Υπουργείο Παιδείας και ActionAid υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με σκοπό την ενίσχυση της εκπαίδευσης

Οι 5 άξονες του μνημονίου

- Newsroom

Μνημόνιο συνεργασίας για την ενίσχυση της συμπερίληψης, της ανθεκτικότητας, του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού και την καλλιέργεια υπεύθυνων και ενεργών πολιτών στα ελληνικά σχολεία υπέγραψαν νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και η ActionAid.

   Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, η συμφωνία «επισφραγίζει μια θεσμική συνεργασία ετών μεταξύ των δύο πλευρών και αναδεικνύει τόσο την προσήλωση του υπουργείου στην ενδυνάμωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όσο και το πολυετές έργο της ActionAid το οποίο ενώνει ελληνόφωνα σχολεία, εντός και εκτός συνόρων».

   Το μνημόνιο συνεργασίας, που έρχεται να ενδυναμώσει ήδη υπάρχουσα συνεργασία των δύο μερών, υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, και τη γενική διευθύντρια της ActionAid στην Ελλάδα, Εύα Πολυζωγοπούλου, παρουσία στελεχών και εκπροσώπων του υπουργείου και της ActionAid.

   «Η εκπαίδευση είναι ο χώρος όπου χτίζεται η κοινωνία του αύριο. Με τη σύμπραξή μας με την Action Aid, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας αξίες και δεξιότητες ζωής», ανέφερε η κ. Ζαχαράκη και πρόσθεσε: «Μέσα από βιωματικές δράσεις και συνεργασίες, θέλουμε να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας και να δώσουμε σε κάθε μαθητή και μαθήτρια τα εφόδια να συμμετέχουν ενεργά, να σκέφτονται κριτικά και να ενεργούν υπεύθυνα. Θέλουμε ένα σχολείο που εμπνέει εμπιστοσύνη, σεβασμό και καλλιεργεί την αίσθηση της κοινότητας. Γιατί η εκπαίδευση γεννά ευκαιρίες, ελπίδα και προοπτική - έχει δύναμη μεταμορφωτική που μπορεί να αλλάξει ζωές και να διαμορφώσει το μέλλον της χώρας μας».

   Από την πλευρά της, η Γενική Διευθύντρια της ActionAid στην Ελλάδα, Εύα Πολυζωγοπούλου, χαρακτήρισε τη συνεργασία με το υπουργείο «κομβική» και σημείωσε ότι «έρχεται σε μια εποχή που η εκπαίδευση καλείται να απαντήσει σε πρωτόγνωρες προκλήσεις και να διαμορφώσει πολίτες με ενσυναίσθηση, κριτική σκέψη και υπευθυνότητα». «Πολιτεία, εκπαιδευτική κοινότητα και Κοινωνία των Πολιτών, μαζί μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα σχολείο που μαθαίνει, εξελίσσεται και ενώνει. Το σύνολο των μεθοδολογιών που εφαρμόζουμε σε 75 χώρες στον κόσμο φέρνει προστιθέμενη αξία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο έχουμε παρουσία από το 2000», κατέληξε.

   Οι 5 άξονες του Μνημονίου

   Το Μνημόνιο εστιάζει σε πέντε στρατηγικούς άξονες:

   - Ενεργός Πολιτειότητα: επιμορφώσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και δράσεις για την ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στα κοινά. Οι επιμορφώσεις θα βασίζονται σε βιωματικές και συμμετοχικές μεθόδους, εναρμονισμένες με την προσέγγιση της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης.

   - Συμπερίληψη μέσω του αθλητισμού: προώθηση συγκεκριμένης μεθοδολογίας στα σχολεία, για τη διαμόρφωση ενός συμπεριληπτικού και συνεργατικού σχολικού περιβάλλοντος. Πρόκειται για μια καινοτόμα προσέγγιση που συνδυάζει το ποδόσφαιρο με την εκπαίδευση σε θεμελιώδεις αρχές όπως η ισότητα, ο σεβασμός και η δικαιοσύνη, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί κρίσιμες δεξιότητες ψηφιακού εγγραμματισμού για την πρόληψη και καταπολέμηση της ρητορικής μίσους.

   - Οικονομικός Αλφαβητισμός / Χρηματοοικονομικός Εγγραμματισμός: προγράμματα για μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς, με στόχο τη σωστή διαχείριση πόρων, τη λήψη υπεύθυνων αποφάσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής (πχ. υπευθυνότητα, κριτική σκέψη και ικανότητα λήψης τεκμηριωμένων οικονομικών αποφάσεων ως ενεργοί πολίτες του αύριο).

   - Ανθεκτικότητα στη σύγχρονη εποχή (Disaster Preparedness) και ετοιμότητα για φυσικές καταστροφές: ανάπτυξη βιωματικού εκπαιδευτικού υλικού και δράσεων ενδυνάμωσης μαθητών/ριων απέναντι σε κρίσεις. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναπτυχθεί εκπαιδευτικό υλικό ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά Δημοτικού, με πρακτικούς οδηγούς, δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων, ώστε να ενισχυθεί η κατανόηση και η ετοιμότητα σε περιπτώσεις φυσικών ή άλλων κρίσεων.

   - Ευρύτερη συνεργασία μεταξύ υπουργείου και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών: Ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΑΙΘΑ, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών.

Loader