's που κυνηγούν κέρδη και ευκαιρίες επέκτασης.

Αναφορικά με τις αλυσίδες εστίασης, το Μετρό και η ευκολία πρόσβασης στο κέντρο αλλά και ο νέος κόσμος με έντονο το φοιτητικό στοιχείο που έχει η Θεσσαλονίκη τις μαγνητίζουν, καθώς κατά κύριο λόγο απευθύνονται στη νεολαία την οποία… διαθέτει σε αφθονία η πόλη.

Νέα εποχή για τη Μοδιάνο

Υπό αυτό το πρίσμα και με την αγορά σε διαρκή κίνηση προς πολλές κατευθύνσεις, σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκεται ο όμιλος Φάις με την θεσσαλονικιώτικη εταιρεία Ergon, προκειμένου η δεύτερη να πάρει στα χέρια της το μάνατζμεντ της Αγοράς Μοδιάνο. H ιστορική αγορά ανακαινίστηκε με υποδειγματικό τρόπο, κερδίζοντας ενθαρρυντικές κριτικές για τη διάσωση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Ελί Μοδιάνο και άνοιξε για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2022, όμως εμπορικά δεν κατέγραφε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Εδώ και καιρό αναπτυσσόταν προβληματισμός για το μέλλον της, καθώς η καθημερινή διαχείριση μιας αγοράς τροφίμων με δεκάδες διαφορετικούς επαγγελματίες, ήταν αρκετά μακριά από τους τομείς στους οποίους ο Όμιλος είχε δραστηριοποιηθεί μέχρι σήμερα και δεν διέθετε την ανάλογη τεχνογνωσία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος Φάις βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με την θεσσαλονικιώτικη εταιρεία Ergon, που διαθέτει εμπειρία στη διαχείριση αγορών τροφίμων και εστίασης, έχει επίγνωση των ιδιαιτεροτήτων και των ειδικών χαρακτηριστικών της πόλης, διαθέτοντας παράλληλα ένα ευρύ δίκτυο επαφών με τοπικούς παραγωγούς. Με λίγα λόγια, ξέρει τη δουλειά.

Η Ergon των αδελφών Δούζη ξεκίνησε από ένα παντοπωλείο στη Θεσσαλονίκη που προωθούσε προϊόντα τοπικών παραγωγών. Σήμερα έχει αναπτύξει μεγάλες αγορές που συνδυάζουν τη λιανική αγορά τροφίμων με την εστίαση σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αλλά και σε Λονδίνο, Ντόχα και Άμπου Ντάμπι, ενώ επεκτείνεται και στο Ντουμπάϊ.

Ενιαία φιλοσοφία

Τα συμβόλαια με τους περισσότερους επαγγελματίες που νοικιάζουν καταστήματα λήγουν μέχρι το τέλος του 2025 και εφόσον οι συζητήσεις καταλήξουν σε συμφωνία, οι ενοικιαστές θα αποχωρήσουν από τη Μοδιάνο. Η αγορά θα επαναλειτουργήσει άμεσα, υπό το νέο μάνατζμεντ, διατηρώντας τον χαρακτήρα της αγοράς τροφίμων σε συνδυασμό με τα καταστήματα εστίασης. Η διαφορά είναι ότι αντί για πολλούς και διαφορετικούς ενοικιαστές, η Μοδιάνο θα λειτουργεί από μία εταιρεία που θα διαχειρίζεται τα καταστήματα τροφίμων και εστίασης, υπό ενιαία λογική και μάνατζμεντ.

Loader