Απάντηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. στις «αιχμές» του Κ. Γιουτίκα για την εργολαβία του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ

Η εταιρία απάντησε στον αντιπεριφερειάρχη με αφορμή μια ανάρτησή του που είχε δημοσιευθεί και στο emakedonia.gr

- Newsroom

Aπάντηση δίνει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε στις «αιχμές« που άφησε μέσω ανάρτησής του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας, την οποία δημοσίευσε το emakedonia.gr στις 7 Νοεμβρίου.

Ειδικότερα, ο αντιπεριφερειάρχης αφήνει «αιχμές» κατά της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για ανικανότητα και καθυστερήσεις της εταιρείας, όσον αφορά στο έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου».

Η εταιρία απαντάει υπενθυμίζοντας το ιστορικό του επίμαχου έργου ενώ, όπως τονίζει, «θα προσπαθήσουμε να θυμίσουμε στον κ. Γιουτίκα πόσο έχει συνεισφέρει η ΕΟΑΕ στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και πόσο έχει συνδράμει στο έργο της Περιφέρειας.»

Αναλυτικά η ανακοίνωση 

Με έκπληξη ενημερωθήκαμε, από δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 07/11/2025, ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Γιουτίκας, σε ανάρτησή του, αφήνει με μεγάλη ευκολία «αιχμές» κατά της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για ανικανότητα και καθυστερήσεις της εταιρείας, όσον αφορά στο έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου».

Ο κ. Γιουτίκας, μεταξύ άλλων, αναφέρεται σε σχετική σύσκεψη που συγκάλεσε για το θέμα, έχοντας την εντύπωση πως αυτή η κίνηση αρκεί για να ολοκληρωθεί ένα πολύπαθο έργο που η αφετηρία του εντοπίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η όλη στάση του μας ωθεί να σκεφτούμε πως εμείς τρέφουμε τελικά αυταπάτες για συνεργάτες και συνοδοιπόρους, που ζουν μάλιστα στον ίδιο τόπο που δραστηριοποιείται η ΕΟΑΕ τόσα χρόνια. Θα ενημερώσουμε λοιπόν παρακάτω για το ιστορικό του επίμαχου έργου και θα προσπαθήσουμε να θυμήσουμε στον κ. Γιουτίκα πόσο έχει συνεισφέρει η ΕΟΑΕ στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και πόσο έχει συνδράμει στο έργο της Περιφέρειας.  

Το έργο σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι ένα πολύπαθο έργο, το οποίο εκκρεμούσε από το 2010, όπως και τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα της Ποτίδαιας, «ορφανό χιλιόμετρο» και της Θέρμης – Γαλάτιστας , τα οποία, όπως είναι γνωστό, ολοκληρώθηκαν από την ΕΟΑΕ με επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Η αρχική μελέτη για την οδική σύνδεση του 6ου Προβλήτα με τον ΠΑΘΕ εκπονήθηκε τη δεκαετία του 1990 προβλέποντας σε όλο το μήκος οδογέφυρα, με τετράϊχνη διατομή δύο διαχωρισμένων κλάδων ανά κατεύθυνση. Η αρχική εργολαβία κατασκευής ανατέθηκε από την τότε Π.Υ.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας. Σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί μόνο η κατασκευή του Δεξιού Κλάδου (με αμφίδρομη κίνηση) και να δοθεί η δυνατότητα μελλοντικής προσθήκης του Αριστερού Κλάδου.

Σχετικά με το έργο του λιμανιού, τα απαραίτητα για την εκτέλεση του ως άνω έργου ακίνητα απαλλοτριώθηκαν με την υπ’ αριθμ. 1084161/6457/Δ0010/29.09.2006 (ΦΕΚ51/10.10.2006) απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ. Η απαλλοτρίωση συντελέσθηκε και τα ακίνητα παραδόθηκαν τελικά στο δημόσιο στις 07.08.2009 πλην του ακινήτου ενός δυστροπούντος ιδιοκτήτη. Όταν ξεκίνησε ξανά το έργο από την ΕΟΑΕ ζητήθηκε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την διοικητική αποβολή του δυστροπούντος ιδιοκτήτη ή των κληρονόμων του. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατέθεσε στις 27.06.2024 αίτηση για τη διοικητική αποβολή των κληρονόμων του αρχικού ιδιοκτήτη και η τελική απόφαση κατέστη αμετάκλητη στις 25.02.2025. Αναμένεται η εκτέλεση της ως άνω απόφασης από το δημόσιο.

