Θεσσαλονίκη: Το κατά φαντασία πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας, ο κατά φαντασία δήμαρχος και οι κατεδαφίσεις για το Flyover. Γράφει ο Σαλονικιός

Παρήλθε η τετραετία του χωρίς να πει ποτέ ποιο ήταν το πόρισμα της περίφημης διερεύνησης που δήθεν έκανε

Διαπιστώνω ότι τελικά, χειρότερο και από μια εκλογική ήττα, ορθότερα, από μια εκλογική συντριβή, είναι να μην έχεις αντιληφθεί δύο χρόνια μετά για ποιον ακριβώς λόγο ηττήθηκες. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο Κωνσταντίνος Ζέρβας για να συνειδητοποιήσει τις αιτίες της αποτυχίας του. Αν κρίνω και από τη χθεσινή ανάρτησή του θα του πάρει καιρός ακόμη.
Το emakedonia.gr δημοσίευσε χθες άρθρο σχετικά με τους λόγους για τους οποίους καθυστερεί κοντά έξι χρόνια τώρα, το έργο της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας, και της μετατροπής της σε Πάρκο Μνήμης.

Ένα μέρος της ευθύνης, ίσως το μεγαλύτερο, το έχει ο τέως δήμαρχος. Όταν εξελέγη, το 2019, αντί να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου το οποίο είχε εγκαταλείψει, λόγω οικονομικών προβλημάτων ο πρώτος μειοδότης, εκείνος το “πάγωσε” και μετέτρεψε ξανά την πλατεία σε πάρκινγκ. Και επί τέσσερα χρόνια ακολουθούσε παρελκυστική τακτική, λέγοντας πως αναζητά τρόπο, μαζί με την ανάπλαση της πλατείας, να κατασκευάσει και υπόγειο πάρκινγκ. Μάλιστα, έδινε συνεχώς διαφορετικά χρονοδιαγράμματα για το πότε θα ανακοινώσει το αποτέλεσμα της υποτιθέμενης διερεύνησης σχετικά με τη δυνατότητα κατασκευής και του πάρκινγκ.
Έτσι, από βδομάδα σε βδομάδα, από μήνα σε μήνα παρήλθε η τετραετία του χωρίς να πει ποτέ ποιο ήταν το πόρισμα της περίφημης διερεύνησης που δήθεν έκανε.

Δεν απάντησε ούτε χθες σε όλα αυτά, στην ανάρτησή του. Δεν απάντησε κυρίως “για ποιο λόγο του πήρε τέσσερα χρόνια για να διερευνήσει κάτι για το οποίο επαρκούν μόλις μερικοί μήνες;”, καθώς και “ποιο βαθμό ωριμότητας είχε το έργο όταν αποχώρησε”, ώστε να το συνεχίσει ο επόμενος. Αντ' αυτού κατηγόρησε τη σημερινή διοίκηση ότι εγκατέλειψε το δικό του σχέδιο, το οποίο στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ. Λειτούργησε απλώς ως καμουφλάζ προκειμένου να κρύψει τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους δεν ήθελε να γίνει το Πάρκο Μνήμης. Ελπίζω να βρει κάποτε το θάρρος να τους αποκαλύψει.

Το στεφάνι


Η περίπτωση Ζέρβα δεν είναι πάντως η χειρότερη στις τάξεις των τέως δημάρχων. Ο Κωνσταντίνος απλώς δεν κατάλαβε τους λόγους για τους οποίους ηττήθηκε. Υπάρχουν όμως και άλλοι οι οποίοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη ότι έχασαν στις εκλογές του 2023 και εξακολουθούν να συστήνονται ως “δήμαρχοι”. Το αντιλήφθηκα αυτό όταν, από δημοσιογραφική περιέργεια, έριξα μια ματιά στα στεφάνια τα οποία υπήρχαν στον αύλειο χώρο της μητρόπολης της Καλαμαριάς, στην κηδεία του Δημήτρη Σταμάτη. Έκπληκτος είδα σε ένα από αυτά να αναγράφεται: “ΘΕΡΜΑ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΡΔΑΜΑΝΕΛΗΣ, ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ”. Δεν έχω πρόθεση να τον ταράξω, απλώς μου έκανε εντύπωση και είπα να το φωτογραφίσω. Όμως, κάποια στιγμή, κάποιος θα πρέπει να του πει την αλήθεια.

stefani-dardanelis.jpg



Ούτε το κλειδί


Λίγο αργότερα παρακολούθησα τον συναισθηματικά φορτισμένο επικήδειο που εκφώνησε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ο οποίος διατηρούσε στενότατη φιλία με τον Δημήτρη Σταμάτη. Ο Καλαμαριώτης πολιτικός τον είχε ακολουθήσει στο εγχείρημα της “Πολιτικής Άνοιξης”, ενώ υπήρξε και από τα βασικά στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά το 2012-2015. Στον επικήδειό του ο πρώην πρωθυπουργός άφησε και μια πολιτική αιχμή όταν είπε ότι “εμείς όταν φύγαμε από το Μέγαρο Μαξίμου παραδώσαμε μια σκυτάλη που βρίσκεται πιο μπροστά απ' ό,τι σήμερα”. Εγώ πάλι γιατί θυμάμαι ότι, όταν έφυγε από το Μέγαρο Μαξίμου δεν είχε αφήσει ούτε το κλειδί στο χαλάκι για να μπει ο επόμενος. Ο Σαμαράς δεν είχε καν το τακτ να περιμένει τον Αλέξη Τσίπρα για μια τυπική, έστω, τελετή παράδοσης παραλαβής. Αλλά τι πάω και θυμάμαι τώρα...

Κανονικά το χρονοδιάγραμμα


Το emakedonia.gr σας ενημέρωσε προχθές για τη σχεδιαζόμενη ολιγόμηνη χρονική μετάθεση της κατεδάφισης της γέφυρας Πανοράματος και της σήραγγας στα Κωνσταντινουπολίτικα, στο πλαίσιο των εργασιών για την κατασκευή του Flyover. Οι εργασίες αυτές, σύμφωνα με όσα είχαν ανακοινωθεί στο Συντονιστικό το οποίο συνέρχεται τακτικά υπό την προεδρία του υφυπουργού Κώστα Γκιουλέκα, επρόκειτο να γίνουν τέλος Νοεμβρίου και μέσα στον Δεκέμβριο αντιστοίχως. Όπως πληροφορηθήκαμε από αρμόδια πηγή και σας ενημερώσαμε, αυτές μετατίθενται, για τον Ιανουάριο, η κατεδάφιση της γέφυρας και για τον Μάρτιο, αυτή της σήραγγας.

Φαίνεται πως στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα σκέφτηκαν, και ορθώς, ότι καλό είναι όλα αυτά να γίνουν σε μη εορταστική περίοδο και σε διάστημα κατά το οποίο θα λειτουργεί η βασική γραμμή του μετρό. Άλλωστε, όπως διαβεβαιώνουν, το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Όχι μόνο ως προς την τελική παράδοση του έργου, που είναι τον Μάιο του 2017, αλλά και όσον αφορά τη νέα γέφυρα στο Πανόραμα η οποία θα παραδοθεί κανονικά τον Αύγουστο του 2026, όπως ήταν προγραμματισμένο. Το επισημαίνω αυτό γιατί εκ παραδρομής γράψαμε προχθές ότι η παράδοση της νέας γέφυρας θα πάει κι αυτή δυο μήνες πίσω.

Loader