Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία απολαυστική Εθνική ομάδα που θα διεκδικήσει με υψηλές πιθανότητες την πρόκριση στα τελικά του Μουντιάλ 2026. Στόχος της ΕΠΟ είναι όμως να αξιοποιήσει το εξαιρετικό αυτό μομέντουμ για να πετύχει κάτι πολύ σημαντικότερο από τη συμμετοχή στην κορυφαία ποδοσφαιρική διοργάνωση.
Η ελληνική ομοσπονδία ποδοσφαίρου παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιό της για την εκ βάθρων αναδιάρθρωση του ελληνικού ποδοσφαίρου. Το πρότζεκτ με την επωνυμία «Αναγέννηση», αποσκοπεί στην ανάπτυξη του αθλήματος από τη βάση της ποδοσφαιρικής πυραμίδας μέχρι την Εθνική ανδρών και περιλαμβάνει τους παρακάτω βασικούς άξονες:
1. Ανάπτυξη από τη βάση
Ένα από τα βασικότερα προβλήματα του ελληνικού ποδοσφαίρου είναι η διαρκής μείωση του αριθμού των παιδιών που ασχολούνται με το άθλημα. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, η ΕΠΟ θα στηρίξει ενεργά τη δημιουργία περιφερειακών ποδοσφαιρικών ακαδημιών, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. Ταυτόχρονα θα δώσει έμφαση στην ενίσχυση των ερασιτεχνικών σωματείων, με στόχο την προσέλκυση νέων παικτών.
Επίσης, προωθείται η ψηφιακή εκπαίδευση προπονητών και η υλικοτεχνική υποστήριξη των τμημάτων υποδομής, ενώ προγραμματίζεται η δημιουργία ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος για την καταγραφή και την αξιολόγηση των νεαρών παικτών.
2. Νέο μοντέλο για τις εθνικές ομάδες
Η ΕΠΟ επενδύει στη δημιουργία ενός συνεκτικού ποδοσφαιρικού μοντέλου από τις μικρές ηλικίες μέχρι την πρώτη ομάδα, εμπνεόμενη από την αναπτυξιακή φιλοσοφία της ολλανδικής σχολής και του αξεπέραστου Γιόχαν Κρόιφ.
Υπό την καθοδήγηση του βετεράνου φορ, Γιάννη Σαμαρά, που θα είναι ο project manager του προγράμματος «Αναγέννηση» και ο υπεύθυνος μεθοδολογίας προπόνησης των Εθνικών Ομάδων Κ-14, Κ-15, Κ-16, στόχος είναι η διαμόρφωση σαφούς αγωνιστικής φιλοσοφίας που θα διατρέχει κάθετα το ελληνικό ποδόσφαιρο, καθώς και η ενίσχυση των δομών σκάουτινγκ για τον εντοπισμό ταλέντων σε όλη την Ελλάδα.
3. Εκσυγχρονισμός των υποδομών
Η ΕΠΟ σχεδιάζει τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου ποδοσφαιρικού «πάρκου» στην Αθήνα, με προπονητικές εγκαταστάσεις, ακαδημίες, αίθουσες εκπαίδευσης και γήπεδα υψηλών προδιαγραφών. Επιπλέον, προγραμματίζεται η επένδυση σε ψηφιακές υποδομές για την καταγραφή στατιστικών στοιχείων, την τηλε-εκπαίδευση και την διαχείριση/ανάλυση των δεδομένων που θα συλλέγονται.
4. Branding και προβολή του ελληνικού ποδοσφαίρου
Στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός ισχυρού ποδοσφαιρικού brand, η ΕΠΟ σκοπεύει παράλληλα να επενδύσει στην επικοινωνία και την προβολή των εθνικών ομάδων, με έμφαση στα social media, τα νέα μέσα ενημέρωσης και τη διεθνή προβολή της παρουσίας και των επιτευγμάτων του ελληνικού ποδοσφαίρου.