Δήμος Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται το ανανεωμένο πάρκο Αλκμήνης στη Χαριλάου
Με νέα παιδική χαρά, αναβάθμιση της υφιστάμενης, ανακαίνιση του γηπέδου καλαθοσφαίρισης και εκτεταμένες παρεμβάσεις πρασίνου
Στολισμοί και εορταστικό πνεύμα από αρχές Νοεμβρίου στην πόλη
Το πνεύμα των Χριστουγέννων επιχειρεί να φέρει σε κάθε γωνιά της Θεσσαλονίκης η διοίκηση του κεντρικού Δήμου, ξεκινώντας τον στολισμό της πόλης νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Ο εορταστικός διάκοσμος άρχισε να τοποθετείται ήδη από την Τετάρτη στο δημαρχείο, σηματοδοτώντας την έναρξη μίας μεγάλης επιχείρησης να φωτιστεί εορταστικά κάθε γειτονιά της πόλης. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι οι στολισμοί να έχουν ολοκληρωθεί πριν τα τέλη Νοεμβρίου και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αλλά και οι επισκέπτες της να βιώσουν μία εορταστική εμπειρία που θα καταστήσει την πόλη κυρίαρχο χριστουγεννιάτικο προορισμό, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στα Βαλκάνια.
Η φετινή προσπάθεια του Δήμου επικεντρώνεται στην επέκταση του στολισμού σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, ώστε κάθε γειτονιά να αποκτήσει το δικό της χριστουγεννιάτικο χρώμα.
«Ξεκινάμε από το Α’ δημοτικό διαμέρισμα, δηλαδή το κέντρο της πόλης, και σε συνεργασία με τους προέδρους κάθε κοινότητας θα επιλέξουμε αρχικά τους κεντρικούς δρόμους και τα πιο πολυσύχναστα σημεία, τις πλατείες όπου συγκεντρώνεται πολύς κόσμος ή κόμβους με μεγάλη διέλευση», αναφέρει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας, Βασίλης Γάκης.
Ο αντιδήμαρχος σημειώνει πως και στις έξι δημοτικές κοινότητες θα υπάρχουν εντυπωσιακοί στολισμοί, ενώ τα φωτισμένα σημεία θα είναι περισσότερα από πέρσι. Ενδεικτικά, στην Τούμπα θα στολιστεί με φωτάκια και χριστουγεννιάτικα δέντρα η Πλατεία Μικρασιατικού Ελληνισμού και ο χώρος του Πολιτιστικού Κέντρου, καθώς και η Πλατεία Αγίου Θεράποντα, ενώ στη δημοτική κοινότητα Τριανδρίας θα στολιστούν η κεντρική οδός Αγίου Σπυρίδωνος και η κεντρική πλατεία όπου θα τοποθετηθεί, εκτός των άλλων, και ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Ακολούθως, στο Β’ διαμέρισμα θα στολιστεί η Πλατεία Γαλοπούλου και στη Γ’ δημοτική κοινότητα, ο Δήμος πρόκειται να φωτίσει, μεταξύ άλλων, την Πλατεία Κρίσπου και την οδό Ολυμπιάδος. Τέλος, στο Ε΄ διαμέρισμα θα στολιστούν οι οδοί Βασιλίσσης Όλγας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Μεγάλου Αλεξάνδρου και μία εκ των οδών Μπότσαρη ή 25ης Μαρτίου, μαζί με κάποια ακόμα σημεία του δημόσιου χώρου.
Η αντιδημαρχία Πολιτισμού βρίσκεται σε συζητήσεις με τους προέδρους των δημοτικών κοινοτήτων για την εκπόνηση ενός αναλυτικού «χάρτη στολισμών» με σκοπό τον φωτισμό όσων περισσότερων περιοχών γίνεται.
Κάλεσμα σε καταστηματάρχες
Για τον στολισμό των κοινοτήτων άνθρωποι του Δήμου εντόπισαν παλαιά στολίδια από προηγούμενες χρονιές που είχαν παραμείνει αχρησιμοποίητα και εγκαταλελειμμένα, τα οποία επισκευάστηκαν και θα επαναχρησιμοποιηθούν φέτος. Παράλληλα, αγοράστηκαν και πρόκειται να αποκτηθούν και άλλα νέα στολίδια και φώτα. Οι δαπάνες για τον στολισμό καλύπτονται από χορηγούς, ενώ η δημοτική Αρχή βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για περισσότερες χορηγίες.
Παράλληλα, ο Δήμος ενισχύει τη συνεργασία με τους καταστηματάρχες και ιδιώτες που επιθυμούν να συνδράμουν στον στολισμό. Ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι ομάδες επαγγελματιών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να στολίσουν οι ίδιοι τους δρόμους μπροστά από τα καταστήματά τους, με τον Δήμο να τους παρέχει δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ δεν κρύβει ότι επιθυμία τη διοίκησης είναι το ενδιαφέρον να αυξηθεί.
