- Newsroom
Οι πολίτες μπορούν από σήμερα (7/7) να υποβάλουν, μέσω του gov.gr, αίτηση μεταδημότευσης λόγω διετούς κατοικίας και λόγω απόκτησης αρχικής δημοτικότητας, ενημερώνουν με κοινή ανακοίνωση τους τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, σημειώνοντας ότι: «Η ψηφιακή υπηρεσία καλύπτει τόσο ατομικές αιτήσεις, όσο και ειδικές περιπτώσεις, όπως κοινή αίτηση μεταδημότευσης συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης και μεταδημότευση ανήλικων παιδιών μαζί με τους γονείς τους».
Ειδικότερα, η αίτηση υποβάλλεται στο gov.gr, στην ενότητα «Οικογένεια» και στην υποενότητα «Οικογενειακή κατάσταση» ως εξής:
Οι πολίτες εισέρχονται στην υπηρεσία με κωδικούς TaxisNet και τη χρήση κωδικού μιας χρήσης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου του πολίτη στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ - emep.gov.gr).
Κατά την αίτηση, αντλούνται αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία από το Μητρώο Πολιτών, το Φορολογικό Μητρώο και το ΕΜΕπ.
Στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία μεταδημότευσης, αναρτούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η αίτηση διαβιβάζεται αυτόματα στον αρμόδιο Δήμο μέσω του Μητρώου Πολιτών για έλεγχο και διεκπεραίωση.
Τόσο η αίτηση όσο και η απάντηση του δήμου αναρτώνται στην προσωπική Θυρίδα Πολίτη, στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Όλα τα έγγραφα φέρουν προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και διαθέτουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, και μπορούν να αποσταλούν ηλεκτρονικά ή να κατατεθεί εκτυπωμένο αντίγραφό τους.
Επισημαίνεται ότι η υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο υπουργείων και εντάσσεται στο έργο «Σχεδιασμός, Υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της Παραγωγικής Λειτουργίας της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων (CRM)», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».