Για το τι έγινε το βράδυ της Κυριακής κατά την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη, στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μετά την Κατερίνη και έως τα διόδια των Μαλγάρων θα το έχετε πληροφορηθεί φαντάζομαι.
Σε δυσχερέστερη θέση είναι βεβαίως εκείνοι οι οποίοι υπέφεραν για περισσότερες από τέσσερις ώρες μέσα στα αυτοκίνητα ή στα λεωφορεία. Αιτία αυτής της ταλαιπωρίας ήταν η απόφαση της αναδόχου εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» να αποκλείσει όλες -πλην μιας-τις λωρίδες κυκλοφορίας πριν από τη γέφυρα του Αλιάκμονα η οποία παραδόθηκε πριν από μερικούς μήνες, προκειμένου να γίνουν «επείγουσες εργασίες».
Χθες η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εκφράζει τη λύπη της, ζητώντας συγχρόνως συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε. Εξήγησε, παράλληλα, ότι οι εργασίες στο οδόστρωμα της γέφυρας έπρεπε να γίνουν οπωσδήποτε καθώς υπήρχε κίνδυνος για τους οδηγούς. Εφόσον ήταν αδήριτη η ανάγκη να γίνουν αυτές οι εργασίες δεν θα έπρεπε να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση των πολιτών και ακόμη καλύτερη οργάνωση όλων των αρμοδίων υπηρεσιών ώστε να μην δημιουργηθεί τόσο μεγάλο πρόβλημα;
Η ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η εταιρεία την περασμένη Παρασκευή, τέσσερις μέρες μετά την έναρξη των εργασιών δεν εξηγούσε απολύτως τίποτε. Έκανε απλώς μια σύσταση προς τους εκδρομείς του σαββατοκύριακου να επιστρέψουν νωρίτερα από τα μπάνια τους, ει δυνατόν πριν από τις έξι, προκειμένου να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα. Πέραν αυτού ουδέν. Ούτε Τροχαία υπήρχε, ώστε να εκτρέπει την κίνηση μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Κατερίνης –Θεσσαλονίκης, ενώ και τα διόδια του Αιγινίου τα οποία διαχειρίζεται η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όπως και αυτά των Μαλγάρων λειτουργούσαν ως αργά το βράδυ, όταν επιτράπηκε η ελεύθερη διέλευση.
Τα τελευταία χρόνια όσοι μετακινούνται σε αυτό το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου, στην Πιερία και στη Θεσσαλονίκη, έχουν υποστεί απίστευτη ταλαιπωρία. Στην αρχή ήταν η υπόγεια διάβαση της Κατερίνης η οποία ακόμη δεν έχει τελειώσει, μετά η ανακατασκευή της γέφυρας του Αλιάκμονα, εν συνεχεία αυτής του Αξιού. Μήπως πρέπει να μας πει κάποιος από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πότε θα τελειώσει αυτό το μαρτύριο; Στη χθεσινή ανακοίνωσή της η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» διαβεβαίωνε πως «δεν προβλέπονται άλλες εργασίες που θα δημιουργήσουν καθυστερήσεις για το επόμενο Σαββατοκύριακο και το υπόλοιπο του καλοκαιριού». Μα, συγγνώμη, οι εργασίες στην υπόγεια διάβαση της Κατερίνης συνεχίζονται ακόμη γι' αυτό και η κίνηση γίνεται μόνο από το ένα ρεύμα, ενώ τα βαριά οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά) εκτρέπονται μέσω της περιφερειακής της Κατερίνης. Κι απ' ό,τι λέγεται, μετά το καλοκαίρι θα αποκλειστούν για ένα διάστημα και οι δύο κλάδοι του αυτοκινητόδρομου. Άρα για πιο τέλος της ταλαιπωρίας μιλάνε;
Αυστηρές συστάσεις
«Αρρυθμίες» παρατηρούνται τις τελευταίες εβδομάδες στις οδικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, κάποια από τα προγραμματισμένα δρομολόγια, τόσο του ΟΑΣΘ όσο και των ΚΤΕΛ, δεν πραγματοποιούνται με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν, ακόμη και μία ώρα στη στάση. Τα περιστατικά αυτά ανάγκασαν τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνο Ταγγίρη να αποστείλει ένα έγγραφο προς όλα τα αμαξοστάσια και τα σταθμαρχεία του Οργανισμού το οποίο είχε ως Θέμα «Ούτε ένα χαμένο δρομολόγιο».
Το περιεχόμενο ήταν σε αρκετά αυστηρό ύφος καθώς μιλούσε για «συστηματικές αστοχίες στην υλοποίηση των προγραμματισμένων δρομολογίων» τις οποίες χαρακτηρίζει ως «απολύτως απαράδεκτες». Συνεχίζοντας αναφέρει ότι «καμία απολύτως δικαιολογία δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής όταν οδηγεί σε ματαίωση δρομολογίου. Η απώλεια δρομολογίων θεωρείται σοβαρή δυσλειτουργία και, σε περιπτώσεις που προκύπτει, θα εκλαμβάνεται ως άρνηση και παρεμπόδιση του συγκοινωνιακού έργου”.
