Μετρό Θεσσαλονίκης: Πόσο άλλαξε η καθημερινή κίνηση στο κέντρο (βίντεο)

Η επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να μειώσει ακόμα περισσότερο την κυκλοφοριακή συμφόρηση, είπε ο υπουργός Μεταφορών, Χρίστος Δήμας

- Newsroom

Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να αλλάζει πρόσωπο, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο της πόλης. Το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών, το Μετρό Θεσσαλονίκης, μπαίνει σε νέα φάση με την επέκταση προς Καλαμαριά.

Ο υπουργός Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ενημέρωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα λειτουργήσουν πέντε νέοι σταθμοί. Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΕΤΑ και του υπουργείου Μεταφορών, στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Μετρό η κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει μειωθεί κατά 15%. Η επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να μειώσει ακόμα περισσότερο την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενισχύοντας τη βιώσιμη μετακίνηση στην πόλη.

Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά

Σήμερα αναμένεται η προκήρυξη του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤnews. Το έργο στοχεύει στη μείωση των βαρέων οχημάτων στον ιστό της πόλης.

«Το έργο θα συνδέσει 1,5 χλμ στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου με την περιφερειακή Αιγάλεω. Ακολούθως θα κατασκευαστούν οι τρεις κόμβοι Σκαραμαγκά, Αιγάλεω και Ναυπηγείων, όπου θα καταργηθεί ένα φανάρι, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την κίνηση των οχημάτων», δήλωσε ο υπουργός. Η δημοπράτηση του έργου θα ακολουθήσει αμέσως μετά την προκήρυξη, με χρόνο κατασκευής 36 μηνών.

Οδικοί Άξονες σε όλη την Ελλάδα

  • Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Ο υπουργός ενημέρωσε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα παραδοθούν στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ.
  • Ε65: Απομένουν 65 χλμ, που όταν παραδοθούν θα ενώσουν την Καλαμπάκα με την Εγνατία, στον κόμβο των Γρεβενών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Σχετικά με τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι η καθυστέρηση δεν αφορούσε το έργο καθαυτό, αλλά το γεγονός ότι ο πρώην υπουργός Αλέξης Χαρίτσης, όταν ήταν στην κυβέρνηση, απέφευγε να απαντήσει σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις. «Είχα καταθέσει δεκαέξι ερωτήσεις και δεν έλαβα καμία απάντηση», ανέφερε.

Ο κ. Δήμας υπενθύμισε ότι υπό τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το έργο είχε τεμαχιστεί και η πρόοδός του ήταν σχεδόν μηδενική. «Μέσα σε τρία χρόνια ολοκληρώσαμε και δώσαμε στην κυκλοφορία το τμήμα Πάτρα – Πύργος», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι μεγάλο μέρος των μελετών για την επέκταση έχει ήδη ολοκληρωθεί και η κυβέρνηση συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότησή του.

Η παράδοση των 65 χιλιομέτρων και των υπόλοιπων 10 χιλιομέτρων του Πάτρα – Πύργος ανοίγει πλέον τη συζήτηση για την επέκταση προς Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.

Ο υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ως «έναν πολύ καλό πρωθυπουργό σε δύσκολες εποχές».

Η Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας βρίσκονται σε τροχιά μεγάλης βελτίωσης των υποδομών, με σημαντικά έργα που αλλάζουν ριζικά την καθημερινή μετακίνηση και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Loader