Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλείνει ξανά και τον Φεβρουάριο - Έρχεται ενιαίο εισιτήριο και εισιτήριο μιας χρήσης

Αλλάζει το τοπίο στις μετακινήσεις: κατάργηση διάρκειας 70’ και νέα τιμολόγηση - Σε κρίσιμη φάση η εφαρμογή του ενιαίου εισιτηρίου για Μετρό και λεωφορεία - Σήμερα η σύσκεψη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω προσωρινής διακοπής λειτουργίας

- Newsroom

Η εφαρμογή του ενιαίου εισιτηρίου στο Μετρό και τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση αυτήν την περίοδο, καθώς η πόλη ετοιμάζεται για την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό από 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου.

Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει η διαλειτουργικότητα των μέσων, συνεχίζονται εντατικές συσκέψεις μεταξύ των αρμόδιων εταιρειών και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), με στόχο το ενιαίο εισιτήριο να τεθεί σε εφαρμογή παράλληλα με την παράδοση της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, στα τέλη Μαρτίου.

Σήμερα, πραγματοποιείται νέα σύσκεψη υπό τον Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης, Κωνσταντίνο Γκιουλέκα, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Υποδομών, του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και πολλών εμπλεκόμενων φορέων, όπου θα συζητηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας.

Διακοπή λειτουργίας Μετρό και οι επιπτώσεις στην πόλη

Η λειτουργία του Μετρό διακόπτεται για ένα μήνα προκειμένου να ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά με τη βασική γραμμή, έργο που υλοποιεί η ΑΚTOR σε συνεργασία με εταιρείες Η/Μ.

Κατά το διάστημα αυτό, περίπου 100.000 επιβάτες θα χρειαστεί να μετακινηθούν με τα υπόλοιπα διαθέσιμα μέσα, κυρίως λεωφορεία, τα οποία θα κληθούν να ανταπεξέλθουν σε αυξημένους φόρτους, καθώς και με ταξί και ιδιωτικά οχήματα.

Η σύσκεψη στοχεύει στην υιοθέτηση μέτρων για την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων στο κυκλοφοριακό σύστημα, με πιθανή δημιουργία ειδικών λεωφορειακών γραμμών για την περίοδο της διακοπής (10/11-10/12).

Η πόλη γνωρίζει καλά τις δυσκολίες που φέρνει η απουσία του Μετρό, παρότι λειτουργεί λιγότερο από ένα χρόνο, και η διακοπή αυτή αποτελεί σημαντική επιβάρυνση στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων.

Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό αναμένεται να επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία στις 11 Δεκεμβρίου (με ωράριο 6:30-23:30 έως 20/12 και πλήρες ωράριο 5:30-00:30 από 20/12).

Η μεγάλη αλλαγή στο σύστημα εισιτηρίων: Ενιαίο εισιτήριο μιας χρήσης

Η επιστροφή του Μετρό θα συνοδευτεί από σημαντική αλλαγή στο σύστημα εισιτηρίων: το εισιτήριο των 60 λεπτών (0,60 ευρώ) δεν θα έχει πλέον χρονική διάρκεια 70 λεπτών, αλλά θα ισχύει μόνο για μία διαδρομή.

Αυτό σημαίνει ότι όταν ο επιβάτης βγει από τον σταθμό, το εισιτήριο αυτόματα ακυρώνεται και δεν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί.

Το φαινόμενο της «πάσας» εισιτηρίων, το οποίο έχει αυξηθεί σημαντικά και στην Αθήνα, θεωρείται πλέον σοβαρή απειλή για τη βιωσιμότητα του μέσου.

Για την εφαρμογή αυτής της αλλαγής, ετοιμάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών, Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία αναμένεται να εκδοθεί εντός των επόμενων 15 ημερών. Με αυτήν θα αλλάξει και επισήμως το σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων από την εταιρεία THEMA.

Διαλειτουργικότητα και τεχνολογικές εξελίξεις

Η υλοποίηση του ενιαίου εισιτηρίου για Μετρό και λεωφορεία παραμένει πρόκληση, καθώς 10 μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας, οι προσπάθειες συνεχίζονται.

Οι αρμόδιες εταιρείες και ο ΟΣΕΘ πραγματοποιούν συνεχείς συσκέψεις, με τον μεγάλο στόχο να είναι η πλήρης λειτουργία της διαλειτουργικότητας παράλληλα με την παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία για τη δυνατότητα εισόδου στο Μετρό με τη χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, όπως συμβαίνει εδώ και σχεδόν ένα χρόνο στο Μετρό της Αθήνας. Αυτή η τεχνολογία έχει ήδη συμβάλει στην αύξηση των επικυρώσεων και των εσόδων, καθώς διευκολύνει τον επιβάτη αποφεύγοντας την αναζήτηση μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων.

Ταχιάος: Έρχεται και δεύτερη διακοπή του Μετρό τον Φεβρουάριο

Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, προανήγγειλε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και δεύτερη διακοπή λειτουργίας του Μετρό, αυτή τη φορά τον Φεβρουάριο, εκτιμώμενης διάρκειας ενός μήνα, πριν την πλήρη λειτουργία της γραμμής Καλαμαριάς. Επιπλέον, ανέφερε αλλαγές στην τιμή του εισιτηρίου, υπογραμμίζοντας ότι το κόστος θα αυξηθεί, καθώς το μετρό πρέπει να είναι οριακά βιώσιμο.

Παράλληλα, προανήγγειλε αλλαγές στα εισιτήρια όπως η κατάργηση χρήσης για 70 λεπτά που ισχύει σήμερα.

Αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων

Στον αρχικό σχεδιασμό του εισιτηρίου, η βασική σκέψη ήταν να μπορεί να συνδυάσει ο επιβάτης λεωφορείο και Μετρό. Τώρα δεν υπάρχει αυτός ο λόγος, είπε και προανήγγειλε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Με διαλειτουργικότητα το εισιτήριο δεν θα κοστίζει 60 λεπτά είπε και συμπλήρωσε ότι το μετρό εφόσον το εισιτήριο κοστίζει 1 ευρώ, θα είναι οριακά βιώσιμο.

Πηγή: ypodomes.gr

Loader