Π. Μπίλλιας: Καμπανάκι για την ανάπλαση της ΔΕΘ - «Φοβάμαι για μεγάλες καθυστερήσεις από την αλλαγή του σχεδιασμού»

«Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης, εφάμιλλη του Μετρό, περιμένουμε το Προεδρικό Διάταγμα», σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της ΠΚΜ

Τους νέους διευρυμένους ορίζοντες ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης από την υλοποίηση του project ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της πόλης σκιαγράφησε ο Πάρις Μπίλλιας, κρούοντας ταυτόχρονα ηχηρές καμπάνες κινδύνου για καθυστερήσεις μέχρι και… 10 χρόνια από την αλλαγή του σχεδιασμού για την ανάπλαση της ΔΕΘ.


Όπως διευκρίνισε, δεν διαφωνεί με το νέο σχέδιο (έφυγαν εμπορικό κέντρο και ξενοδοχείο με αύξηση των τετραγωνικών που θα γίνουν πάρκο και μείωση του οικοδομικού αποτυπώματος) αλλά φοβάται πως η αλλαγή των πλάνων θα επιφέρει πρόσθετη γραφειοκρατία και κατά συνέπεια μεγάλες καθυστερήσεις.



«Ελπίζω να μην πάει 10 χρόνια πίσω η ανάπλαση της ΔΕΘ»



«Έχω αμφιβολίες για το κατά πόσο η αλλαγή του σχεδιασμού για την ανάπλαση της ΔΕΘ θα ωφελήσει την πόλη, δεν έχω αντίρρηση για το σχέδιο αλλά για τις καθυστερήσεις που θα επιφέρει η αλλαγή του πλάνου στην υλοποίηση του σχεδίου ανάπλασης. Πολύ φοβάμαι πως θα πάει πίσω η αλλαγή των σχεδιασμών 5-10 χρόνια την ανάπλαση (νέες μελέτες, εύρεση πόρων) μακάρι να βγω ψεύτης. Πρέπει να διασφαλιστεί και η βιωσιμότητα λειτουργίας του πάρκου, δεν τα πάμε πολύ καλά στην προστασία του δημόσιου χώρου στην Ελλάδα», σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο εκδήλωσης του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην εκδήλωση για τον εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρας Πολεοδομίας – Χωροταξίας.

575424584-1173259768067339-28420172914881660-n.jpg?v=0



«Νέο θεσμικό πλαίσιο»


«Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης (40 χλμ), project ύψους 500 εκατ. ευρώ, είναι έργο εφάμιλλο του Μετρό, 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου δημόσιου χώρου θα αποδοθούν στους πολίτες. Οι διαδικασίες είναι επίπονες και χρονοβόρες, αντιμετωπίζουμε δυσπιστία ακόμα και από φορείς του δημοσίου, απαιτείται πλήθος γνωμοδοτήσεων, πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα στην αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλιώς θα κυνηγάμε την ουρά μας. Δε γίνεται ένας σχεδιασμός να ξεκινά και να κάνει 10 χρόνια να ολοκληρωθεί ενώ τότε θα έπρεπε να επικαιροποιείται. Έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση της διαβούλευσης για την ανάπλαση, υπάρχουν προβλήματα αλλά θα τα λύσουμε, είμαι αισιόδοξος πως θα προχωρήσει το έργο, πρέπει να ολοκληρώσουμε τις μελέτες για να προχωρήσει η εύρεση χρηματοδότησης (βρίσκονται πάντα πόροι όταν οι μελέτες είναι άρτιες), χρειάζεται επιτέλους να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα», επεσήμανε.


Τι αφορά το έργο


Το εμβληματικό αυτό έργο, που θα αλλάξει ό,τι ξέρουμε για τη Θεσσαλονίκη, αφορά όλο το παραλιακό μέτωπο, το οποίο εκτείνεται σε μήκος 40 χιλιομέτρων, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι και βρίσκεται στα όρια επτά Δήμων (Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού).


Το έργο προβλέπει ένα τεράστιο, αναπλασμένο παραλιακό μέτωπο, με συνεχή παράκτια ζώνη περιπάτου και αναψυχής, συνεχή ποδηλατόδρομο δίπλα στη θάλασσα, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, πολύ πράσινο, 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου δημόσιου χώρου.

