Με μια φωνή, επιχειρείν και τοπική αυτοδιοίκηση ενώνουν δυνάμεις ζητώντας… γκάζια για να τρέξουν κρίσιμα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη.
Όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το νευραλγικής σημασίας έργο επέκτασης του έκτου προβλήτα θα είναι «άνευ αντικειμένου», αν δεν συνοδευτεί από ταχεία υλοποίηση της πολύπαθης οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.
Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη κρούει καμπανάκι κινδύνου για την «υποβάθμιση» που συνεπάγεται για την περιοχή το κλείσιμο της τεχνικής εταιρείας, «Εγνατία Οδός ΑΕ».
«Να πιέσουμε για τα έργα υποδομών, απαιτείται ταχύτητα»
«Τα logistics είναι πυλώνας ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη η οποία κατέχει στρατηγική γεωγραφική θέση, θα οδηγήσουν την περιοχή σε μεγαλύτερα ποσοστά ανάπτυξης της περιοχής. Πρέπει να πιέσουμε κατάλληλα για να γίνουν τα έργα υποδομών που εκκρεμούν. Τα βήματα που γίνονται εδώ και 15 χρόνια προέρχονται μόνο από τον ιδιωτικό τομέα, λείπουν οι υποδομές που συζητούμε αλλά δεν έχουν μπει σε τριχιά υλοποίησης με εξαίρεση τον έκτο προβλήτα, απαιτείται ταχύτητα. Από το 2010 συζητάμε για το στρατόπεδο Γκόνου και την αύξηση της διασυνδεσιμότητας από το λιμάνι στον Βορρά. Εφόσον έχουμε τα εργαλεία, η περιοχή θα απογειωθεί. Η Θεσσαλονίκη έχει στρατηγικό πλεονέκτημα λόγω της θέσης της, αυτό φάνηκε και από τον πόλεμο στην Ουκρανία», σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
«Υποβαθμίζεται η Θεσσαλονίκη με το κλείσιμο της Εγνατίας Οδού ΑΕ, να επαναδημοπρατηθεί άμεσα η οδική σύνδεση λιμανιού με ΠΑΘΕ»
«Το 2025 λειτουργούν 160 κέντρα αποθήκευσης και διανομής στην Κεντρική Μακεδονία, τετραπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκαν και τα τετραγωνικά τους. Για να έχει το λιμάνι αναπτυξιακές προοπτικές χρειάζονται η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, λείπει η οριστική μελέτη για τη γέφυρα που πρέπει να συνδέσει το λιμάνι με την ΠΑΘΕ, το έργο δεν προχωρά. Η Εγνατία Οδός που ανέλαβε το έργο είναι υπό παραχώρηση, ο παραχωρησιούχος δεν έχει υποχρέωση να εκτελέσει το έργο, η Θεσσαλονίκη υποβαθμίζεται με το κλείσιμο της τεχνικής εταιρείας Εγνατία Οδός ΑΕ, τρομάζω με τη σκέψη πως το έργο θα μείνει ορφανό. Το υπουργείο πρέπει άμεσα να επαναδημοπρατήσει το έργο», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γιουτίκας.
Σύνδεση Πόντου με περιφερειακό για να «βγουν» τα φορτηγά από την πόλη
«Η οδός Πόντου πρέπει να βρει διέξοδο στην εξωτερική περιφερειακή, τότε μόνο θα έχει νόημα και το logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Φανταστείτε να προχωρήσει το έργο και τα φορτηγά να επιβαρύνουν κυκλοφοριακά την πόλη, ήδη τώρα 700 φορτηγά διέρχονται από την 26ης Οκτωβρίου για να πάνε και να έρθουν στο λιμάνι, ενημέρωσα σχετικά και το Υπερταμείο», τόνισε.
Τι συμβαίνει με σύνδεση Ευζώνων με ΠΑΘΕ, Θεσσαλονίκη - Κιλκίς, Ενωτική Σίνδου
«Από την παραχώρηση της Εγνατίας προέκυψε κι ένα καλό νέο καθώς προχωρά ο κάθετος άξονας για τη σύνδεση των Ευζώνων με τη ΠΑΘΕ, ένα έργο κομβικής εθνικής σημασίας», υποστήριξε.
Για την οδική σύνδεση Κιλκίς – Νέα Σάντα – Θεσσαλονίκη, «τον Ιανουάριο θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση για τα 12 χιλιόμετρα που απομένουν, βρέθηκαν τα χρήματα από το υπουργείο μεταφορών», ανέφερε.
Παράλληλα, όπως τόνισε, προχωρά και η Ενωτική Σίνδου για τη σύνδεση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αθηνών με το δρόμο Θεσσαλονίκης – Εδέσσης. Με την κατασκευή των 5 χλμ θα βοηθηθούν να προσεγγίζουν πιο εύκολα το λιμάνι όσοι έρχονται από Πέλλα αλλά θα υπάρξουν οφέλη και για τη βιομηχανική περιοχή Σίνδου.
«Άνευ αντικειμένου ο έκτος προβλήτας χωρίς σύνδεση με ΠΑΘΕ, σιδηρόδρομο, δυσβάστακτο το κόστος ενέργειας για τη βιομηχανία»
«Δεν μπορεί να αναπτυχθεί η βιομηχανία χωρίς μεταφορές. Δεν είμαστε στο επίπεδο που πρέπει, το σιδηροδρομικό δίκτυο για τα εμπορεύματα έχει μείνει τραγικά πίσω, η βιομηχανία επιβαρύνεται με αύξηση κόστους. Κάνω έκκληση να επιταχυνθούν οι προσπάθειες αναβάθμισης του δικτύου, ο έκτος προβλήτας αν δε συνδεθεί με ΠΑΘΕ, σιδηρόδρομο θα είναι άνευ αντικειμένου για τη βιομηχανία, το κόστος ενέργειας είναι δυσβάστακτο. Η βιομηχανία είναι από τους πλέον ανθεκτικούς πυλώνες της οικονομίας», υποστήριξε η πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη.
«Πολυτροπικός κόμβος η Θεσσαλονίκη»
«Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας, επαναπροσδιορίζουμε τη στρατηγική μας μέσα σε περιβάλλον αβεβαιότητας, οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες κατέχουν το 10% της αγοράς, ο κλάδος το 2023 άγγιξε σε αξία το 0,5 δις. ευρώ, πάνω από 22% είναι η αύξηση τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη του κλάδου. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να εξελιχθεί σε πολυτροπικό εμπορευματικό κόμβο με τις επενδύσεις για την επέκταση του έκτου προβλήτα και την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου», σημείωσε ο Δημήτρης Τσιτσάμης, Πρόεδρος της ελληνικής εταιρείας Logistics Β. Ελλάδος.