Από τις πολλές ταινίες που διαπίστωσα και διασταύρωσα ότι εξέρχονται από σήμερα, σίγουρα (ως γνωστόν, πολλές αλλαγές την τελευταία στιγμή). Ο αγαπημένος Νοτιοκορεάτης δημιουργός των Ελλήνων σινεφίλ Παρκ Τσαν Γουκ κλέβει την παράσταση και κερδίζει τον μέγα Ντάνιελ Ντε Λιούις.
Λοιπόν αυτή η εβδομάδα ενδείκνυται για τους λάτρεις (και ο γράφων δηλώνει πως είναι) του μεγάλου Κορεάτη σκηνοθέτη του «Old boy». Προβάλλεται η «Καμιά άλλη επιλογή» του Παρκ Τσαν Γουκ. Είναι ριμέικ του γνωστού ανατρεπτικού φιλμ του Κώστα Γαβρά «Το τσεκούρι» διασκευή του γνωστού μυθιστορήματος του Ντόναλτ Γουέστλεϊκ. Πήρε διθυραμβικές κριτικές όπου και αν προβλήθηκε και άρεσε πολύ στο φετινό φεστιβάλ της Βενετίας. Ένας άνδρας, για επτά χρόνια άνεργος, προκειμένου να προσληφθεί επιτέλους σε δουλειά, «διαβάζει» το βιογραφικό των ανταγωνιστών του και τους σκοτώνει για να φθάσει η σειρά του. Απίθανο, σουρεαλιστικό, επίκαιρο, ανατριχιαστικό, «κατάμαυρο» αλλά και κωμικό.
Ο μέγας οσκαρικός ηθοποιός Ντάνιελ Ντε Λιούις δεν κράτησε τον λόγο του όταν είχε δηλώσει, μετά την προβολή της ταινίας του «Η αόρατη κλωστή», ότι αυτή είναι η τελευταία. Τώρα επανέρχεται με την «Ανεμώνη», σκηνοθετική προσπάθεια του γιου του. Αφορά σε μία «σκοτεινή» ιστορία οικογενειακού συναισθηματισμού. Για μυστηριώδεις λόγους δύο αδέλφια, που είναι ψυχραμένα εδώ και χρόνια, ξαναβρίσκονται. Το φιλμ διεξάγεται σε κλειστούς χώρους, διαθέτη συνεχή διάλογο και προσωπικά με κούρασε πολύ. Τίποτα το σπουδαίο και νεωτερικό.
Στο φετινό φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με είχε εντυπωσιάσει η έξυπνη μεικτή «δουλειά» στο φιλμ «Λο» με την εξαιρετική προσωπική ματιά του Θανάση Βασιλείου. «Ένα χρόνο μετά τον θάνατο της μητέρας μου», κατά την αφήγηση, επιστροφή στην Αθήνα για τη διαχείριση σπιτιού από κληρονομιά. Εξαιρετική σκηνοθεσία με θραύσματα εικόνων, αναμνήσεων και «τραυματικές» εικόνες από την χούντα του ’67.Πολύ διαφορετικό και νεωτερικό. Το συνιστώ ιδιαίτερα.
Τώρα ένα συγκλονιστικό αργόρυθμο ιστορικό δράμα μεγάλης διάρκειας, «Νυρεμβέργη» (2 ώρες και 28 λεπτά) του Τζέιμς Βάντερμπιλτ με τον Ράσελ Κρόου να παίζει πληθωρικά τον ρόλο του δεξιού χεριού του Χίτλερ Χέρμαν Γκέριγκ. Το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο του διάσημου Αμερικανού ψυχιάτρου Ντάγκλας Κέλεϊ «22 κελιά στην Νυρεμβέργη». Ο συγκεκριμένος ψυχίατρος εξετάζει τους Ναζί για να διαπιστώσει όχι μόνον αν είναι ψυχιατρικά εντάξει να υπερασπιστούν τον εαυτό τους αλλά ιδίως με ποιες διαδικασίες ενσταλάχθηκε η βία μέσα τους. Συγκλονιστική ταινία μας «περνάει» και στο σινεμά. Προσοχή όμως, είναι αργόρυθμο και με πολύ λόγο.
«Ο άτρωτος» φετινή μεν ταινία αλλά με μεγάλη ιστορία. Στα 1982 ο Στίβεν «έγραψε» το έξοχο μελλοντολογικό μυθιστόρημα «επιστημονικής» φαντασίας το «The running»που στα 1987 γύρισε σε ταινία ο Νόρμαν Τζιούισον με βασικό πρωταγωνιστή τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Τον είχε στον ρόλο ενός συκοφαντημένου αστυνομικού που για να επιβιώσει υποχρεούται να έχει συμμετοχή σ’ ένα τρομερά σκληρό τηλεοπτικό reality show. Οι λεγόμενοι δρομείς (Runners) για να επιβιώσουν έπρεπε να κερδίσουν σε μονομαχίες του επονομαζόμενου δολοφόνου(killers). Σκληρό, δυστοπικό, αβάσταχτο κάποιες φορές. Τώρα έχουμε το ριμέικ. Το γύρισε ο Έντγκαρ Ράιτ με τους Εμίλια Τζόουνς, Γκλέυ Πάουελ. Εδώ η υπόθεση είναι διαφορετική. Ο βασικός ήρωας δηλώνει συμμετοχή σ’ ένα τηλεοπτικό παιχνίδι όπου επιτρέπεται να πάει σ΄ οποιαδήποτε χώρα του κόσμου επιθυμεί, αλλά στο κυνήγι του βρίσκονται πληρωμένοι δολοφόνοι. Σκληρή περιπέτεια αλλά όχι δυστοπικό σχόλιο.
Το μοδάτο ιαπωνικό φιλμ τρόμου «Έξοδος 8» του Γκένκι Καουαμούρα είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιντεοπαιχνίδι του 2023. Στο φετινό φεστιβάλ φανταστικού Sitges στην Καταλονία κέρδισε το βραβείο καλύτερης μουσικής. Ένας άνδρας απελπίζεται όταν νιώθει ότι έχει παγιδευτεί σ’ έναν σταθμό του μετρό όπου για να βρει έξοδο πρέπει να ολοκληρώσει μία αποστολή με συγκεκριμένες οδηγίες, απαγορεύσεις και υποχρεώσεις. Ένα λάθος να κάνει γυρίζει πίσω. Δυστυχώς η σκηνοθεσία εμπλέκεται στη λογική του βιντεογκέιμ και βλέπουμε μια από τα ίδια. Κρίμα για τους Ιάπωνες μαιτρ του είδους.
Κλείνουμε με κάτι ευχάριστο. «Δεσποινίς Μαξ». Η οδύσσεια μίας γάτας. Κινούμενο σκίτσο με τις περιπέτειες της γάτας Μάξι. Χάνεται σε οικογενειακές διακοπές στη Γαλλία και όλη η αγωνία της για το νόστιμον ήμαρ δίνεται συγκινητικά και αποτελεσματικά.