Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Ένα βήμα πριν τις υπογραφές η σύμβαση με τον ανάδοχο για την επέκταση του έκτου προβλήτα

Δίνουν τα χέρια ΟΛΘ και κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ - Τι ανέφερε στη ΓΣ ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού, Ιωάννης Τσάρας για το νευραλγικής σημασίας project

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να πέσουν οι τελικές υπογραφές μεταξύ της κοινοπραξίας (ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ) που έχει αναλάβει τις εργασίες επέκτασης του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, ένα έργο – ορόσημο που θα αναβαθμίσει σε πολλαπλά επίπεδα το λιμάνι και τη Θεσσαλονίκη.

«Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος για τον έκτο προβλήτα, θα συζητηθεί στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο, είμαστε πολύ κοντά στο να τελειώνουμε με την υπογραφή της σύμβασης, έχει γίνει σκληρή διαπραγμάτευση», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Ιωάννης Τσάρας, στο πλαίσιο της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας.

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ

Η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΟΛΘ Α.Ε. ή η «Εταιρεία») ανακοινώνει πως το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας κατά τη σημερινή συνεδρίασή του καθόρισε την «Κοινοπραξία METKA ATE – ΤΕΚΑΛ ΑΕ» ως Προσωρινό Ανάδοχο για την κατασκευή του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής», το οποίο αποτελεί Υποχρεωτική Επένδυση σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε επίσης τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Εργασιών. Θα ακολουθήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση και υπογραφή της Σύμβασης σύμφωνα με τους όρους του Διαγωνισμού».

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πρόδρομες εργασίες (κόστους πέριξ των 3 εκατ. ευρώ) άρχισαν το καλοκαίρι, με το project, εφόσον πέσουν οι τελικές υπογραφές, να μπαίνει στο κυρίως πιάτο και το λιμάνι να μετρά αντίστροφα για μία από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις στην ιστορία του.

Πρόκειται για ένα project ευρύτερων προεκτάσεων που δεν αναβαθμίζει απλώς το γεωστρατηγικό, γεωπολιτικό και γεωγραφικό εκτόπισμα του λιμανιού αλλά δύναται να προσδώσει τεράστια αναπτυξιακή δυναμική στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.

Η επένδυση που θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια, ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ, ενώ θετικά ανταποκρίθηκαν οι τράπεζες για την κάλυψη του υπόλοιπου απαιτούμενου ποσού με δανεισμό, λόγω της μηδενικής δανειακής επιβάρυνσης της εταιρείας και της σταθερής κερδοφορίας της.

Η επέκταση του έκτου προβλήτα θα αλλάξει επίπεδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να προσελκύσει μεγαλύτερα πλοία, αποφέροντας παράλληλα ευρύτερα οφέλη στην τοπική οικονομία.

Θα μπορεί να προσελκύει πλοία – γίγαντες

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί ήδη το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε συμβατικό φορτίο και ένα από τα κυριότερα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο με τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει στην διακίνηση εμπορευμάτων να ενισχύεται περαιτέρω.

Από την στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εργασίες η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται σε 30 - 36 μήνες, συνεπώς… πιάνουμε αισίως 2028, εφόσον μπουν μπουλντόζες εντός του τρέχοντος έτους.

Η επέκταση του έκτου προβλήτα θα προσφέρει την δυνατότητα στο λιμάνι να… φέρει στα νερά του πλοία - γίγαντες. Πρόκειται για ένα έργο που θα επιτρέψει στον λιμένα να αναβαθμιστεί πολλαπλώς, τριπλασιάζοντας τη χωρητικότητα σε κοντέινερ και παρέχοντας την ευχέρεια σε πλοία κύριων γραμμών χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (εμπορευματοκιβώτια) να «πιάσουν» Θεσσαλονίκη.

Μέχρι σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορούν να αγκυροβολήσουν μόνο πλοία των λεγόμενων τροφοδοτικών γραμμών, με βύθισμα μέχρι 12 μέτρα, λόγω μικρού βάθους του λιμανιού στο δυτικό τμήμα της 6ης προβλήτας (κρηπίδωμα 26) όπου λειτουργεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Στη σημερινή έκτακτη Γενική Συνέλευση υπερψηφίστηκαν τα εξής:

1)Έγκριση τροποποίησης της Πολιτικής Καταλληλότητας των Μελών Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε.

2. Έγκριση τροποποίησης της Πολιτικής Αποδοχών της ΟΛΘ Α.Ε., με τον εκπρόσωπο του βασικού μετόχου (Ιβάν Σαββίδη) κ. Φωτιάδη να προτείνει, μεταξύ άλλων, αμοιβή 5.000 ευρώ καθαρά (μετά από φόρους και κρατήσεις) το μήνα, για τον πρόεδρο του ΔΣ.

3. Προέγκριση καταβολής αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Επιτροπών του Διοικητικού Συμβουλίου για την εταιρική χρήση 2025.

Loader