Καλό μας Νοέμβριο! Του Θόδωρου Χατζηπαντελή

Είμαστε μακριά από εκλογές. Όταν πλησιάσουμε θα δούμε τι θα συμβαίνει….

Θόδωρος Χατζηπαντελής
Γράφει Θόδωρος Χατζηπαντελής Καθηγητής ΑΠΘ

Πήγαμε στην παρέλασηκαι περάσαμε καλά! Πολύς κόσμος και όλοι χωρίς φασαρίες και άσκοπες διαμαρτυρίες. Όπως δείχνουν οι πολλαπλές έρευνες που δημοσιεύονται, η κυβέρνηση διατηρεί την κυριαρχία της (λογικό σε ένα χρονικό σημείο, χωρίς να υπάρχουν κοντινές εκλογές, να μην έχουμε σοβαρές αλλαγές) με κύριο χαρακτηριστικό την ανυπαρξία αντιπάλου.

Αυτό είναι πολλαπλά επικίνδυνο. Στη δημοκρατία χρειαζόμαστε εναλλακτικές και τουλάχιστον δύο κόμματα! Φυσικά, επίσης 20%-25% των πολιτών δεν έχουν, στην παρούσα φάση, σαφή τοποθέτηση. Σε όλες τις έρευνες σχεδόν αυτό το ποσοστό δεν δηλώνει επιλογή.

Στο υπόλοιπο 75% η παρουσία του δεύτερου είναι μισή του πρώτου, του τρίτου μισή του δεύτερου, ενώ πολλαπλά κόμματα (κυρίως της ίδιας οικογένειας) βρίσκονται στα όρια της παρουσίας τους στη Βουλή. Έχω πει πολλές φορές και επιβεβαιώνομαι για τα κόμματα «κομήτες» του κομματικού μας συστήματος.

Ευτυχώς, οι κομματικές οικογένειες που στηρίζουν τη συνεργασία στην Ευρώπη πλειοψηφούν. Είμαστε μακριά από εκλογές. Όταν πλησιάσουμε θα δούμε τι θα συμβαίνει….

Κατά τα άλλα, περιμένουμε το κρύο και τις τιμές των καυσίμων. Ευτυχώς, ακόμη η κατάσταση είναι καλή και δεν πληρώνουμε. Μακάρι να μείνει έτσι.

Εμείς εδώ θα ζήσουμε από τις 10 Νοεμβρίου ένα σοβαρό πρόβλημα στη συγκοινωνία. Πάνω που συνηθίσαμε το Μετρό, θα το χάσουμε για έναν μήνα! Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Κατά τα άλλα, αντί να προχωρήσουμε σε ρυθμίσεις που ισχύουν σε όλες τις χώρες καθυστερούμε και αναζητούμε άλλα αντί άλλων.

Αυτονόητα, πρέπει να γίνει ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα (όπως στην Αθήνα) και να ανασχεδιαστούν οι γραμμές των λεωφορείων. Αυτονόητα, πρέπει το Μετρό (επιφανειακός Προαστιακός) να φτάσει στο αεροδρόμιο και στην Περαία.

Η θεωρία ότι δεν υπάρχει κίνηση από το αεροδρόμιο στο κέντρο της πόλης, προφανώς, διατυπώνεται για συμφέροντα που δεν χρειάζεται να πω (τα καταλαβαίνουμε όλοι) και είναι λάθος. Σε όλες τις πόλεις του κόσμου υπάρχει σύνδεση με το αεροδρόμιό της. Ευτυχώς, μετά από πολλά χρόνια, πήγε δυτικά προαστιακή σύνδεση…

Κατά τα άλλα, θα είχε πλάκα να μετρήσει κάποιος πόσοι κυκλοφορούν λάθρα στα αστικά λεωφορεία. Αισθάνεσαι χαζός όταν κόβεις εισιτήριο. Φυσικά, η λύση να μπαίνεις από την μπροστά πόρτα και να ελέγχει ο οδηγός καταργήθηκε, παρά τη δοκιμαστική της περίοδο. Κακώς φυσικά.

Και αν στο Μετρό έκαναν αυτό που γίνεται σε όλο τον κόσμο, να χρεώνεται το εισιτήριο όταν τυπώνεται και να μη χρεώνεται όταν επαναφορτίζεται και να μπορεί κάποιος να πληρώνει μέσω εφαρμογής, θα αποφεύγαμε αυτό που βλέπουμε να παρατάνε και να πετάνε εισιτήρια. Έτσι, αντί να γίνουν μίας διαδρομής χωρίς χρονικό όριο και χωρίς μετεπιβίβαση που θέλουν οι αρμόδιοι, θα είχαμε ό,τι συμβαίνει παντού αλλού!

Ας το ξανασκεφτούν και ας παρέμβουν και οι συλλογικοί μας αντιπρόσωποι!

Καλό μας Νοέμβριο με τα αναμενόμενα!

*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 02.11.2025