Θεσσαλονίκη: Tην άνοιξη του 2026 ξεκινάει η κατασκευή του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου - Ποιες θα είναι οι στάσεις του

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών K. Κυρανάκης ανακοίνωσε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη ότι το έργο θα βγει σε διαγωνισμό ως τον Οκτώβριο του 2025 και αν δεν υπάρξουν πρόσφυγες η κατασκευή του αρχίζει την άνοιξη του 2026

Στις ράγες μπαίνει μετά από δεκαετή καθυστέρηση στον σχεδιασμό του ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος, ένα ακόμη μέσο σταθερής τροχιάς που θα εξυπηρετήσει τόσο τους φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου (ΔΙΠΑΕ), όσο και τους εργαζόμενους της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου (ΒΙΠΕ).

Το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα συνδέει το Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Σίνδο και την Αγχίαλο, καθώς θα υπάρξουν δυο χαράξεις, πρόκειται να βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο, ενώ αν δεν υπάρχουν πρόσφυγες οι εργασίες για την κατασκευή του θα αρχίσουν την άνοιξη του 2026.

Στις θετικές εξελίξεις για το φιλόδοξο έργο αναφέρθηκε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης,συμμετέχοντας σε ευρεία σύσκεψη υπό τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Κώστα Γιουτίκας, δήμαρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, τον μητροπολίτη Νεαπόλεως- Σταυρουπολεως κ. Βαρνάβα και εκπροσώπους της Hellenic Τrain.

proastiakos-dytika-6.jpg?v=0

«Ο πρωθυπουργός μου έδωσε σαφή εντολή να προχωρήσουμε τα έργα κι αυτό σημαίνει ότι μετά και την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά, ένα μεγάλο μέρος της πόλης δε πρέπει να μείνει εκτός της εξίσωσης» δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.

Για το λόγο αυτό, είπε, θα προχωρήσει με πιο ταχείς ρυθμούς ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος, ενώ το έργο θα βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο του 2025. «Προχωράμε τις διαδικασίες και με την αδειοδότηση του έργου από το υπουργείο Περιβάλλοντος, και με το Κτηματολόγιο για τις απαλλοτριώσεις κι εφόσον δεν έχουμε πρόσφυγες κι ενστάσεις μπορούμε να ανακοινώσουμε σήμερα ότι το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2026» ανέφερε ο αν. υπουργός Μεταφορών.

proastiakos-dytika-4.jpg?v=0

Χαρακτήρισε το έργο πάρα πολύ σημαντικό έργο, καθώς, όπως ανέφερε, θα εξυπηρετήσει τους ανθρώπους που ξυπνούν νωρίς το πρωί για τις δουλειές τους, τους ανθρώπους που έχουν μια δυσκολία μετακίνησης, και σύντομα θα εξασφαλιστεί για αυτούς ένας ασφαλής τρόπος μετακίνησης. Μίλησε όμως και για τους φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου, λέγοντας ότι «απευθυνόμαστε και στους φοιτητές, καθώς η διασύνδεση του Προαστιακού με λεωφορείο προς το πανεπιστήμιο, μετά και την απαίτηση του πρύτανη θα προγραμματιστεί ώστε να εξυπηρετούνται οι φοιτητές».
Ο κ. Κυρνάκης γνωστοποίησε ακόμη ότι θα ανακαινιστεί και ο σιδηροδρομικός σταθμός Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα διασυνδέει το μετρό της πόλης με τον Προαστιακό. «Βλέπω επίσης πολύ θετικά, εφόσον τα οικονομικά στοιχεία το επιτρέπουν και την επέκτασή τους προς την κοινότητα της Γέφυρας και άλλων περιοχών» σχολίασε ο αν. υπουργός.

proastiakos-dytika-3.jpg?v=0

Με λεωφορείο σε επτά λεπτά στο πανεπιστήμιο


Κληθείς να απαντήσει αν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου με το ΔΙΠΑΕ ο αναπληρωτής υπουργός τόνισες ότι αυτό θα απαιτούσε καινούργια χάραξη, ωστόσο «αυτό που μπορώ να εγγυηθώ» δήλωσε, «είναι ότι σε πρώτη φάση με συγκεκριμένη στρατηγική, κονδύλια και σχεδιασμό από τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ είναι να μπει ένα λεωφορείο που θα εξυπηρετεί αδιάκοπα τους φοιτητές τις ώρες που τους εξυπηρετούν».
Αυτή τη στιγμή, σημείωσε ο κ. Κυρανάκης, η χρηματοδότηση για νέα σιδηροδρομική χάραξη δεν υπάρχει, καθώς, όπως ανέφερε, το έργο του Προαστιακού είναι σε υπάρχουσα χάραξη και αυτός είναι ο λόγος που επιτρέπει αισιοδοξία ότι θα προχωρήσει γρήγορα το έργο.

