Του Θανάση Παππά*
Η πρόσφατη ανακοίνωση του πρώην Δημάρχου αναφέρεται σε πλήθος θεμάτων, με την αφ’ υψηλού, επιλεκτική και διδακτική παράθεση. Χάνει και το όποιο δίκιο, για πράγματα που έγιναν.
Η απόσταση από την πραγματικότητα και η αμετροέπεια οδηγούν σε στεγνές-εμονικές συμπεριφορές, ενώ προϊόντος του χρόνου, θα έπρεπε -και μάλιστα μετά το κάζο-να σεμνύνεται. Αλλά που…
Θέλει να προσποριστεί έργα και δράσεις, έναντι του Αγγελούδη αλλά δεν του βγαίνει.
Λόγου χάριν
* για τους στάβλους Παπάφη αναφέρει πως από ‘’απλή μακέτα’’ ολοκλήρωσε τη μελέτη κλπ.
Την προεργασία, την διαδικασία, την προκήρυξη και την ολοκλήρωση του πετυχημένου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που τα βρήκε έτοιμα τα υποβαθμίζει υπονοώντας ότι τα βρήκε στο διάδρομο!
*για την πεζοδρόμηση Αγίας Σοφίας με αντιφάσεις προσπαθεί να δικαιολογήσει την ακύρωση της εργολαβίας που παρέλαβε και να υποβαθμίσει την επαναφορά της-που θα υλοποιηθεί τώρα-από την παρούσα διοίκηση.
*για το ντεκ, τις πλατείες Δημοκρατίας και Διοικητηρίου δημιουργεί εσκεμμένη σύγχυση, με συσκότιση στοιχείων, δεδομένων μακριά από την πραγματικότητα και τους χειρισμούς της νυν διοίκησης.
** για την πλατεία ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
5 χρόνια στη διοίκηση όπου στο βωμό της ‘’στάθμευσης’’ θανάτωσε την ανάπλαση για την πλατεία μνήμης και …συνεχίζει με βαρύγδουπες ανακοινώσεις να υποστηρίζει ανύπαρκτα πράγματα, …’’λευκό χαρτί’’, όπως ομολογεί κι ο ίδιος.
Όμως ας αφήσουμε την ‘’πλατεία-λευκό χαρτί’’ και ας ανατρέξουμε στο θέμα και στη σφαίρα του υπαρκτού.
-Η μελέτη, ως αποτέλεσμα του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, προϋπολογισμού 5.075.000€ προκηρύχθηκε ως εργολαβία και συμβασιοποιήθηκε στις 18-02-2019, με έκπτωση 52% δηλαδή για 2.403.118,54€.
-η ανάδοχος εταιρεία παρουσίασε προβλήματα ρευστότητας και αν ήθελε η νέα διοίκηση την ολοκλήρωση της οφειλόμενης πλατείας μνήμης, θα έπρεπε να κηρύξουν έκπτωτο τον ανάδοχο και να διαπραγματευτούν την συνέχιση με τον δεύτερο ανάδοχο.
-αντιθέτως εσπευσμένα έδωσαν ‘’εντέλλεσθε’’ στην Υπηρεσία για να διαλύσει όπως-όπως την εργολαβία.
Χάθηκε η πίστωση από το Πράσινο Ταμείο, ξοδεύτηκαν χρήματα για αχρείαστες ενέργειες και κυρίως χάθηκε η δυνατότητα της υλοποίησης του έργου, που μπήκε στις καλένδες.
-Είχε όμως την οραματική διάθεση να δημιουργήσει και υπόγειο πάρκινγκ, μέσα στη θάλασσα, αν και ως αντιδήμαρχος στη διοίκηση Μπουτάρη, είχε συμφωνήσει με την προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού χωρίς Ρ!
-Ανέθεσε μια μελέτη σκοπιμότητας για αυτή την διερεύνηση ποσού 33.452,10€ την οποία δεν παρουσίασε ποτέ.