Με την από 17.06.2021 σύμβαση, η Εγνατία Οδός Α.Ε. ανέθεσε την εκτέλεση του έργου «Κάθετος Άξονας 56 – Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» έναντι του ποσού των 26.254.886,61€ και με συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου σε τριάντα (30) μήνες. Το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 1,4 χιλιόμετρα είναι ήδη σε κυκλοφορία και η κατασκευή τους είχε ξεκινήσει σε προγενέστερες περιόδους. Η σύνδεση αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Η εργολαβία αυτή ολοκληρώθηκε κατά το ήμισυ εξαιτίας των προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες επηρέασαν την εξέλιξη της σύμβασης του έργου. Για να μην υπάρξουν μελλοντικές διεκδικήσεις από τον ανάδοχο, η ΕΟΑΕ έκανε τελικά δεκτή, στις 06.06.2025, την αίτηση διάλυσης της σύμβασης λόγω παρέλευσης της οριακής προθεσμίας του έργου.

Ενδεικτικά παραθέτουμε δύο χαρακτηριστικές φωτογραφίες του έργου

eeee.png
choris-titlo.png

Τέλος, επιθυμούμε να υπενθυμίσουμε στον κ. Γιουτίκα τα έργα που υλοποίησε με επιτυχία η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, για λογαριασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της :

  1. Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος (Ε.Ο.16), τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα (N.R16.10-16.20) – (2011 – 2017)
  2. Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια από χ.θ. 0+000 έως χ.θ. 4+200» (58.4.1) – (2013 – 2017)
  3. Βελτίωση – Αναβάθμιση Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής από Α/Κ Μαιάνδρου (Χ.Θ. 3+200) έως και ισόπεδο κόμβο Εσωτερικής Περιφερειακής με Συμμαχική Οδό (περιοχή Α/Κ Κ16, Χ.Θ. 6+765) (57.4) – (2013 – 2018)
  4. Βελτίωση – Αναβάθμιση Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης από Α/Κ Κ5 (Χ.Θ. 0+000 – περιοχή Νοσ. Παπαγεωργίου) έως Α/Κ Μακρυγιάννη (Χ.Θ. 3+200) (57.4) – (2013 – 2020)
  5. Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια από χ.θ. 4+120 έως χ.θ. 5+240 (58.4.1) – (2020 – 2022)
  6. Εργασίες ολοκλήρωσης του έργου: "Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου (Ε.Ο.16), Τμήμα Θέρμη - Γαλάτιστα (ΝR16.10 - 16.20) [από Χ.Θ. 18+640 έως Χ.Θ. 19+520 και από Χ.Θ. 22+980 (πέρας Ι/Κ Λακκιάς) έως Χ.Θ.29+750 (Ν.Θεσ/νίκης) και από Χ.Θ. 23+957 έως 28+773 (Ν. Χαλκιδικής)] – (2020 – 2023)

Κλείνοντας θέλουμε να επισημάνουμε την αρμοδιότητα που ανέλαβε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για τη διαχείριση της κυκλοφορίας στην ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, λόγω των έργων του «flyover». Στο πλαίσιο αυτής της αρμοδιότητας, σε δίκτυο που είναι ευθύνη της Περιφέρειας, η ΕΟΑΕ αντιμετωπίζει περίπου 600 συμβάντα και ατυχήματα μηνιαίως, μειώνοντας εντυπωσιακά τις καθυστερήσεις στην κυκλοφορία και συνδράμοντας στην ολοκλήρωση του flyover.

Loader