575474106-1147260347573406-4645703461393404484-n.jpg?v=0




Στα Δυτικά θα υλοποιηθεί μελέτη που εκπόνησε το Ελληνικό Κέντρο Βιότοπων – Υγροτόπων, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου. Προβλέπεται επίσης αλιευτικό καταφύγιο, δημιουργία διαδρομής πεζών και ποδηλατών.


Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επίσης ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο στα Δυτικά, δίπλα στις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις Μουσείου Ολοκαυτώματος.


Στο κέντρο της πόλης, στην παραλία δίπλα στον Λευκό Πύργο, θα επεκταθεί το κρηπίδωμα, σε κυμαινόμενο πλάτος. Επιπλέον, χωροθετούνται μεγάλου μεγέθους υπόγειοι χώροι στάθμευσης στα Ανατολικά και παράλληλα αναμορφώνεται και αξιοποιείται η περιοχή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.



«Σταυροδρόμι μετασχηματισμού»


«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε σταυροδρόμι ριζικού μετασχηματισμού. Μετρό, δυτικός προαστιακός, Flyover αλλάζουν και αναβαθμίζουν την πόλη, επαναπροσδιορίζεται η οικονομία και γεωγραφία, το Μετρό είναι καταλύτης αλλαγής (οι περιοχές κοντά στους σταθμούς αναπτύσσονται οικονομικά), η βασική γραμμή άλλαξε τη Θεσσαλονίκη, η επέκταση της Καλαμαριάς θα απογειώσει την καθημερινότητα. Ο δυτικός προαστιακός θα δώσει νέες δυνατότητες ανάπτυξης και πρόσβασης στο κέντρο για περιοχές που αντιμετώπιζαν ανισότητες στην ανάπτυξή τους και την πρόσβαση στο κέντρο, τα σπίτια σε περιοχές όπως η Σίνδος και τα Διαβατά είναι πολύ πιο φθηνά», επεσήμανε ο κ. Μπίλλιας.


«Η υπερυψωμένη λεωφόρος θα δώσει λύσεις στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 30 χρόνια, θα διέρχονται 10.000 οχήματα την ώρα από 5.000 σήμερα. Το έργο υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς, οι πολίτες αντιλαμβάνονται πλέον την χρησιμότητα του έργου, αν και το αντιμετώπισαν με επιφύλαξη στην αρχή. Η διέλευση από το κέντρο πλέον είναι πιο σύντομη, δεν υπάρχει η ασυδοσία που υπήρχε παλιότερα, ελπίζω τα μέτρα που έχουν ληφθεί τις επόμενες μέρες με τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό να αποδώσουν», τόνισε.


«Αντιπλημμυρικά έργα 120 εκατ. ευρώ»


«Βάση των παρεμβάσεών μας στην ΠΚΜ για τη Θεσσαλονίκη είναι το master plan για τα αντιπλημμυρικά έργα, ωριμάζουν έργα και δράσεις (περίπου 40) πέριξ των 120 εκατ. (είτε έχουν εγκριθεί είτε έχουν υποβληθεί για χρηματοδοτηθεί). Δεν αρκούν τα 120 εκατ. από τους πόρους (ΠΕΠ) της περιφέρειας, χρειάζονται και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, δεν αρκεί αριθμητικά και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε. Παράλληλα, προχωρά ικανοποιητικά και ο καθαρισμός των ρεμάτων, χρειάζεται όμως διαρκής χρηματοδότηση, καθαρίσαμε πρόσφατα το ρέμα του Δενδροποτάμου (δεν καθαρίστηκε ποτέ, βρήκαμε και αυτοκίνητα μέσα)», ανέφερε.

Αστικές αναπλάσεις αξίας 200 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη


«Το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά που γίνεται μητροπολιτικό πάρκο υλοποιείται, προχωρά και το πάρκο στην Ευκαρπία, διαθέτουμε για αστικές αναπλάσεις (από ΕΣΠΑ) σε 12 δήμους της πόλης, σαν ΠΚΜ, 200 εκατ. ευρώ. Η ανάπλαση της Αριστοτέλους έχει ενταχθεί, υποβλήθηκε στη διαχειριστική αρχή για έγκριση χρηματοδότησης, οι μελέτες για τις παρεμβάσεις στις πλατείες Δημοκρατίας και Διοικητηρίου επίσης εξετάζονται για να προχωρήσει η χρηματοδότησή τους. Προχωρούν αναπλάσεις σε Συκιές, Καλαμαριά, δήμο Θερμαικού, δήμο Δέλτα», επεσήμανε.


Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε και ο Ηλίας Περτζινίδης, πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Loader