Ανάλογα περιστατικά παρατηρούνται και σε λεωφορειακές γραμμές τις οποίες εκτελούν τα ΚΤΕΛ. Μάλιστα, εκεί, δρομολογούνται και λεωφορεία στα οποία δεν λειτουργεί ο κλιματισμός. Καλό θα είναι, επομένως, ο ΟΣΕΘ να ελέγξει τι ακριβώς συμβαίνει και να φροντίσει ώστε εξαλειφθούν αυτές οι σοβαρές αρρυθμίες.
Λοβοτομή
Οφείλω να ομολογήσω ότι είναι αρκετά φιλότιμη, έως αξιοθαύμαστη η προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία σχετικά με όσα συνέβησαν κατά το πρώτο δραματικό εξάμηνο του 2015. Μόνο που, ο τρόπος με τον οποίο επιχειρείται προδίδει και τις προθέσεις αυτών οι οποίοι έχουν αναλάβει αυτήν την εργολαβία. Αναφέρομαι στο κυριακάτικο αποκλειστικό δημοσίευμα του in.gr το οποίο παρουσίασε τα «πρακτικά» της συνάντησης των πολιτικών αρχηγών η οποία έγινε στις 6 Ιουλίου, την επομένη του δημοψηφίσματος-παρωδία. Δεν επιδιώκω να μειώσω τη δημοσιογραφική επιτυχία των συναδέλφων που κατάφεραν και βρήκαν τα πρακτικά εκείνης της κρίσιμης σύσκεψης τα οποία, σύμφωνα μάλιστα με κάποιους, δεν υπήρχαν. Ωστόσο, ο επιλεκτικός-αποσπασματικός τρόπος με τον οποίο παρουσιάστηκαν, αποφεύγοντας μάλιστα την πλήρη δημοσιοποίησή τους, προδίδει πολλά.
Το σύνολο του κειμένου των πέντε χιλιάδων λέξεων διαπνέεται από την αγωνία να πείσει ότι ο Αλέξης Τσίπρας ορθώς έκανε το δημοψήφισμα, και ορθώς μετέτρεψε το «όχι» σε «ναι» το οποίο όμως, σύμφωνα με τον αρθρογράφο, δεν συνιστά «kolotoumpa», λέξη η οποία έγινε μάλιστα διεθνής όρος. Εν ολίγοις, σύμφωνα με τα «πρακτικά» καλώς έγινε η εξάμηνη διαπραγμάτευση με τις δερμάτινες καμπαρντίνες και τα πουκάμισα έξω και καλώς καταλήξαμε στο τρίτο και χειρότερο μνημόνιο που μας κόστισε αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια, περαιτέρω περικοπές στα εισοδήματα και παραχώρηση για 99χρόνια ολόκληρης της δημόσιας περιουσίας. Κατόπιν όλων αυτών υποθέτω ότι και η Μπέτυ, όχι μόνο θα πρέπει να πάψει να κλαίει κάθε 5η Ιουλίου, αλλά απεναντίας, θα μπορεί στο εξής να βγαίνει στο Σύνταγμα και να πανηγυρίζει.
Με τους εφοπλιστές
Όμως, το πιο ενδιαφέρον σε αυτήν την προσπάθεια «ξεπλύματος» του Τσίπρα είναι αυτός που ανέλαβε να το κάνει. Εδώ και καιρό το εκδοτικό συγκρότημα στο οποίο περιλαμβάνεται και το in.gr καταβάλει συστηματική προσπάθεια να επαναλανσάρει τον Αλέξη ως τη μόνη ελπίδα για τη χώρα. Γούστο του και καπέλο του. Άλλωστε, εφοπλιστές είναι οι άνθρωποι και ο «δημοκρατικός καπιταλισμός» τον οποίο πρεσβεύει πλέον (κατά δήλωσή του) ο Τσίπρας, δεν μπορεί παρά να τους εκφράζει. Μου έκανε πάντως εντύπωση η αλληλουχία των γεγονότων. Θυμίζω ότι πριν από μερικές ημέρες ο Αλέξης ζήτησε με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κώστα Τασούλα να δημοσιοποιήσει τα πρακτικά της σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών. Εκείνος αρνήθηκε, με το επιχείρημα ότι το όργανο αυτό είναι άτυπο καθώς δεν έχει θεσμική συγκρότηση. Και, ω του θαύματος, λίγες ημέρες αργότερα, τα πρακτικά βρίσκονται στα χέρια του in.gr. Δεν αμφιβάλλω ότι πρόκειται περί απλής σύμπτωσης…
Άγνοια κινδύνου;
Το δεύτερο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι με όλη αυτή τη μεθόδευση πανηγυρίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και διερωτώμαι, έχουν καταλάβει τι πάει να γίνει; Έχουν αντιληφθεί ότι το «ξέπλυμα» του Αλέξη Τσίπρα και η επιστροφή του, θα αποτελέσει την ταφόπλακα για την Κουμουνδούρου; Εκτός εάν έχουν αποφασίσει να ενταχθούν στο νέο κόμμα που σχεδιάζει μεθοδικά ο πρώην αρχηγός τους. Κάτι τέτοιο δεν απέκλεισε άλλωστε, και ο νέος εκπρόσωπος Τύπου Κώστας Ζαχαριάδης ο οποίος δήλωσε χθες πως εάν προκύψει τέτοια εξέλιξη θα το συζητήσουμε συντεταγμένα στα όργανα του κόμματος. Άντε με το καλό.