Πιο «νόστιμο», πιο κοσμοπολίτικο και πιο… αμερικάνικο καθίσταται το κέντρο της Θεσσαλονίκης με ολοένα και περισσότερες αλυσίδες εστίασης (made in USA) παγκόσμιας εμβέλειας να στρέφουν τα ραντάρ τους στον ευρύτερο άξονα Αριστοτέλους, Τσιμισκή, Μητροπόλεως στοχεύοντας, τοποθετούμενες σε στρατηγικά σημεία, να κλέψουν τις καρδιές και… τα στομάχια των πολιτών.
Μετά λοιπόν τα McDonald’s που βρίσκονται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις με την διεύθυνση του ιστορικού «Ολύμπιον» στην καρδιά της Αριστοτέλους για να εγκατασταθούν στο χώρο που φιλοξενεί σήμερα το κατάστημα - σήμα κατατεθέν της πλατείας (με πληροφορίες να κάνουν λόγο για τίμημα που θα ξεφύγει… αρκετά), και άλλη αμερικανική αλυσίδα (ισχυρό και αγαπημένο brand στην ελληνική αγορά) «μαρκάρει» την Αριστοτέλους.
Πρόκειται για παίκτη παγκόσμιας απήχησης με… βασιλικό εκτόπισμα και ειδίκευση στα burgers σκανάρει και ανιχνεύει, όπως πληροφορείται το emakedonia.gr, εμβληματικούς χώρους στο κέντρο της πόλης με τις συζητήσεις επί της ουσίας τώρα να ξεκινούν.
Πάντως η μία αλυσίδα φέρνει την άλλη, σε μία αδυσώπητη αρένα με τον ανταγωνισμό να εντείνεται καθώς το γρήγορο φαγητό κερδίζει διαρκώς έδαφος (σε καιρούς ακρίβειας αποτελεί πολύ πιο οικονομική λύση από την παραδοσιακή ταβέρνα).
Τι βλέπουν τα brands στη Θεσσαλονίκη
Στον πυρήνα του επενδυτικού πλάνου της Premier Capital Eλλάς βρίσκονται η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα με την εταιρεία που διαχειρίζεται το παγκοσμίου φήμης brand των McDonald’s στη χώρα μας να «γράφει» τζίρο πάνω από 100 εκατ., στοχεύοντας στα 50 εστιατόρια έως το 2028.
Τα McDonald’s μετά από ένα δυνατό παγκόσμιο rebranding ανανέωσης άρχισαν να γίνονται ξανά αγαπημένη συνήθεια ιδιαίτερα στις νέες γενιές με την υπηρεσία drive thru (παραγγέλνεις και σε λίγα λεπτά, απολαμβάνεις το αγαπημένο σου γεύμα ή ρόφημα μέσα στο αυτοκίνητό σου) να κάνει θραύση.
Η αρχή έγινε από τον Φοίνικα στην Καλαμαριά, όπου άνοιξαν τα πρώτα McDonald's. Έπειτα, εγκαταστάθηκαν δυτικά στην πόλη στο εμπορικό κέντρο One Salonica και πρόσφατα άνοιξαν ένα μεγάλο κατάστημα στη δυτική είσοδο της πόλης με μεγάλο παρκινγκ και υπηρεσία για drive thru.
Τουρισμός, κοσμοπολιτισμός, Μετρό, νεολαία
Πού οφείλεται όμως η… παρέλαση και προέλαση των αμερικανικών αλυσίδων (και όχι μόνο) γρήγορου φαγητού, στη Θεσσαλονίκη; Προφανώς δεν «ερωτεύτηκαν» την πόλη μόνο για την ομορφιά της αλλά διαβλέπουν ελπιδοφόρες ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης στην περιοχή με το τουριστικό κύμα, ακόμα και αν έχει τεράστια περιθώρια αύξησης, που κατακλύζει τη Θεσσαλονίκη να διαδραματίζει καίριο ρόλο στις αποφάσεις των επιτελείων παγκόσμιων κολοσσών.
