Γκάζι με επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ τη διετία 2026-2027 πατά η Lidl Ηellas που φιγουράρει στη δεύτερη θέση της αγοράς, με περίοπτη θέση στο αναπτυξιακό της αφήγημα να κατέχουν η αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου καταστημάτων αλλά και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Αναφορικά με τη Βόρεια Ελλάδα ο όμιλος δίνει βάσει στο ριζικό λίφτινγκ των καταστημάτων του με τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας σε Εύοσμο και Ιερισσό να ανανεώνονται πλήρως το νέο έτος.
Νέα καταστήματα το 2026
«Θέλουμε καλύτερη ποιότητα ζωής, αυτός είναι ο στόχος μας για την κοινωνία και το περιβάλλον, στηρίξαμε την Ελλάδα σε εύκολες και δύσκολες εποχές για 26 συναπτά έτη. Έχουμε τις καλύτερες τιμές, προσφέρουμε στην οικονομία. Συνεισφέρουμε (στοιχεία 2024) πάνω από 1 δις. προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ της χώρας, έχουμε ανοίξει πάνω από 38.000 θέσεις (έμμεσες και άμεσες) εργασίας, ενισχύσαμε με πάνω από 438 εκατ. τα κρατικά έσοδα. Θα ανοίξουμε 5 νέα καταστήματα το 2026, θα επεκτείνουμε και θα εκσυγχρονίσουμε το κατάστημα στον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη και στην Ιερισσό στη Χαλκιδική, εκσυγχρονίζουμε και τα υπάρχοντα, επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ συνολικά», σημείωσε ο Martin Brandenburger, διευθύνων σύμβουλος των Lidl (Ελλάδας και Κύπρου), στο πλαίσιο εταιρικής εκδήλωσης.
Επιπλέον, προανήγγειλε την λειτουργία του Lidl Athens House από το 2026, ένας νέος «πράσινος» πολυχώρος ψυχαγωγίας, τεχνολογίας, γευσιγνωσίας και επιμόρφωσης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας (από εξαγωγές Ελλήνων προμηθευτών) ξεπερνά τα 526 εκατ. ευρώ.
Η Lidl διαθέτει 1.647 κωδικούς προϊόντων ενώ συνεργάζεται με πάνω από 400 προμηθευτές στην Ελλάδα οι οποίοι πραγματοποιούν απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων σε 31 χώρες.
10% φθηνότερο το καλάθι της Lidl από τον ανταγωνισμό
Βάσει έρευνας (διεξήχθη τον Μάιο του 2025) που επικαλέστηκε από τον ανεξάρτητο διεθνή οργανισμό Icertias, η Lidl διαθέτει το πιο προσιτό καλάθι στην ελληνική αγορά (10,74 ευρώ φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, στα 80,65 ευρώ κατά μέσο όρο, με το φρέσκο γάλα να διαμορφώνεται κάτω από 1 ευρώ).
«Η Lidl Hellas είναι η δεύτερη με βάση τις πωλήσεις αλυσίδα της ελληνικής αγοράς, είμαι περήφανος για αυτό. Ξέρουμε πως η Ελλάδα έχει έναν από τους ακριβότερους ΦΠΑ στην Ευρώπη, με βάση έρευνα του ΙΕΛΚΑ η Ελλάδα έχει φθηνότερο καλάθι από τη Γερμανία. Κάναμε μία σημαντική κίνηση, απορροφώντας τον ΦΠΑ 13% σε όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά», τόνισε.
«Θα πληρώσουμε το πρόστιμο, επιδιώκουμε συνεργασία και επικοινωνία»
Σε ερώτηση για το πρόστιμο των 800.000 ευρώ που δέχτηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Ανάπτυξης η Lidl, υποστήριξε πως «θέλουμε να υπάρχει διαφάνεια στην αγορά, επιδιώκουμε συνεργασία και καλή επικοινωνία με την κυβέρνηση, θα πληρώσουμε το πρόστιμο».
Ο κ. Brandenburger αποχαιρέτησε την Ελλάδα καθώς ο Μίλτος Φοροζίδης, νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάδας και Κύπρου, αναλαμβάνει καθήκοντα από 1η Μαρτίου 2026.
«Θέλω να με θυμούνται για το γεγονός πως ήμουν δίπλα στους ανθρώπους, κατακτήσαμε τη δεύτερη θέση στην αγορά, παλέψαμε για κατώτατο μισθό 1.000 ευρώ», επεσήμανε.
Σε επενδυτική ρότα με αιχμή την αυτοματοποίηση
Την ίδια στιγμή, σε ρότα υλοποίησης μπαίνουν οι σχεδιασμοί της αλυσίδας για τη δημιουργία ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα, προκειμένου να ενισχυθούν έτι περαιτέρω οι λειτουργίες της καθημερινής τροφοδοσίας των φρέσκων προϊόντων στα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2029 (μέρος του κόστους του project συμπεριλαμβάνεται και στο επενδυτικό πλάνο των 200 εκατ. για 2026-2027). Το νέο logistics center θα έχει έκταση 60.000 τ.μ.
Παράλληλα, προχωρούν τα πλάνα για ολοκλήρωση της επέκτασης και αναβάθμισης του κέντρου διανομής της εταιρείας στα Τρίκαλα ενώ τρέχει η αυτοματοποίηση του δικτύου (self check out σε όλα τα καταστήματα στα ταμεία ως το 2027, σήμερα υπάρχουν σε 40 καταστήματα).
Ταυτόχρονα, δε, η Lidl Ελλάς ποντάρει συνεχώς και στην επέκταση, πέρα από τον εκσυγχρονισμό, του δικτύου καταστημάτων της.
Στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα στο Αιγάλεω Αττικής, στη Λεωφόρο Κηφισού 42, σε μια επένδυση που ξεπερνά τα 12,4 εκατ. ευρώ. Προηγήθηκαν στις 24 Ιουλίου τα εγκαίνια του πλήρως ανακατασκευασμένου καταστήματός της στην Αθήνα, επί της οδού Θηβών 186 στον Ρέντη, σε μια επένδυση άνω των 1,5 εκατ. ευρώ. Το νέο κατάστημα, συνολικής επιφάνειας 977 τμ, σχεδιάστηκε με γνώμονα την καινοτομία, τη λειτουργικότητα και την εξυπηρέτηση του πελάτη.
Τον περασμένο Μάιο είχαν πραγματοποιηθεί και τα εγκαίνια του πλήρως ανακατασκευασμένου καταστήματος της αλυσίδας στη Χερσόνησο Κρήτης, επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου, σε μια επένδυση άνω των 5,9 εκατ. ευρώ. Το νέο κατάστημα εκτείνεται πλέον σε 1.269 τ.μ.
Το στοίχημα της επόμενης μέρας
Η αλυσίδα καλείται να διασφαλίσει τα «κεκτημένα της», την ώρα που το οικοσύστημα της οργανωμένης λιανικής κινείται σε τροχιά πλήρους μετασχηματισμού στη σκιά των μεγάλων προκλήσεων που ανέδειξαν οι κρίσεις των τελευταίων ετών. Την ίδια ώρα, ολοένα και εντείνεται η συγκέντρωση του κλάδου σε λίγες και μεγάλες αλυσίδες, μέσα από καθοριστικά deals που αλλάζουν άρδην ισορροπίες και συσχετισμούς που ίσχυαν για χρόνια.