Το αναπτυξιακό της αφήγημα «πλάθει» με επιτυχία η κοζανίτικη εταιρεία κατεψυγμένης ζύμης Alfa Pastry (ξεκίνησε το 1952) με το… φύλλο που ανοίγει να φτάνει μέχρι τον Καναδά.
Στο πλαίσιο αυτό, με μια στρατηγικού χαρακτήρα κίνηση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η Alfa (που διατηρεί τη μονάδα παραγωγής στην Κοζάνη με πάνω από 500 εργαζόμενους) εξαγόρασε πρόσφατα πλειοψηφικό ποσοστό (70%) στην καναδική εταιρεία Trio Bakery, αποκτώντας με αυτό τον τρόπο παραγωγική βάση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Αμερικής και διευρύνοντας το στίγμα της σε μία τεράστια αγορά που ανοίγει νέους δρόμους και ορίζοντες ανάπτυξης.
Η Alfa δίνοντας βάση σε στρατηγικές συνεργασίες έφθασε να καλύπτει το 70% της αγοράς, με περισσότερους από 26 κωδικούς προϊόντων να βρίσκονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Καναδά, όπως οι Sobeys, Loblaws και Metro.
Πλώρη για ισχυροποίηση παρουσίας στην Ασία, με ρυθμό 15% τρέχουν τα οικονομικά μεγέθη

«Έχουμε πάνω από 10 χρόνια παρουσία στον Καναδά, είναι από τις πλέον δυνατές αγορές για εμάς, στόχος μας είναι να φτιάχνουμε προϊόντα με βάση το κρέας εκεί. Με την πρόσφατη εξαγορά ενδυναμώνουμε την παραγωγική μας παρουσία σε μία μεγάλη αγορά ενώ παράλληλα αντισταθμίζουμε και το ρίσκο μίας πιθανής διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Alfa εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 40 χώρες τεσσάρων ηπείρων (μεταξύ των οποίων σε Ασία, Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία). Δυνατή παρουσία έχουμε σε Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία. Η αγορά της Ασίας είναι πολλά υποσχόμενη, επιδίωξή μας είναι να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας στις ασιατικές χώρες», σημειώνει στο emakedonia.gr o Ζήσης Κουκουτάρης, μέλος της διοίκησης της εταιρείας.
«Έχουμε υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, φέτος με βάση και τις μέχρι σήμερα ενδείξεις, η εταιρεία πάει για 15% οργανική ανάπτυξη (εκτός δηλαδή εξαγορών) με τζίρο και κέρδη να ανεβαίνουν. Μπαίνουμε δυναμικά και στο κανάλι της HoReCa ενώ διατηρούμε την πρωταγωνιστική μας θέση στην εγχώρια αγορά της λιανικής», επισημαίνει, καθησυχάζοντας για τις επιπτώσεις των δασμών Τραμπ (15%) στα ευρωπαϊκά προϊόντα. «Οι επιπτώσεις είναι διαχειρίσιμες, προφανώς και υπάρχουν αλλά αφορούν όλους το ίδιο, δεν αφορούν μόνο εμάς, δεν ανησυχούμε ιδιαίτερα», τονίζει.
Εξωστρέφεια, HoReCa, νέα προϊόντα
Οι βασικοί άξονες της στρατηγικής της εταιρείας και για την τρέχουσα και για την επόμενη χρονιά, περιλαμβάνουν τη συνέχιση της υποστήριξης και αναβάθμισης του υφιστάμενου προϊοντικού χαρτοφυλακίου, τον εμπλουτισμό των προϊοντικών σειρών, την ενδυνάμωση της παρουσίας στο κανάλι HoReCa (εστίαση, ξενοδοχεία, εστιατόρια), τη διεύρυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας, τις περαιτέρω επενδύσεις σε τεχνολογική αναβάθμιση και αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας ώστε να υποστηριχθεί η αναμενόμενη ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται πως και το 2024 η Alfa εμφάνισε αύξηση εσόδων και καθαρής κερδοφορίας, καταγράφοντας θωρακισμένες εγχώριες επιδόσεις στη λιανική, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της στο κανάλι HoReCa, διατηρώντας παράλληλα την σταθερή εξαγωγική της ρότα.
Αναλυτικότερα, τα συνολικά τα έσοδα του 2024 για την Alfa Pastry εμφάνισαν αύξηση 8% και ανήλθαν στα 68,97 εκατ. ευρώ έναντι 63,81 εκατ. ευρώ το 2023. Τα προ φόρων κέρδη διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα των 7,5 εκατ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία σημείωσε αύξηση κατά 13,2% στα 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 6 εκατ. ευρώ τη προηγούμενη χρήση. Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 52,3 εκατ. ευρώ έναντι 48 εκατ. ευρώ το 2023, εξέλιξη που επιβεβαιώνει την υγιή χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας.