Στην πλούσια κατασκευαστική δραστηριότητα της ΜΕΤΚΑ στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ετιαρείας, στο πλαίσιο του Thessaloniki Metropolitan Summit που εστίασε και στην ευελιξία που παρέχουν τα έργα με μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) σε σύγκριση με τα αμιγώς δημόσια έργα.
«H Eλλάδα υστερούσε αρκετά πριν μερικά χρόνια σε έργα υποδομών, η Ευρώπη ξοδεύει 6% του ΑΕΠ, η Ελλάδα 2%. Αυτή τη στιγμή γίνονται πολλές επενδύσεις σε υποδομές και λόγω Ταμείου Ανάκαμψης, η ΜΕΤΚΑ έχει τη Metlen μία μητρική εταιρεία 8 δισ. ευρώ. Τα περισσότερα έργα γίνονται είτε με παραχωρήσεις είτε με ΣΔΙΤ, έχουμε EBITDA 100 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ, μεσοπρόθεσμα θα έχουμε υγιή ανάπτυξη μετά και την είσοδο της Metlen στο χρηματιστήριο του Λονδίνου αλλά και την ένταξη της εταιρείας στον FTSE 100 (δείκτης με τις 100 εταιρείες με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στο βρετανικό χρηματιστήριο)», σημείωσε ο Ντίνος Μπενρουμπή.
«Στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζουμε με ΣΔΙΤ το Flyover (υπερυψωμένη γέφυρα που διπλασιάζει τη χωρητικότητα του περιφερειακού), 17 σχολεία με ΣΔΙΤ ενώ έχουμε αναλάβει και το έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα του λιμανιού. Στα ΣΔΙΤ η ιδιωτική εταιρεία επενδύει και η τράπεζα βάζει την τάξη στη διανομή των χρημάτων ενώ στα δημόσια έργα το υπουργείο προσπαθεί να βρει χρήματα από τον δημόσιο προϋπολογισμό. Υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στα ΣΔΙΤ. Ένα καλό έργο υποδομής απαιτεί τεχνογνωσία, χρήματα, οργάνωση, τεχνολογία, ανθρώπινο δυναμικό. Παίρνουμε ότι χρειαζόμαστε από την κυβέρνηση, το υπουργείο πρέπει να καταβάλει τεράστιες προσπάθειες για να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα, δεν αρκεί η καλή πίστη πολλές φορές», επεσήμανε.