- Newsroom
Από τη Θεσσαλονίκη ξεκινάει η αναβάθμιση των υποδομών, καθώς ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανακοίνωσε ότι η επέκταση της βασικής γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου 2026. Για την ένταξη των νέων συστημάτων ασφαλείας, προβλέπεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας περίπου ενός μήνα.
Ο κ. Ταχιάος τόνισε πως η ασφάλεια στις μετακινήσεις είναι το κύριο ζητούμενο και ότι η ένταξη της Καλαμαριάς, μιας δυναμικής αναπτυσσόμενης περιοχής, θα αυξήσει σημαντικά τη χρήση του μέσου.
Ωστόσο, εξέφρασε ανησυχία για το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής στο Μετρό της πόλης, αποκαλύπτοντας ότι πολλοί επιβάτες αφήνουν τα εισιτήριά τους στις εξόδους, με αποτέλεσμα να μην αποτυπώνονται σωστά τα έσοδα. «Το εισιτήριο το πληρώνει ο φορολογούμενος. Δεν είναι εξυπνάδα, είναι ζημιά στο ίδιο το έργο», σημείωσε, προσθέτοντας πως εξετάζονται νέα μέτρα αντιμετώπισης.
Οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος: Ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου μετά από δύο δεκαετίες καθυστερήσεων
Στην υπόλοιπη Ελλάδα, ο υφυπουργός υπενθύμισε πως έως το τέλος Νοεμβρίου θα παραδοθούν και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ολοκληρώνοντας έτσι ένα έργο που είχε «κολλήσει» για πάνω από 20 χρόνια. Ήδη έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του δρόμου.
Το νέο οδικό δίκτυο μειώνει τη διαδρομή από την Πάτρα στον Πύργο στα 45 λεπτά, ενώ η συνολική απόσταση Αθήνα – Πύργος καλύπτεται πλέον σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Παράλληλα, η ασφάλεια βελτιώθηκε δραματικά, αφού οι θάνατοι στην παλιά εθνική οδό υπολογίζονταν σε 13 το χρόνο, ενώ τώρα το κοντέρ σχεδόν μηδενίστηκε.
Προετοιμασία για την επέκταση Καλό Νερό – Τσακώνα: Πρόκληση με προϋπολογισμό έως 1 δισ. ευρώ
Σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, σε εξέλιξη βρίσκεται η ωρίμανση του σχεδίου επέκτασης του οδικού άξονα από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα, έργο με μεγάλο βαθμό δυσκολίας και προϋπολογισμό που εκτιμάται μεταξύ 700 εκατ. και 1 δισ. ευρώ. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζονται, με ζητήματα χρηματοδοτικού μοντέλου και ανταγωνισμού να αποτελούν κύρια εμπόδια.
Ταχιάος για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Χρειάζεται κάθαρση – το πρόβλημα είναι συστημικό»
Τέλος, αναφερόμενος στο ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι αν υπάρξει πολιτική βούληση από όλα τα κόμματα για μια εξεταστική επιτροπή, τότε μπορεί να επιτευχθεί κάθαρση. Όπως είπε, το πρόβλημα είναι συστημικό και οι επιδοτήσεις ευάλωτες σε απάτες.