Χρέωση και για τη χειραποσκευή στο αεροπλάνο με απόφαση της ΕΕ

Αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης της πτήση αποφάσισαν οι υπ. Μεταφορών

- Newsroom

Μια σειρά από μέτρα και αλλαγές στο πλαίσιο που διέπει τις αερομεταφορές αποφάσισαν την Πέμπτη οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, κατέληξαν σε συμφωνία για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης.

Τι θα μεταφέρουν δωρεάν οι επιβάτες

Μεταξύ των αλλαγών που θα ισχύσουν άμεσα είναι και η επιβολή χρεώσεων για τις χειραποσκευές που μέχρι τώρα οι επιβάτες είχαν δωρεάν στην καμπίνα του αεροσκάφους.

Η νέα πρόβλεψη ορίζει πως οι επιβάτες θα έχουν πλέον δικαίωμα να φέρουν δωρεάν μόνο μία μικρή προσωπική τσάντα (π.χ. τσάντα ώμου ή σακίδιο), αρκεί να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια ασφαλείας – δηλαδή να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά και να μην υπερβαίνει τις διαστάσεις 40x30x15 εκατοστά.

Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται απλώς να ενημερώνουν με σαφήνεια τους επιβάτες για τα επιτρεπόμενα βάρη και διαστάσεις των αποσκευών, ώστε να αποφεύγονται χρεώσεις «έκπληξη» της τελευταίας στιγμής.

Οι εξαιρέσεις και οι νέοι κανόνες

Το μέτρο αυτό δεν ισχύει για όλους τους επιβάτες, καθώς εξαιρούνται οι κάτοχοι Golden Cards, οι επιβάτες Bussiness καθώς και όσοι επιλέξουν εισιτήρια με χρεώσεις αποσκευών.

Ήδη αρκετές αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζουν τα προγράμματά τους ενόψει και τις καλοκαιρινής περιόδου παρέχοντας στους επιβάτες επιλογές ταξιδιών με ή χωρίς αποσκευές με την ανάλογη χρέωση. Υπενθυμίζεται πως οι χρεώσεις για τις αποσκευές ξεκινούν από 15 και μπορεί φθάσουν έως και το 60 ευρώ ανάλογα με το δρομολόγιο. Οι χρεώσεις αφορούν αποσκευές άνω των 8 κιλών.

Αποζημιώσεις αν ακυρωθεί η πτήση

Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ συμφώνησαν για την υποχρέωση για τον αερομεταφορέα να μεταφέρει και να συμπληρώνει αυτόματα τα έντυπα αποζημίωσης, «κάτι που θα διευκολύνει τους επιβάτες να λάβουν αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών της Πολωνίας και προεδρεύων του Συμβουλίου, Ντάριους Κλίμτσακ.

Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι αναθεωρημένοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, τα οποία θα ισχύουν από τη στιγμή που αγοράζουν εισιτήριο, μέχρι την άφιξή τους στον προορισμό τους, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μετά.

Όπως τόνισε, «πρόκειται για ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».

Δικαίωμα αλλαγής δρομολογίου

Παράλληλα, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν στους επιβάτες αλλαγή δρομολογίου το συντομότερο δυνατό, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας αλλαγής δρομολογίου μέσω πτήσεων που εκτελούνται από άλλους αερομεταφορείς ή εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς, όπου είναι κατάλληλο.

Επιπλέον, εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν παρέχει κατάλληλη αλλαγή δρομολογίου εντός τριών ωρών από μια διακοπή, οι επιβάτες μπορούν να κανονίσουν τη δική τους αλλαγή δρομολογίου και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων έως και 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου.

Σαφές το δικαίωμα βοήθειας

Το δικαίωμα βοήθειας (αναψυκτικά, φαγητό, διαμονή) ορίζεται πλέον σαφώς. Εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν το παρέχει, οι επιβάτες μπορούν να κάνουν τις δικές τους διευθετήσεις και να τους επιστραφούν τα χρήματά τους αργότερα.

Σε περίπτωση καθυστέρησης στον αεροδιάδρομο, οι επιβάτες θα δικαιούνται ελάχιστη βοήθεια και θα πρέπει να αποβιβάζονται έπειτα από 3 ώρες.

Αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης

Τέλος, το Συμβούλιο των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών προτείνει προς ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενημερωμένα όρια αποζημίωσης λόγω μεγάλων καθυστερήσεων.

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να αρνηθούν την αποζημίωση λόγω «έκτακτων περιστάσεων», εκτός εάν αποδείξουν ότι έλαβαν όλα τα εύλογα μέτρα για την αποφυγή διαταραχών.

Η αποζημίωση ποικίλλει ανάλογα με την απόσταση: για ταξίδια εντός της ΕΕ, ισχύει αποζημίωση 300 ευρώ για καθυστερήσεις 4+ ωρών. Για ταξίδια άνω των 3.500 χλμ.: ισχύει αποζημίωση 500 ευρώ για καθυστερήσεις 6+ ωρών.

Η θέση του Συμβουλίου εισάγει επίσης αρκετές αλλαγές όσον αφορά τους κανόνες για τις ακυρώσεις για τις οποίες οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση.

Οι επιβάτες που ενημερώνονται για την ακύρωση της πτήσης τους λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση δικαιούνται αποζημίωση.

Σε περίπτωση ακύρωσης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να παρέχει στους επιβάτες έντυπα προς συμπλήρωση για αίτημα αποζημίωσης.

Το Συμβούλιο θέλει επίσης να αποθαρρύνει την ευρέως χρησιμοποιούμενη πολιτική «μη εμφάνισης». Στο πλαίσιο αυτό, οι επιβάτες στους οποίους απαγορεύεται η επιβίβαση σε πτήση επιστροφής επειδή δεν επιβιβάστηκαν στην πτήση αναχώρησης, θα δικαιούνται αποζημίωση.

Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να συμμορφώνονται με αυστηρότερες υποχρεώσεις ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών κατά την κράτηση και των πληροφοριών σχετικά με την επεξεργασία παραπόνων και αιτημάτων.

Οι επιβάτες θα έχουν έως και 6 μήνες για να υποβάλουν αίτημα ή καταγγελία στην αεροπορική εταιρεία. Εισάγεται προθεσμία 14 ημερών από την υποβολή του αιτήματος για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να καταβάλουν αποζημίωση ή να παράσχουν σαφή και τεκμηριωμένη απάντηση σε έναν επιβάτη.

Πηγη: metaforespress.gr

Loader