Θεσσαλονίκη: Συνάντηση Μερελή με τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ - Τα θέματα που συζήτησαν
Η συνάντηση εργασίας διήρκησε πάνω από δύο ώρες
Σε περίπου εκατό από τα τριακόσια λεωφορεία τα οποία δρομολογούνται καθημερινά έχουν τοποθετηθεί ειδικές κάμερες σε όλες τις θύρες
Αρκετές καινοτομίες πρόκειται να μπουν στον ΟΑΣΘ από τη νέα χρονιά.
Η πρώτη, η οποία έχει ήδη ανακοινωθεί αφορά την οριστική και αμετάκλητη κατάργηση της χρήσης των χάρτινων εισιτηρίων τα οποία χρησιμοποιεί το επιβατικό κοινό από ιδρύσεως του Οργανισμού. Το ίδιο θα ισχύσει και για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Από την πρωτοχρονιά του 2026 οι επιβάτες με τις οδικές αστικές συγκοινωνίες, εντός και εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους ή στο κινητό τους, μόνον το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή την αντίστοιχη ηλεκτρονική κάρτα.
Περισσότερες πληροφορίες για τους τρόπους προμήθειας των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών θα δοθούν από τον Οργανισμό καθ' όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου οπότε και πρόκειται να γίνει σχετική καμπάνια.
Από τη νέα χρονιά ο ΟΑΣΘ θα προχωρήσει και σε μία ακόμη καινοτομία. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε περίπου εκατό από τα τριακόσια λεωφορεία τα οποία δρομολογούνται καθημερινά σε όλες τις γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος, έχουν τοποθετηθεί ειδικές κάμερες σε όλες τις θύρες των λεωφορείων οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να καταμετρούν τον αριθμό όσων επιβιβάζονται στα οχήματα.
Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων οι κάμερες είναι τοποθετημένες σε ειδικό σημείο κάθε θύρας προκειμένου να παίρνουν μόνον κατακόρυφα πλάνα ώστε να μην καταγράφονται πρόσωπα.
Έτσι, θα μπορεί ο ΟΑΣΘ να συγκρίνει τον αριθμό των επιβατών με τον αριθμό των επικυρώσεων στα επικυρωτικά μηχανήματα τα οποία βρίσκονται σε κάθε λεωφορείο, για κάθε διαδρομή.
Με τον τρόπο αυτόν θα γνωρίζει τον πραγματικό αριθμό των επιβατών, άρα και εκείνων οι οποίοι επιβιβάζονται, χωρίς ωστόσο, να πληρώνουν εισιτήριο.
Σύμφωνα με αρμόδια πηγή οι κάμερες θα ενεργοποιηθούν στις αρχές του 2026. Έως ότου γίνει προμήθεια και άλλων καμερών, αυτές θα εναλλάσσονται σε όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, προκειμένου να υπάρχει ακριβής εικόνα για την πραγματική επιβατική κίνηση σε κάθε λεωφορειακή γραμμή.
Αύξηση στην επιβατική κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ παρατηρείται στο διάστημα από τις 10 Νοεμβρίου που έπαψε να λειτουργεί το μετρό. Σύμφωνα με στοιχεία από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) τις δύο πρώτες εβδομάδες δίχως το μετρό, δηλαδή από τις 10 έως τις 23 Νοεμβρίου η αύξηση στην επιβατική κίνηση στον ΟΑΣΘ κυμαίνεται σε εύρος από 12% έως 37% ημερησίως σε σχέση με την εβδομάδα από 3 έως 9 Νοεμβρίου.
Οι εκτιμήσεις αυτές γίνονται με βάση τον αριθμό επικυρώσεων στα επικυρωτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων και του αριθμού των εισιτηρίων τα οποία εκδίδονται είτε από τα εκδοτικά μηχανήματα εντός των οχημάτων είτε ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία κατά την πρώτη εβδομάδα δίχως το μετρό, δηλαδή από 10 έως 16 Νοεμβρίου η αύξηση στην επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι αυξήθηκε περίπου 25% κατά μέσο όρο. Υψηλότερη ήταν τις καθημερινές και χαμηλότερη, γύρω στο 12%, τα σαββατοκύριακα.
Μικρότερη, γύρω στο 15,5% εκτιμάται η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά τη δεύτερη εβδομάδα, από 17 έως 23 Νοεμβρίου.
Ο ακριβής αριθμός των επιβατών δεν είναι εύκολο να εντοπιστεί καθώς μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού δεν εκδίδει ή δεν επικυρώνει το εισιτήριό του.
Επομένως είναι ιδιαίτερα επισφαλές να προσδιορίσει κανείς τον πραγματικό αριθμό των επιβατών οι οποίοι μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία στις γραμμές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Κατά συνέπεια, τον ίδιο βαθμό επισφάλειας έχουν και οι ενδεχόμενες εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιβατών που χρησιμοποιούσαν το μετρό και το διάστημα αυτό, επέλεξαν να κινηθούν με τον ΟΑΣΘ.
Η συνάντηση εργασίας διήρκησε πάνω από δύο ώρες
Προβλέπεται η συνεργασία στην έρευνα με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας που είναι διαθέσιμη στο ΔΙΠΑΕ και το ΑΜΘ, όπως ο τομογράφος και το XRF
Ύψωσαν πανό και φώναξαν συνθήματα
Μία πλειάδα δράσεων και εκδηλώσεων που θα μαγέψουν τα παιδιά και θα ταξιδέψουν τους μεγάλους στις παιδικές αναμνήσεις