- Newsroom
Από σήμερα, Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, σταματούν για έναν μήνα τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης για το επιβατικό κοινό, λόγω της έναρξης των δοκιμών στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Η προσωρινή παύση λειτουργίας κρίθηκε αναγκαία στο πλαίσιο των τελικών ελέγχων και πιστοποιήσεων του έργου.
Ενισχυμένος στόλος λεωφορείων - Νέα γραμμή Μ1
Για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης, ο ΟΑΣΘ έχει θέσει σε εφαρμογή νέο προγραμματισμό δρομολογίων, με νέα λεωφορειακή γραμμή αλλά και ενίσχυση υφιστάμενων.
Από σήμερα κυκλοφορεί η νέα λεωφορειακή γραμμή Μ1, με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας, η οποία θα εκτελεί τη διαδρομή Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, κινούμενη κατά μήκος του νοητού άξονα του Μετρό.
Αντί της οδού Δελφών, η Μ1 θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.
Οι στάσεις της γραμμής Μ1
Προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό:
25ης Μαρτίου – Γυμνάσιο – Ιπποκράτειο – Θεαγένειο – ΠΑΜΑΚ – ΑΧΕΠΑ – Καμάρα – Αγίας Σοφίας – Αντιγονιδών – Πλατεία Δημοκρατίας – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
Προς Νέα Ελβετία:
Ζωγράφου – Πλ. Δημοκρατίας – Αντιγονιδών – Αγίας Σοφίας – Καμάρα – ΑΧΕΠΑ – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – Θεαγένειο – Ιπποκράτειο – Μ. Μπότσαρη – 25ης Μαρτίου
Η νέα γραμμή θα εξυπηρετείται από 17 αρθρωτά λεωφορεία, με συχνότητα δρομολογίων 7,5 λεπτά στις ώρες αιχμής.
Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από τις 05:00 έως τις 00:30 (Κυριακή–Πέμπτη), ενώ Παρασκευή και Σάββατο θα επεκτείνονται έως τη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα.
Νέα express γραμμή 58Μ για Πυλαία–Χορτιάτη
Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία η νέα εξπρές γραμμή 58Μ, που θα συνδέει το Πανόραμα με τον σταθμό Μετρό Νέας Ελβετίας.
Η μετεπιβίβαση των επιβατών θα γίνεται σε λεωφορεία της γραμμής Μ1, εξασφαλίζοντας γρήγορη σύνδεση με το κέντρο.
Η 58Μ θα ακολουθεί τη διαδρομή:
Στ. Καζαντζίδη – Χαριλάου Θέρμης – Θέρμης Πανοράματος – Βενιζέλου – Κομνηνών – Μαντζαρίδη – Πέτρου Λεβαντή – Σταδίου – Πυθαγόρα και επιστροφή μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος–Χαριλάου Θέρμης–Στ. Καζαντζίδη, με αφετηρία και τερματισμό τον σταθμό Νέας Ελβετίας.
Ενίσχυση τριών βασικών γραμμών
Ο ΟΑΣΘ ενισχύει επιπλέον τρεις γραμμές που εξυπηρετούν τη ζώνη επιρροής του Μετρό:
- Γραμμή 3: ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
➤ Ενίσχυση με 2 λεωφορεία (17 συνολικά) και συχνότητα ανά 8 λεπτά (από 15). - Γραμμή 31: Βούλγαρη – ΚΤΕΛ
➤ Ενίσχυση με 3 λεωφορεία (13 συνολικά) και συχνότητα ανά 10 λεπτά (από 16). - Γραμμή 39: Κηφισιά – Δικαστήρια
➤ Ενίσχυση με 4 λεωφορεία (12 συνολικά) και συχνότητα ανά 11 λεπτά (από 20).
Ομάδα δράσης και πλήρης ετοιμότητα
Με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη, συγκροτήθηκε ομάδα άμεσης δράσης από οδηγούς και σταθμάρχες, που θα καλύπτει τυχόν απουσίες ή έκτακτα περιστατικά, ώστε να μη χαθεί κανένα δρομολόγιο κατά την περίοδο των δοκιμών.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία, θα γίνονται έλεγχοι και ρυθμίσεις κυκλοφορίας για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, ενώ σε ετοιμότητα βρίσκονται και οι οδηγοί ταξί.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης έχει απευθύνει έκκληση για τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και υπομονή από το κοινό κατά τη διάρκεια της προσωρινής παύσης.
Γιατί σταματούν τα δρομολόγια
Όπως εξηγεί ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος,
«Η προσωρινή διακοπή δεν μπορούσε να αποφευχθεί. Είναι αναγκαία διαδικασία για την πιστοποίηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του συστήματος. Δεν θα διαρκέσει πάνω από έναν μήνα και έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας μέσω νέων γραμμών και προσθήκης λεωφορείων».
Ο κ. Ταχιάος υπογραμμίζει ότι η πρακτική αυτή εφαρμόζεται διεθνώς σε όλα τα σύγχρονα, πλήρως αυτοματοποιημένα μετρό, καθώς απαιτούνται επαναλαμβανόμενες φάσεις δοκιμών, ελέγχων και πιστοποιήσεων.
«Η διακοπή δεν είναι ένδειξη καθυστέρησης, αλλά προόδου. Σηματοδοτεί την είσοδο του έργου στο πιο κρίσιμο και παραγωγικό στάδιο ολοκλήρωσης», προσθέτει.
Οι φάσεις των δοκιμών
Οι πρώτες τροποποιήσεις είχαν ξεκινήσει από τις 6 Οκτωβρίου, με μείωση του ωραρίου λειτουργίας. Από τις 10 Νοεμβρίου ξεκινά η πλήρης διακοπή για έναν μήνα, προκειμένου να ολοκληρωθεί η φάση των δοκιμών ενσωμάτωσης και ελέγχου των συστημάτων.
Ακολουθούν:
- Δυναμικές δοκιμές τροχαίου υλικού και υποσυστημάτων σε γραμμή και σταθμούς.
Οι δοκιμές θα γίνονται νυχτερινές ώρες, χωρίς να επηρεάζουν την επιβατική λειτουργία. - Δεύτερη καθολική διακοπή αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2026, για την τελική ενοποίηση των συστημάτων και την πιστοποίηση ασφάλειας από τον διεθνή οργανισμό TÜV Rheinland.
- Τελευταία φάση: trial run του λειτουργού THEMA και τελική πιστοποίηση διαδικασιών λειτουργίας.
Η βασική γραμμή θα λειτουργεί κανονικά, με εξαίρεση τα δρομολόγια προς Καλαμαριά, όπου ο Σταθμός Μαρτίου θα λειτουργεί προσωρινά ως τερματικός.
«Η ασφάλεια πάνω απ’ όλα»
Κλείνοντας, ο υφυπουργός σημειώνει:
«Παραδίδουμε το Μετρό όταν αυτό θα είναι απολύτως ασφαλές και λειτουργικό για τους πολίτες. Είμαστε περήφανοι για το έργο και ήδη προχωρούμε στον σχεδιασμό της επέκτασης προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη».