Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην GoogleΣυνεδριάζει σήμερα το Συμβούλιο Διοίκησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι η έγκριση υπογραφής προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Αφορά την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία νέου κλειστού γυμναστηρίου εντός των εγκαταστάσεων της κεντρικής πανεπιστημιούπολης του ΑΠΘ». Το ίδιο θέμα πέρασε χθες και από τη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό προωθείται η κατασκευή ενός νέου κλειστού γηπέδου, χωρητικότητας έως δύο χιλιάδων θεατών, στο οποίο θα γίνονται προπονήσεις και αγώνες βόλεϊ, χάντμπολ και άλλων αθλημάτων. Η νέα αυτή εγκατάσταση θα χρησιμοποιείται από ομάδες και συλλόγους της πόλης, κλιμάκια εθνικών ομάδων, ενώ θα διατίθεται και για την άθληση φοιτητών του ΑΠΘ, καθώς και για τη διοργάνωση πολιτιστικών ή πανεπιστημιακών εκδηλώσεων.
Το νέο γήπεδο πρόκειται να χτιστεί στην αδόμητη έκταση η οποία βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γ’ Σεπτεμβρίου και Αγίου Δημητρίου, στο χώρο πάνω από το σημερινό πανεπιστημιακό γυμναστήριο.
Μαζί με τις βοηθητικές εγκαταστάσεις θα καταλαμβάνει έκταση περίπου τριάμισι στρεμμάτων.
Σύμφωνα με τον ενδεικτικό προϋπολογισμό το κόστος του έργου εκτιμάται στα 6,3 εκατ. ευρώ. Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε χθες να υποβάλει αίτημα προς το υπουργείο Εσωτερικών για χρηματοδότηση του έργου, τουλάχιστον στο ύψος των 3 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα, αφαιρούμενης της έκπτωσης του αναδόχου, θα τα διαθέσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Αυτή είναι, σε γενικές γραμμές, η περιγραφή αυτού του νέου εγχειρήματος γύρω από το οποίο τίθενται κάποιοι προβληματισμοί καθώς και ορισμένα ερωτήματα. Για παράδειγμα «χρειάζεται η Θεσσαλονίκη νέες αθλητικές εγκαταστάσεις, όπως κλειστά γήπεδα, κολυμβητήρια, γήπεδα τένις, 5Χ5 κ.ο.κ.;». Δύσκολα θα απαντούσε κανείς αρνητικά σε αυτό το ερώτημα. Ο προβληματισμός, εν προκειμένω, αφορά τη χωροθέτηση τέτοιων εγκαταστάσεων.
Ο τελευταίος αδόμητος χώρος της πανεπιστημιούπολης η οποία πνίγεται στο μπετόν είναι ο καταλληλότερος για την κατασκευή του νέου κλειστού γηπέδου;
Στο ερώτημα αυτό δύσκολα θα απαντούσε κανείς καταφατικά. Σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων υπάρχουν αδόμητοι χώροι (π.χ. οικόπεδο Αγίας Φωτεινής, Χορτατζήδες) οι οποίοι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για έναν τέτοιο σκοπό. Και βεβαίως, υπάρχουν σίγουρα ελεύθεροι χώροι και σε άλλες περιοχές του Δήμου, οι οποίες είναι υποβαθμισμένες και διψούν περισσότερο για αθλητικές εγκαταστάσεις.
Το τρίτο ερώτημα αφορά το ΑΠΘ. Όταν βάζεις στη ζυγαριά και το τελευταίο τετραγωνικό ελεύθερου χώρου που απέμεινε στην πανεπιστημιούπολη, και από την άλλη τις επείγουσες ανάγκες του Ιδρύματος, όπως για παράδειγμα η κατασκευή νέων φοιτητικών εστιών, η κατασκευή ενός κλειστού γηπέδου μπορεί να είναι η πρώτη σου προτεραιότητα; Κι επίσης, οι υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις του ΑΠΘ (κλειστό γυμναστήριο, ανοιχτό γήπεδο) δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των φοιτητών;
Και κάτι ακόμη. Έως και πριν από λίγους μήνες δόθηκε μια μεγάλη μάχη, η οποία δεν έχει τελειώσει ακόμη, προκειμένου να εξοικονομηθεί έστω και ένα στρέμμα αδόμητου χώρου στο οικόπεδο της ΔΕΘ. Κι ερχόμαστε τώρα, αυτό που ξεριζώθηκε από τον εκθεσιακό χώρο, να το… μεταφυτεύσουμε λίγες εκατοντάδες μέτρα βορειότερα, στο πανεπιστημιακό campus που ξεχειλίζει από μπετόν και αυτοκίνητα;
Αντιλαμβάνομαι τις ανάγκες που έχει η πόλη καθώς και τις καλές προθέσεις του Δήμου και των πρυτανικών αρχών, όμως, αυτό που λέγαμε για τη ΔΕΘ, για την ανάγκη υπεράσπισης των ελεύθερων χώρων, για το ΑΠΘ ισχύει στο πολλαπλάσιο.
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην αναζήτηση της Google
Πρόσθεσέ το στην Google