Γιουτίκας: Δημιουργείται μια ραχοκοκαλιά μέσου σταθερής τροχιάς

Την ικανοποίησή του για την απόφαση του υπουργείου, συγκεκριμένα του αν. υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη να τρέξει να τρέξει το έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας.

«Είμαι ικανοποιημένος από την εξέλιξη για το έργο, το οποίο ξεκινάει από εκεί που ξεκινά και το μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι πολύ ευχάριστο γιατί υπάρχει προγραμματισμός να ανακαινιστεί και ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός, από εκεί δηλαδή που είναι η αφετηρία του μετρό Θεσσαλονίκης» ανέφερε, ενώ είπε πως είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι θα υπάρξει ανάδοχος με προτεραιότητα τον Δυτικό Προαστιακό Σιδηρόδρομο, αίτημα και των δημάρχων της δυτικής Θεσσαλονίκης.

«Έχουμε συμφωνήσει ότι το θέμα αυτό για μας είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα, έτσι ώστε ο προαστιακός σιδηρόδρομος να συνδέσει το κέντρο της πόλης με τα δυτικά, όχι μόνο το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τη ΒΙΠΕ Σϊνδου, αλλά και δυο δήμους, τον δήμο Δέλτα και τον δήμο Χαλκηδόνος» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης.

Εξέφρασε μάλιστα την ελπίδα το υπουργείο να δει με θετικό μάτι την επέκταση του Προαστιακού και σε άλλους δυο σταθμούς τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα, «έτσι ώστε να δώσουμε αναπτυξιακά χαρακτηριστικά στην περιοχή αλλά και να βοηθήσουμε τους χιλιάδες επισκέπτες και διερχόμενους, δίνοντας». Παράλληλα, συνέχισε ο κ. Γιουτίκας, είναι σημαντικό γιατί θα δοθεί προοπτική επέκτασης και σε άλλους νομούς όπως η Πέλλα, γιατί, όπως είπε, και αυτός χρειάζεται ένα μέσο σταθερής τροχιάς.
«Ας μην ξεχνάμε ότι σε λίγα χρόνια με την ολοκλήρωση του flyover και της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, εάν ολοκληρωθεί ο προαστιακός θα έχουμε μια ραχοκοκαλιά ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέσει την ανατολική Θεσσαλονίκη με τη δυτική πλευρά της πόλης, αλλά και με την καρδιά τη Βιομηχανικής Περιοχής της χώρας, μια ΒΙΠΕ που είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα» επεσήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Πρύτανης ΔΙΠΑΕ: Θα εξυπηρετηθούν χιλιάδες φοιτητές

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την εξέλιξη εμφανίστηκε ο πρύτανης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος Σταμάτης Αγγελόπουλος, που τόνισε ότι δόθηκε πλέον η βάση για τη σύνδεση του ΔΙΠΑΕ με τον ιστό της πόλης.

«Ο προαστιακός θα εξυπηρετήσει χιλιάδες φοιτητές, εργαζόμενους, καθηγητές και θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς φοιτητές να μείνουν στη Σίνδο. Θα βοηθήσουν όλοι οι φοιτητές στην ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης» δήλωσε ο πρύτανης.

Στόχος, είπε, είναι οι φοιτητές να έχουν τη δυνατότητα να μείνουν στη Σίνδο και να μετακινούνται εύκολα στο κέντρο της πόλης. «Η λύση αυτή μας εκφράζει και είναι βιώσιμη και δίνεται ανάπτυξη και στο πανεπιστήμιο, που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της δυτικής Θεσσαλονίκης. Μετά το σταθμό του προαστιακού θα υπάρχει σύνδεση με τοπική συγκοινωνία και οι φοιτητές σε επτά λεπτά θα φτάνουν στην πύλη του πανεπιστημίου» σημείωσε ο κ. Αγγελόπουλος.

Οι στάσεις του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εκεί όπου είναι η στάση του μετρό, συμπληρώνοντας το δίκτυο συγκοινωνιών της πόλης, εξυπηρετώντας φοιτητές και εργαζόμενους στο ΔΙΠΑΕ, εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Μετά το Ν.Σ.Σ. θα κάνει στάσεις σε Μενεμένη, Επτανήσου και Κορδελιό ενώ ακολούθως θα χωρίζει σε δύο γραμμές, η πρώτη προς Σίνδο και η δεύτερη προς Διαβατά και Αγχιάλο. Στόχος είναι να επεκταθεί ο προαστιακός και προς τον Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα, εξυπηρετώντας και τους κατοίκους των δήμων Δέλτα και Χαλκηδόνας.

Loader