Καθησυχαστική εμφανίζεται η αγορά, τουλάχιστον για την ώρα, αναφορικά με τις επιπτώσεις από τις αγροτικές κινητοποιήσεις με εξαγωγείς, βιομηχάνους και βιοτέχνες να μην καταγράφουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ομαλή τροφοδοσία των επιχειρήσεων.
«Δεν παρατηρούνται προβλήματα στις εξαγωγές»
«Δεν έχουμε πρόβλημα στις εξαγωγές για την ώρα, δεν υπάρχει ζήτημα με καθυστερήσεις στα σύνορα. Δεν πρέπει να παρεμποδιστούν οι εξαγωγές, εξάγουμε πάνω από 10,5 δις. αγροδιατροφικών προϊόντων», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης, στο πλαίσιο του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
«Να μην παρεμποδίζεται η παραγωγική διαδικασία»
«Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, έχουμε ζητήσει να μην παρεμποδίζεται η παραγωγική διαδικασία και η διακίνηση εμπορευμάτων, για την ώρα δεν παρατηρούμε ιδιαίτερα προβλήματα στην αγορά, ίσως με εξαίρεση ορισμένες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στα πράσινα φανάρια», ανέφερε ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος.
«Επηρεάζεται η ψυχολογία»
«Μας ανησυχεί το γεγονός πως μπαίνουμε σε αυτό το κλίμα με τις κινητοποιήσεις στην καλύτερη περίοδο για το λιανεμπόριο, επηρεάζεται και η ψυχολογία του κοινού, δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα στην αγορά για την ώρα. Είναι σημαντικό να στηρίζουμε την κοινωνική συνοχή, γνώμονάς μας είναι το κοινό καλό», υποστήριξε ο Κωνσταντίνος Μωραϊτίδης, Α’ αντιπρόεδρος ΕΒΕΘ.
«Μία άλλη Θεσσαλονίκη το 2030»
«Χρειαζόμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά logistics για τις εξαγωγές για να φτάνουν στον προορισμό τους τα εμπορεύματα στην ώρα που πρέπει. Χρειάζεται να δημιουργηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση (μόνο το 1,5% των εξαγωγών γίνεται μέσω σιδηρόδρομου), με τον έκτο προβλήτα ένα κοντέινερ από τη Σαγκάη θα φτάνει Θεσσαλονίκη σε 25 μέρες, σήμερα πρώτα πάει Πειραιά και μετά από 15 μέρες Θεσσαλονίκη.
Είναι σημαντικό να προχωρήσει το logistic center στον Γκόνο, χρειάζεται υποδομές όπως ο έκτος προβλήτας αλλά και σιδηροδρομική σύνδεση. Αν είχε γίνει η επέκταση του προβλήτα και ερχόντουσαν 24.000 TEUs (εμπορευματοκιβώτια) κι έπρεπε αυτά να μεταφερθούν θα προκαλούνταν κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη. Το 2030 με προβλήτα, οδική σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι άλλη πόλη η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.
«Η σωστή αποθήκευση και διαχείριση πρώτων υλών βοηθάει στην παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα του επιχειρείν. Οι ΜμΕ πρέπει να αντιληφθούν τα logistics σαν μέρος της παραγωγικής αλυσίδας. Πρέπει να πείσουμε πως τα logistics μπορούν να γίνουν όπλο στη φαρέτρα των ΜμΕ», σημείωσε ο πρόεδρος του ΒΕΘ.
«Χρειαζόμαστε σύγχρονα πολυτροπικά εμπορευματικά κέντρα, σε πλήρη χρήση η δυναμική του σιδηροδρόμου για μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βόρεια Ελλάδα θα ξεπεράσει το 12%, έχουμε χάσει την βαλκανική ενδοχώρα. Είναι απαραίτητο να προχωρήσει η περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα τελωνεία, χρειάζεται παράλληλα ρεαλισμός στην πράσινη μετάβαση», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ.