Αυξημένη κίνηση και πολυκοσμία στις στάσεις του ΟΑΣΘ - Πώς κινείται η Θεσσαλονίκη χωρίς μετρό

Στις στάσεις του ΟΑΣΘ χτυπά από σήμερα η «καρδιά» των μετακινήσεων της πόλης - Νέα γραμμή Μ1, ενισχυμένα δρομολόγια και υπομονή από τους επιβάτες

Των Ελευθερίας Μαρμαρά και Βάλιας Σταρίδου

Αυξημένη κίνηση και πολυκοσμία παρατηρούνται από νωρίς το πρωί της Δευτέρας 10 Νοεμβρίου στις στάσεις του ΟΑΣΘ, κυρίως στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, καθώς οι Θεσσαλονικείς προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η προσωρινή παύση λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα.

metro-kleisto.jpg

Πολλοί κάτοικοι της πόλης επέλεξαν να ξεκινήσουν νωρίτερα τις μετακινήσεις τους, προκειμένου να αποφύγουν τον συνωστισμό και τις καθυστερήσεις. Οι στάσεις του ΟΑΣΘ γέμισαν από επιβάτες που περίμεναν υπομονετικά να επιβιβαστούν στα λεωφορεία, παρά τις μη ευνοϊκές καιρικές συνθήκες - ο ουρανός παραμένει συννεφιασμένος, ενώ η έντονη βροχόπτωση της νύχτας επιβάρυνε την κυκλοφορία στους δρόμους.

polykosmia-staseis-leoforeia1.jpg
leofroeio-m1.jpg

Γεμάτα λεωφορεία και συνεχής ροή επιβατών

Η αυξημένη επιβατική κίνηση είναι εμφανής σε κεντρικά σημεία της πόλης, με τα λεωφορεία να φεύγουν γεμάτα και τις στάσεις να γεμίζουν ξανά μέσα σε λίγα λεπτά.
Οι επιβάτες δείχνουν κατανόηση και ψυχραιμία, γνωρίζοντας ότι η κατάσταση θα διαρκέσει για περιορισμένο διάστημα, όσο διαρκούν οι δοκιμές στην επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.

«Ασφυκτικά» γεμάτες οι είναι κυρίως οι γραμμές που κινούνται από την Ανατολική Θεσσαλονίκη προς το κέντρο.

Ωστόσο, σύγχυση σχετικά με τα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Ο Κώστας Γ., εργαζόμενος σε εταιρεία τηλεπωλήσεων, εξηγεί πως «καλό θα ήταν να μην χρειαζόταν να κόψουμε εισιτήριο και στο αστικό όσο δεν θα υπάρχει το Μετρό». Παρ’ όλα αυτά, η κίνηση στους δρόμους προς το παρόν δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Όσον αφορά στις εναλλακτικές μετακινήσεις, οι οδηγοί ταξί εργάζονται από νωρίς, ενώ οι αντίστοιχες εφαρμογές κράτησης δεν εμφανίζουν διαθέσιμους οδηγούς. Παρά τις δυσκολίες, ο ΟΑΣΘ φαίνεται να «τηρεί τον λόγο του», με αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.

Για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία στους κεντρικούς δρόμους, τροχονόμοι βρίσκονται σε κομβικά σημεία της πόλης, όπως στη ΧΑΝΘ, στη συμβολή Παύλου Μελά με Τσιμισκή, στα Κούσκουρα, στην Αγίας Σοφίας, στην Αριστοτέλους αλλά και στη διασταύρωση της Βενιζέλου. Η παρουσία τους στο δρόμο βοηθά στην ομαλή ροή της κυκλοφορίας και μειώνει τις καθυστερήσεις για τους οδηγούς.

troxonomos-tsimiski.jpg
polykosmia-staseis-leoforeia2.jpg
leofroeiom1.jpg?v=0

Στη Νέα Ελβετία, η κατάσταση είναι διαφορετική: δεν παρατηρείται συνωστισμός, καθώς υπάρχουν πολλά λεωφορεία. Τρία λεωφορεία περιμένουν στη σειρά και φεύγουν κάθε επτά λεπτά. Ο κόσμος ρωτάει για τα εισιτήρια και τη διαδρομή στους οδηγούς, αλλά δεν υπάρχει αναμονή ούτε ουρές.

oasth-dromologia.jpg

Έκτακτα μέτρα από τον ΟΑΣΘ

Ο ΟΑΣΘ καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και έχει ήδη προχωρήσει σε έκτακτα μέτρα.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  • η δημιουργία νέας λεωφορειακής γραμμής Μ1 (Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός),
  • η ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών, και
  • η σύσταση ομάδας άμεσης δράσης, με οδηγούς και σταθμάρχες που θα καλύπτουν έκτακτες ανάγκες.

Η νέα γραμμή Μ1 και οι ενισχυμένες διαδρομές

Η νέα γραμμή Μ1 κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, ωστόσο αντί της οδού Δελφών διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή, συνδέοντας τη Νέα Ελβετία με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Παράλληλα, ενισχύονται οι εξής γραμμές:

  • Γραμμή 3 (ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός)
  • Γραμμή 31 (Βούλγαρη – ΚΤΕΛ)
  • Γραμμή 39 (Κηφισιά – Δικαστήρια)

Στόχος των αλλαγών είναι η αποσυμφόρηση των κεντρικών στάσεων και η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, μέχρι την επανέναρξη λειτουργίας του μετρό.

Loader