Θεσσαλονίκη-40η Philoxenia: Πύλη... έμπνευσης του τουρίστα ετοιμάζει ο ΕΟΤ, με κόστος 7,5 εκατ. ευρώ

Ανακοινώθηκε στο συνέδριο «Philoxenia in a digital era: Beyond 4.0»

- Newsroom

Μονόδρομος είναι για τον τουρισμό ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε μια εποχή ταχύτατων εξελίξεων κατά την οποία η τουριστική εμπειρία έχει αλλάξει ριζικά. Πρόκειται για ένα από τα συμπεράσματα του συνεδρίου της 40ης Philoxenia με θέμα «Philoxenia in a digital era: Beyond 4.0» Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στην Ψηφιακή Εποχή.

Τον Απρίλιο του 2026 προβλέπεται να παραδοθεί το έργο «Ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΤ», το οποίο θα δώσει μια νέα προστιθέμενη αξία για το τουριστικό brand Ελλάδα, αλλά και ένα σημαντικό βήμα προβολής στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ανέφερε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, από το βήμα του συνεδρίου κατά την πρώτη θεματική ενότητα με τίτλο «Θεσμικό Πλαίσιο & Στρατηγικές για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στον Τουρισμό». Για το έργο έχουν δεσμευθεί 7,5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων υποέργων, όπως η δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας που θα λειτουργεί ως ενιαία πύλη έμπνευσης, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του ταξιδιώτη σε όλα τα στάδια του ταξιδιού του. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει καταγραφή όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων ανά προορισμό, παρουσίαση προϊόντων, υπηρεσιών, αξιοθέατων, παραλιών, μουσείων, προβολή θεματικών μορφών τουρισμού και ενοποίηση δεδομένων από όλη τη χώρα σε ένα ενιαίο οικοσύστημα πληροφοριών.

Ξεχωριστό έργο θα επικεντρώνεται στην ψηφιοποίηση του ιστορικού αρχείου του ΕΟΤ και στη δημιουργία ψηφιακών θεματικών διαδρομών και εμπειριών, ενώ θα αναπτυχθεί, μεταξύ άλλων, ένα ψηφιακό καινοτόμο σύστημα με τεχνολογία ΑΙ δεύτερης γενιάς που θα προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες σε κάθε ταξιδιώτη.

Με δύο ταχύτητες τρέχουν σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις: οι μεγάλες έχουν μπει στο κομμάτι των αυτοματοποιημένων διαδικασιών, αλλά το ευρύτερο σύνολο, που απαρτίζεται από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, έχει μια στοιχειώδη διαδικασία εκτέλεσης της ψηφιοποίησης, κυρίως στο μάρκετινγκ και στην εξάρτηση από κάποιες πλατφόρμες, ανέφερε ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ, κ. Αλέξανδρος Θάνος, προσθέτοντας πως υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό. Μάλιστα, επικαλέστηκε έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, που εκτιμά ότι, αν υπάρξει πλήρης αυτοματοποίηση και ψηφιακή μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων, θα αυξηθεί κατά 10% το ΑΕΠ του τουρισμού. Ο ίδιος εστίασε επίσης στην ανάγκη να περάσουμε από την εποχή της ψηφιακής προβολής στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης των προορισμών, αξιοποιώντας τα data.

«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ψηφιοποιηθεί πάνω από 600 υπηρεσίες και η προσπάθεια επικεντρώνεται στη συμμετοχικότητα των πολιτών, όμως βλέπουμε πως κυρίως οι μεγαλύτεροι δυσκολεύονται», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας, κ. Νίκος Τζόλλας, τονίζοντας πως ένα από τα πιο βασικά βήματα είναι το χτίσιμο της ψηφιακής κουλτούρας. «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσπαθεί με τα χρηματοδοτικά της εργαλεία να μετασχηματίσει ψηφιακά τις επιχειρήσεις» σημείωσε, τονίζοντας πως έχει διαθέσει την τελευταία διετία πάνω από 400 εκατ. ευρώ για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

«Η τεχνολογία προχωρά και μαζί η Κεντρική Μακεδονία, η οποία είναι πολύ μπροστά», όπως είπε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας, κα Βίκυ Χατζηβασιλείου, στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας του συνεδρίου της Philoxenia με τίτλο «Smart Hospitality and Travel-Ψηφιακή Εμπειρία στη Φιλοξενία και στο Ταξίδι». Σημείωσε δε πως πλέον η φιλοξενία, εκτός από το να είναι η τέχνη του να ανοίγεις την καρδιά σου στον τουρίστα, αποκτά και μια νέα μορφή, την ψηφιακή, στην οποία πρέπει να συνταχθούμε και να την αξιοποιήσουμε προς όφελός μας. Αναφέρθηκε μάλιστα σε μια σειρά ψηφιακών εργαλείων στα οποία έχει επενδύσει η Περιφέρεια, όπως την Olympus 3d, που ζωντανεύει τον μύθο και το μεγαλείο του Ολύμπου, την White Τower app, που αξιοποιεί την επαυξημένη πραγματικότητα για να αποκαλύψει την ιστορία του Λευκού Πύργου, το Digital Walk, μια ψηφιακή διαδρομή που συνδέει πολιτιστικά σημεία της περιοχής και την Gods app που είναι και το πιο πρόσφατο. «Αυτά τα εργαλεία δεν είναι απλά εφαρμογές, αλλά νέοι τρόποι αφήγησης, αυτό είναι το ζητούμενο.» σημείωσε. Σε χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Τάσος Τζήκας, υπογράμμισε πως ο κλάδος της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών μπορεί να κάνει τον τουρισμό την ηγέτιδα δύναμη στην Ελλάδα με όρους βιωσιμότητας. Ο δε ειδικός σύμβουλος σε θέματα τουρισμού του δημάρχου Θεσσαλονίκης, κ. Αλέξανδρος Μανδρίνος, τόνισε πως η καινοτομία δεν είναι πια θεωρητική έννοια, αλλά στρατηγική στόχευση, σημειώνοντας πως το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού συνδέεται απόλυτα με τη Philoxenia, που στήριξε και εξέλιξε την ταυτότητα του ελληνικού τουρισμού αυτές τις τέσσερις δεκαετίες. 


Loader