Πέρα από τον τουρισμό, η κομβική γεωγραφική τοποθεσία της πόλης, η εξωστρέφειά της, ο ακαταμάχητος κοσμοπολιτισμός της με τη Θεσσαλονίκη να «παντρεύει» και να ενώνει πολιτισμούς, αναμφίβολα βάζουν το δικό τους λιθαράκι στο ενδιαφέρον των αλυσίδων.
Σε πιο πεζούς και οικονομικούς λόγους, τα ακίνητα στην πόλη (και για αγορά και για ενοικίαση) κοστίζουν λιγότερο από άλλες πόλεις στην Ευρώπη, γεγονός που τραβά σαν μαγνήτης υποψήφιους επενδυτές οι οποίοι προσβλέπουν σε ισχυρές αποδόσεις.
Ακόμα και η διαρκής αύξηση των Αμερικανών τουριστών στη Θεσσαλονίκη (πρώτοι σε αφίξεις) δεν περνά απαρατήρητη από τα κορυφαία στελέχη των αλυσίδων εστίασης που κυνηγούν κέρδη και ευκαιρίες επέκτασης.
Επιπλέον, το Μετρό και η ευκολία πρόσβασης στο κέντρο αλλά και ο νέος κόσμος με έντονο το φοιτητικό στοιχείο που έχει η Θεσσαλονίκη μαγνητίζουν τις αλυσίδες εστίασης, οι οποίες κατά κύριο λόγο απευθύνονται στη νεολαία την οποία… διαθέτει σε αφθονία η πόλη.
Πιο κοντά σε ΗΠΑ και Ευρώπη η Αριστοτέλους
Η Αριστοτέλους, χωρίς σε καμία περίπτωση να χάνει τον μοναδικό της χαρακτήρα, αποκτά σιγά σιγά έναν πιο αμερικάνικο αέρα, ερχόμενη πιο κοντά σε πλατείες πολλών πόλεων της Ευρώπης που διατηρώντας τις ιστορικές τους παραδόσεις, είναι γεμάτες με brands αμερικάνικης προέλευσης.
Στην Αριστοτέλους μέχρι σήμερα στεγάζονται τα KFC, τα Friday’s, τα Starbucks με τα McDonald’s και όπως προαναφέραμε μία ακόμα αλυσίδα εστίασης παγκόσμιας… κλάσης ενδεχομένως να παίρνουν σειρά. Δεν είναι όμως μόνο η Αριστοτέλους.
Jackaroo και La Pasteria: Τηγανητά κοτόπουλα και ιταλικός αέρας
Η Jackaroo (το πλειοψηφικό πακέτο κατέχει η Vivartia την οποία ελέγχει το αμερικανικό fund CVC), η street food αλυσίδα από τον Πειραιά που έκανε τη διαφορά στην ελληνική αγορά με τους καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές για τα περίφημα τηγανητά κοτόπουλα έξω από τα καταστήματά της, νοικιάζοντας το χώρο που στέγαζε μέχρι πρότινος τον Τερκενλή στη Μητροπόλεως, στοχεύει να κάνει… χαμό και στη Θεσσαλονίκη.
Ακόμα και εντός του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το νέο κατάστημα.
Tην ίδια στιγμή, επενδυτές για το άνοιγμα καταστήματος La Pasteria (ιταλικές γεύσεις με προσανατολισμό στο casual dining) στο κέντρο της πόλης, βάζοντας παράλληλα στα ραντάρ του την επέκταση των Everest σε Ανατολική Μακεδονία, Θράκη και Κεντρική Μακεδονία, αναζητά ο όμιλος Goody’s – Everest (ανήκει στην Vivartia), όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο emakedonia.gr o Ανδρέας Τσουκάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Goody’s-Everest.
Πέρα από το brand La Pasteria (με συνολικά 15 καταστήματα, 13 στην Αθήνα, 1 στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και 1 στο αεροδρόμιο Μακεδονία) που σχεδιάζει απόβαση στο κέντρο, ο όμιλος ρίχνει το βάρος και στην ισχυροποίηση της παρουσίας των Everest σε Εύοσμο και Καλαμαριά (διαθέτει 6 καταστήματα στη Θεσσαλονίκη).