Αν πράγματι ήθελε την ουσιαστική διερεύνηση θα είχε προβεί σε πλήρη μελετητική ωρίμανση για οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας/ ανταποδοτικότητας/ περιβαλλοντικών επιπτώσεων και θα είχε προσδιοριστεί ο τρόπος κατασκευής (ΣΔΙΤ-σύμβαση παραχώρησης κ.α.)
Τίποτα από όλα αυτά δεν υλοποιήθηκε για πέντε συναπτά έτη!
Και είχε το θράσος να σχολιάσει πως δεν θα άφηνε την υπόθεση να εξελιχθεί όπως αυτή του σταθμού Βενιζέλου που …’’κάποιοι εργαλειοποίησαν το θέμα και η πόλη έχασε επτά χρόνια’’. Την απάντηση την έδωσε ο Ανδρέας Πετρουλάκης.
Και έρχεται σήμερα ανερυθρίαστα να υποστηρίζει πως … τα είχε όλα έτοιμα για την κατασκευή πάρκινγκ και πλατείας.
Είναι αδιανόητη αυτή η αφήγηση που προφανώς δεν σχετίζεται με τα στοιχεία και την πραγματικότητα που παρέλαβε η διοίκηση Αγγελούδη, η οποία με συναίσθηση του εύρους του θέματος τρέχει για να υλοποιήσει το έργο, εξασφαλίζοντας σε χρόνο ρεκόρ και την ανα-χρηματοδότηση του έργου από το Πράσινο Ταμείο.
Άσε που η δημιουργία χώρου στάθμευσης, πέραν της οικονομοτεχνικής μελέτης και της επιλογής του τρόπου κατασκευής κλπ θα ανέτρεπε τις εγκεκριμένες μελέτες (αρχιτεκτονική-στατική, Η-Μ κ.α), την εγκριθείσα κυκλοφοριακή μελέτη καθώς η κατασκευή νέου υπόγειου κτιρίου, με τα στατικά του με ράμπες εισόδου-εξόδου, με ότι άλλες τεχνικές προϋποθέσεις θα ήταν νέα ζητούμενα.
Ακόμα και οι φυτοτεχνικές μελέτες, λόγω της οροφής του πάρκιγκ, θα έπρεπε να υποστούν μεγάλες αλλαγές με αποτέλεσμα την ακύρωση της μελέτης και την εκπόνηση νέας, με όλα τα νέα δεδομένα στο τραπέζι.
Είναι φανερό πως δημοπράτηση του έργου από την διοίκηση Αγγελούδη, επιφέρει την μήνιν και τη σύγχυση περί του θέματος. Φτάνει στο σημείο να επικαλείται λόγω της δικαστικής εμπλοκής των υποψηφίων αναδόχων πως … ‘’ο Δήμαρχος κάθεται στην εξέδρα βλέποντας τους εργολάβους να μαλώνουν’’.
Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση ειμι μόνο πως ο πνιγμένος πιάνεται από τα μαλλιά του καθώς είναι γνωστό στο Πανελλήνιο πως το νομικό πλαίσιο της Χώρας επιτρέπει τις δικαστικές προσφυγές και οι εργολάβοι ακολουθούν το γράμμα του νόμου καθυστερώντας την έναρξη του έργου. Τι θα μπορούσε άραγε να κάνει ο Δήμαρχος?
Εκείνο που απαιτείται είναι η πλήρης ανατροπή της τεχνικής και νομικής νομοθεσίας με απλούστευση και απόδοση των αρμοδιοτήτων στα δημοτικά συμβούλια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Συμπερασματικά ο οδικός χάρτης για τα έργα που προγραμματίζονται έχει ολοκληρωθεί και έχει τεκμηριωθεί με πληρότητα από την παρούσα διοίκηση. Η αλλοίωση και η συσκότιση των θεμάτων, με έκδοση τέτοιων ανακοινώσεων, το μόνο που προσφέρει είναι η επιβεβαίωση της λαϊκής ετυμηγορίας στις τελευταίες δημοτικές εκλογές.
Και για του λόγου το αληθές, παραθέτω ολόκληρη τη πρόσφατη ανακοίνωση του, μετά το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο.
*Ο Θανάσης Παππάς είναι πρώην Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης