Έλεγχος για τις Μονάδες Ισότιμης Πρόσβασης στα ΑΕΙ: Τι ζήτησε το Υπουργείο Παιδείας από τα Πανεπιστήμια

Γραπτή και αναλυτική ενημέρωση για τη λειτουργία, τη χρηματοδότηση και την αποτελεσματικότητα των δομών στήριξης φοιτητών με αναπηρία ζήτησε το Υπουργείο Παιδείας από τις διοικήσεις των ΑΕΙ

- Newsroom

Αίτημα προς τις διοικήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας απέστειλε ο αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Νίκος Παπαϊωάννου, ζητώντας γραπτή και αναλυτική ενημέρωση από κάθε Πανεπιστήμιο, σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία των Μονάδων Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως προβλέπεται στο άρθρο 209 του Ν. 4957/2022.

Στη σχετική επιστολή που απεστάλη προς τις διοικήσεις των Α.Ε.Ι. ζητείται ενημέρωση αναφορικά με τη διαχείριση της χρηματοδότησης που έχει διατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού για τις Μονάδες Ισότιμης Πρόσβασης, ωστόσο το ουσιαστικό ζητούμενο είναι να καταστεί σαφές, αν οι δομές που έχουν συσταθεί επιτελούν αποτελεσματικά τον σκοπό τους, ήτοι τη διασφάλιση της πλήρους συμμετοχής και στο σύνολο των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων κάθε πανεπιστημιακού ιδρύματος, των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, που είναι άτομα με αναπηρία και άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.            

Ο κ. Παπαϊωάννου συναντήθηκε προ ημερών με τον Γιώργο Τριανταφύλλου, φοιτητή 8ου εξαμήνου στο τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ο οποίος με υπόμνημα του προς το Υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει την παρέμβαση της Πολιτείας καταθέτοντας την προσωπική του εμπειρία για τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει καθημερινά στην πανεπιστημιακή του ζωή ως φοιτητής στο φάσμα του αυτισμού.

Η συζήτηση που έγινε στη συνάντηση αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για συστηματική παρακολούθηση της λειτουργίας των Μονάδων Ισότιμης Πρόσβασης των Α.Ε.Ι., με έμφαση στην αποτύπωση της εμπειρίας των φοιτητών και φοιτητριών, για την αναγνώριση προβλημάτων και δυσλειτουργιών, ώστε οι εκάστοτε παρεμβάσεις να προσαρμόζονται στις διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις κάθε ατόμου, διασφαλίζοντας ότι λαμβάνονται υπόψη όλες οι μορφές αναπηρίας.

Loader