Οι παιδικές αναμνήσεις ζωντανεύουν στην Αριστοτέλους
Η καρδιά των εορτασμών θα χτυπήσει για ακόμα μία χρονιά στην Πλατεία Αριστοτέλους, με τη θεματική του φετινού στολισμού να είναι οι «Παιδικές Αναμνήσεις». Η Πλατεία και ο βόρειος άξονάς της θα ακολουθήσουν την περσινή αισθητική γραμμή, αλλά φέτος θα παρουσιαστούν πιο ενισχυμένοι και ολοκληρωμένοι, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο του Δήμου.
Την Παρασκευή, πραγματοποιήθηκε από τον αντιδήμαρχο, Βασίλη Γάκη, η τελική επιλογή του δέντρου που θα κοσμεί και φέτος την πλατεία και αναμένεται να φτάσει στην πόλη το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιλογή έγινε ανάμεσα σε πέντε διαφορετικούς προμηθευτές και σκοπός είναι το δέντρο που επιλέχθηκε να είναι καλοσχηματισμένο και κωνικό και όχι απλώς το ψηλότερο.
Επιστρέφει το Χωριό των Χριστουγέννων
Για ακόμα μία χρονιά, επιστρέφει στο Κέντρο το επιτυχημένο «Χωριό των Χριστουγέννων». Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει και φέτος, όπως συνηθίζει τα τελευταία επτά χρόνια, εξ ολοκλήρου το στήσιμο και το κόστος, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει μία παραμυθένια εμπειρία για μικρούς και μεγάλους.
«Κάθε χρόνο προσπαθούμε να προσφέρουμε κάτι καλύτερο για την πόλη, για τους πολίτες και τους επαγγελματίες της», υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης, εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι φέτος η Θεσσαλονίκη θα πρωταγωνιστήσει ως κορυφαίος χριστουγεννιάτικος προορισμός.
Με 39 ξύλινα σπιτάκια, θεματικές εγκαταστάσεις και δεκάδες παιχνίδια, από καρουζέλ και παγοδρόμιο μέχρι συγκρουόμενα και τρενάκι, ο βόρειος άξονας της πλατείας μεταμορφώνεται σε έναν ζωντανό παραμυθένιο χώρο. Κεντρικό σημείο αποτελεί το «Σπίτι του Αϊ-Βασίλη», όπου τα παιδιά θα μπορούν να φωτογραφηθούν και να αφήσουν τα γράμματά τους.
Η σκηνή της πλατείας θα φιλοξενεί φέτος θεατρικές παραστάσεις εκτός από μουσικά δρώμενα και εμφανίσεις γνωστών καλλιτεχνών, ενώ η μεγάλη συναυλία του ΕΣΘ, στις 17 Δεκεμβρίου, υπόσχεται να ζεστάνει την καρδιά της πόλης με ένα σχήμα-έκπληξη.
Να γίνει «νούμερο ένα» εορταστικός προορισμός
Η φετινή καμπάνια προβολής αναμένεται πολύ δυναμική και οργανωμένη, με στόχο την εξωστρέφεια της πόλης και την προσέλκυση επισκεπτών από τα Βαλκάνια. Σε αυτόν το σκοπό, η επιλογή του Αντώνη Ρέμου, ο οποίος είναι ιδιαίτερα γνωστός και αγαπητός στις γειτονικές χώρες, για τη συναυλία που θα πλαισιώσει το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου στην Αριστοτέλους, αναμένεται να βοηθήσει τα μέγιστα.
«Θέλουμε να προσελκύσουμε επισκέπτες όχι μόνο από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια με γνώμονα την εξωστρέφεια, καθιστώντας τη Θεσσαλονίκη προορισμό για τις γιορτές», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος, Βασίλης Γάκης, σημειώνοντας πως η επικοινωνιακή στρατηγική του Δήμου περιλαμβάνει προώθηση μέσω των κοινωνικών δικτύων και στοχευμένη προβολή στο εξωτερικό.
Στο πλαίσιο αυτό, θα διαφημιστεί και το μεγάλο πάρτι της Πρωτοχρονιάς, που αναμένεται εξίσου επιτυχημένο με πέρσι, προσελκύοντας χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες στον Λευκό Πύργο.
Η καμπάνια προβολής ξεκινά στις 25 Νοεμβρίου και θα κορυφωθεί όσο πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Παράλληλα, προβολή θα γίνεται και σε γειτονικές χώρες, όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία και από τουριστικούς πράκτορες, ενώ σχεδιάζεται την εγχώρια επικοινωνία να αναλάβουν δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί, αντί για έναν που συνηθιζόταν τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης.
*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 09.11.2025
Με νέα παιδική χαρά, αναβάθμιση της υφιστάμενης, ανακαίνιση του γηπέδου καλαθοσφαίρισης και εκτεταμένες παρεμβάσεις πρασίνου
Πιο νωρίς από ποτέ η ζήτηση στα χριστουγεννιάτικα είδη - Τι λένε στη «Μακεδονία» πολίτες, καταστηματάρχες και εργαζόμενοι
Τι θα συζητηθεί - Eπί τάπητος οι νέες διατάξεις περί επιδόσεων του νέου νόμου
Ελέγχθηκαν συνολικά 69 ανήλικοι και δύο καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος