Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: «Το ισοκράτημα ενός παιδιού» για 4 μοναδικές παραστάσεις
Ένας Αφηγητής-Performer-Χορευτής, χορεύει και αφηγείται την θυσία της Ιφιγένειας τον άδικο θάνατο του Αστυάνακτα και την καταδίκη της Αντιγόνης
Αντιδράσεις από την σχολική κοινότητα- Καμπανάκι κινδύνου για μείωση του αριθμού των μαθητών
Σε μια τροποποίηση της απόφασης σχετικά με την διάθεση τριών αιθουσών του 20ου ΓΕΛ με σκοπό τη λειτουργία
International Baccalaureate, (σ.σ. διεθνούς απολυτηρίου) του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, προχώρησε τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
Εν μέσω έντονων αντιδράσεων από μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς που έδωσαν το παρών στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, το ανώτατο όργανο του δήμου, μετά από πρόταση του Δημάρχου, τάχθηκε υπέρ της τροποποίησης της απόφασης, ορίζοντας ότι οι τρεις αίθουσες θα παραχωρηθούν από το σχολικό έτος 2026-2027, με την προϋπόθεση ότι οι κατανομές των μαθητών και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αιθουσών δεν θα επηρεαστούν.
Πρόκειται για το πρώτο θέμα που ήρθε προς ψήφιση κατά τη διάρκεια της 14ης τακτικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και αφορούσε στην «Παραχώρηση αιθουσών για τη λειτουργία International Baccalaureate (IB) του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης τμημάτων από το Συγκρότημα σχολείων της οδού Κλεάνθους».
Το θέμα προκάλεσε αντιδράσεις τόσο στην σχολικής κοινότητα όσο και στις παρατάξεις τις αντιπολίτευσης με τους επικεφαλης και τους εκπροσώπους των σχολικών μονάδων να αντιδρούν σε μια επικείμενη μείωση του αριθμού των μαθητών επισημαίνοντας ότι από την ερχόμενη σχολική χρονιά ορισμένοι από αυτούς θα κληθούν να αλλάξουν
σχολείο για να παρακολουθήσουν τα τμήματα της κατεύθυνσης που θα επιλέξουν.
Με διάθεση συνεννόησης εμφανίστηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με τον ίδιο να δηλώνει ότι το σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί από τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη ρητή προϋπόθεση ότι δεν θα πληγεί η ποιοτική συμμετοχή των μαθητών στο υφιστάμενο σχολικό περιβάλλον.
Ο Στέλιος Αγγελούδης πρότεινε την τροποποίηση της προς ψήφιση απόφασης ενώ δεσμεύτηκε ότι θα ζητήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία από την διεύθυνση εκπαίδευσης.
«Εάν αποδειχθεί ότι η παραχώρηση αυτών των τριών αιθουσών δημιουργεί πρόβλημα στον αριθμό κατανομής μαθητών ή στα ποιοτικά χαρακτηριστικά , τότε θα επανεξετάσουμε την απόφαση», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης.
Ο δήμαρχος μάλιστα δεσμεύτηκε ότι θα αποστείλει επιστολή προς τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητώντας να διασταυρωθούν τα στοιχεία και να δοθούν σαφείς απαντήσεις. Όπως σημείωσε, εφόσον η πλευρά της Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης, με επικεφαλής την κα. Βαζούρα, επιβεβαιώσει πως δεν θίγεται η κάλυψη των αναγκών των σχολείων, τότε η απόφαση παραχώρησης θα παραμείνει ως έχει. Σε αντίθετη περίπτωση, «το θέμα θα τεθεί εκ νέου σε συνεννόηση και η απόφαση θα ανατραπεί».
Σοβαρές ενστάσεις σχετικά με την συγκερασμένη πρόταση εξέφρασε η παράταξη της ΛΑ.ΣΥ. η οποία ζήτησε την ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης.
«Αποφασίστηκε η ίδρυση τμήματος ΙΒ στο 1ο Πρότυπο ΓΕΛ, παρόλο που δεν πληροί τις κτιριακές προδιαγραφές.
Αποφασίστηκε η χρήση αιθουσών του 20ού Λυκείου που όχι μόνο ΔΕΝ έχει πλεόνασμα αιθουσών, αλλά καλύπτει και κενά χώρων άλλων σχολείων, χωρίς να ληφθεί υπόψη η σημερινή μαθητική ροή και η μελλοντική λειτουργία του σχολείου.
Αποφασίζεται σταδιακά η αποδυνάμωση συγκεκριμένων σχολείων και ιδιαίτερα του 20ού ΓΕΛ καθώς με τεχνητό τρόπο επιτυγχάνεται η μείωση των μαθητών του» αναφέρει μεταξύ άλλων το κείμενο της πρότασης της ΛΑ.ΣΥ..
«Σήμερα στην Γ’ τάξη των δύο Γυμνασίων (2ου και 4ου Τούμπας) φοιτούν 71 μαθητές. Στην Α’ τάξη του ΓΕΛ προτείνετε να γραφτούν τον 9/2025 μόνο οι 54 μαθητές (δηλαδή δύο τμήματα των 27 μαθητών), καθώς θα περισσέψουν μόνο δύο αίθουσες για το 20ο ΓΕΛ. Οι υπόλοιποι 17 μαθητές δρομολογείται να φοιτήσουν σε άλλα ΓΕΛ. Επίσης κι άλλοι μαθητές πιθανόν να κληθούν να αλλάξουν
σχολείο για να παρακολουθήσουν τα τμήματα της κατεύθυνσης που θα επιλέξουν, γιατί οι 54 μαθητές ΔΕΝ θα είναι ικανός ο αριθμός για τη δημιουργία των αντίστοιχων 4 τμημάτων».
Με έντονο τόνο τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βασίλης Τομπουλίδης, αναδεικνύοντας τις πολιτικές διαστάσεις της υπόθεσης με την παραχώρηση αιθουσών σχολείων για τις ανάγκες λειτουργίας του International Baccalaureate (IB).
«Η δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν είναι δωρεάν», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι το επίδικο ζήτημα δεν αφορά απλώς την παραχώρηση κάποιων αιθουσών, αλλά την ίδια τη λογική της κατηγοριοποίησης των μαθητών μέσα από την παροχή διαφορετικού τύπου απολυτηρίων.
«Οι αποφάσεις σας είναι βαθιά πολιτικές και η ιστορία θα σας κρίνει», είπε απευθυνόμενος στη διοίκηση του Δήμου, την οποία κατηγόρησε ότι «κάνει τη βρώμικη δουλειά της κυβέρνησης».
Όπως σημείωσε, εάν δοθούν και οι τρεις αίθουσες που έχουν ζητηθεί από το 20ό ΓΕΛ, αυτό θα οδηγήσει σε εκδίωξη μαθητών από το σχολείο, καθώς σήμερα λειτουργούν τμήματα με 25 και 27 παιδιά και δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταστέγασής τους χωρίς σοβαρές συνέπειες στη σχολική λειτουργία.
Η πρόταση τροποποίησης της απόφασης δεν βρίσκει σύμφωνη την σχολική κοινότητα η οποία εκφράζει φόβους για αδυναμία ανάκλησης της στο μέλλον αφού από τον προσεχή Νοέμβριο θα ξεκινήσει ο έλεγχος για την πιστοποίηση των αιθουσών. Η Ένωση Γονέων της Δ’ Δημοτικής Κοινότητας και οι Σύλλογοι Γονέων του σχολικού συγκροτήματος στην Κλεάνθους προαναγγέλουν δυναμικές κινητοποιήσεις στην περίπτωση που εφαρμοστεί η συγκεκριμένη απόφαση.
«Το θέμα που συζητείται σήμερα έχει να κάνει με το γεγονός ότι: Ζητήθηκαν 2 αίθουσες του 20ου ΓΕΛ και 2 αίθουσες του 2ου Γυμνασίου και συνολικά θα χρειαστούν 6 αίθουσες όπως μας ανέφερε σε συνάντηση μας ο κ. Κόπτσης, από το σχολικό συγκρότημα για τη στέγαση των τμημάτων ΙΒ (διεθνές απολυτήριο).
Από τη συνάντηση με την Αντιδήμαρχο Παιδείας πληροφορηθήκαμε ότι ο Δήμος είναι διατεθειμένος να παραχωρήσει όσες αίθουσες του ζητηθούν, παρά το γεγονός ότι τον Μάρτιο ψηφίστηκε η παραχώρηση μόνο 2 αιθουσών» ανέφερε στο emakedonia.gr, η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων 4ου Γυμνασίου Αναστασία Λάτσα.
Πρόκειται για το το Διεθνές Απολυτήριο. Ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διετές πρόγραμμα προετοιμασίας για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο εφαρμόζεται κατά κανόνα στη Β’ και Γ’ Λυκείου. Μέσω του ΙΒ, οι μαθητές εισάγονται χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις είτε απευθείας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, είτε στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Το ολοκληρωμένο σύστημα ΙΒ ξεκινά από την Α΄ Λυκείου, στις περισσότερες όμως περιπτώσεις υλοποιείται στις δύο τελευταίες τάξεις του σχολείου. Η έναρξη του προγράμματος αναμένεται να ισχύσει στα δημόσιο σχολεία της χώρας από το σχολικό έτος 2026-2027.
Ένας Αφηγητής-Performer-Χορευτής, χορεύει και αφηγείται την θυσία της Ιφιγένειας τον άδικο θάνατο του Αστυάνακτα και την καταδίκη της Αντιγόνης
Εντυπωσιακή αύξηση συμμετοχών – Σχεδόν διπλασιασμός μαθητευόμενων
Εκπρόσωποι των σωματείων και της Συνομοσπονδίας ζητούν την άμεση τροποποίηση του Ν. 4849/21 για τη διευκόλυνση εισόδου νέων πωλητών - «Θα βρούμε τρόπο να εξασφαλιστεί η δουλειά τους» δεσμεύεται το υπουργείο
Η λεία υπερβαίνει τις 170.000 ευρώ, σε μετρητά, κοσμήματα και χρυσές λίρες