Η αγωνία για τους 75.109 υποψήφιους των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις έλαβε τέλος καθώς, λίγο πριν τη 1:00 σήμερα το μεσημέρι ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες. Σύντομα αναμένονται και τα αποτελέσματα στα ειδικά μαθήματα, καθώς και η έναρξη της ηλεκτρονικής υποβολής των Μηχανογραφικών Δελτίων και των Παράλληλων Μηχανογραφικών.
Παραδοσιακά, οι βάσεις ανακοινώνονται προς τα τέλη Ιουλίου, οπότε οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν σε ποια Σχολή ή Τμήμα εισάγονται.
Θεόδωρος Μιλτιάδου
Ο Θεόδωρος Μιλτιάδου, με 19.340 μόρια, απόφοιτος των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, ονειρεύεται το μέλλον του στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το «μυστικό» της επιτυχίας του είναι όπως λέει στο emakedonia.gr η ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και μελέτης. «Η οργάνωση του διαβάσματος είναι προσωπικό ζήτημα του κάθε μαθητή, ανάλογα με το τι λειτουργεί καλύτερα για τον καθένα. Αυτό που θα έλεγα σε κάποιον που δεν πέτυχε απόλυτα τους στόχους του είναι να μην τα παρατήσει και στο Μηχανογραφικό να κάνει τις καλύτερες δυνατές επιλογές. Εάν νιώθουν οι ίδιοι την ανάγκη, να ξαναδώσουν πανελλαδικές και να μην εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους για το μέλλον. Να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό». Όνειρό του είναι ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Προσδοκία του από το Πανεπιστήμιο στο οποίο θα εισαχθεί είναι να το παρέχει τα καλύτερα δυνατά εφόδια για να πετύχει τους μελλοντικούς του στόχους.
Νίκος Μπέκος
Με 19.130 μόρια, ο Νίκος Μπέκος απόφοιτος του 6ου Λυκείου Καλαμαριάς και μαθητής των φροντιστηρίων Έλιξ προσδοκά να εισαχθεί στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. «Η βοήθεια των καθηγητών μου στο σχολείο και στο φροντιστήριο συνέβαλαν σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα» λέει ο ίδιος. Μεταφέρει στο emakedonia.gr πως είχε πάθος για τη Φυσική και συγκεκριμένα για τις τηλεπικοινωνίες και με μεθοδικό διάβασμα κατάφερε να πετύχει τον στόχο του. Ο ίδιος μάλιστα εδώ και τρία χρόνια κατέχει αναγνωρισμένο, κρατικό πτυχίο και άδεια ραδιοερασιτέχνη και ασχολείται με τις τηλεπικοινωνίες. Περιγράφει πως προσδοκά από τη Σχολή και το Πανεπιστήμιο στο οποίο θα εισαχθεί, να του δώσει τις κατάλληλες ευκαιρίες να γνωρίσει καλύτερα τον κόσμο της επιστήμης που αγαπά και της ηθικής όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. «Περιμένω να μου δοθούν οι ευκαιρίες συνεργασίας και να κάνω εργασίες που θα με βοηθήσουν να εξελίξω τις ιδέες μου και τις σκέψεις μου» μεταφέρει. Μιλώντας για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λέει πως θα ήθελε να μετρά και η συνολική προσπάθεια των μαθητών στις τάξεις του Λυκείου, «είτε μέσω εργασιών, είτε μέσω προγραμμάτων ενδεχομένως που θα έδιναν τη δυνατότητα στους μαθητές να αναδείξουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους και όλα αυτά να προσμετρούνται ούτως ώστε να φύγει με κάποιον τρόπο αυτό το βάρος των πανελληνίων».
Γιώργος Γούτας
Ο Γιώργος Γούτας, με 19.166 μόρια, απόφοιτους τους 31ου ΓΕΛ Χαριλάου θέλει να περάσει στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ή Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Η «ισορροπία» είναι όπως λέει το «μυστικό» της επιτυχίας. «Προσπαθούσα να λύνω όσες περισσότερες ασκήσεις μπορούσα, δίχως όμως να χάσω τους φίλους και τις παρέες μου. Σίγουρα θα ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με αυτό που θα σπουδάσω». Μιλώντας για τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων λέει πως θα ήταν χρήσιμο και ίσως να μείωνε και κάπως την πίεση που νιώθουν οι υποψήφιοι εάν, συνυπολογιζόταν και ο βαθμός του απολυτηρίου.
Χοτζάλλι Αλέξανδρος
Με 19.080 μόρια, ο Χοτζάλλι Αλέξανδρος, απόφοιτος του 32ου Λυκείου Θεσσαλονίκης επιθυμεί να σπουδάσει στο τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ. «Η επιτυχία απαιτεί και ισορροπία. Φρόντιζα λοιπόν να ξεκουράζω το μυαλό μου και να βγαίνω με τους φίλους μου. Πέραν από το φροντιστήριο και το σχολείο διάβαζα περίπου τέσσερις ώρες τη μέρα προκειμένου να βγάλω την ύλη, όπως ήθελα». Δεν παραλείπει να τονίσει πως «τίποτα δεν τελειώνει εδώ. Όσοι δεν πέτυχαν τον στόχο τους μπορούν να δώσουν ξανά πανελλαδικές και σίγουρα όταν θέλει κανείς, θα βρει τον δρόμο του. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες και επιλογές». Λέει πως σίγουρα θα φύγει στο εξωτερικό. «Δυστυχώς στην Ελλάδα οι μισθοί είναι πολύ χαμηλότεροι, σε σύγκριση με αυτούς τους εξωτερικού» επισημαίνει.
Ανθή Τσικουδή
Στην Ιατρική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου επιθυμεί να εισαχθεί η Ανθή Τσικουδή, με 19.080 μόρια απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια στο οποίο φοιτούσε με τιμητική υποτροφία από την Α’ Γυμνασίου. «Θέλω να ασχοληθώ με την έρευνα και είμαι ενθουσιασμένη που κατάφερα να πετύχω τον στόχο μου. Η καλή ψυχολογία που είχα με βοήθησε σημαντικά στην απόδοσή μου» μεταφέρει στο emakedonia.gr. Στο νέο κεφάλαιο της ζωής της, επιθυμία της είναι να γνωρίσει νέους ανθρώπους που θα έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Το brain circulation την βρίσκει υπέρμαχη. «Μόλις ολοκληρώσω τις σπουδές μου, θέλω σίγουρα να φύγω στο εξωτερικό για να συνεχίσω τις σπουδές μου και να εμβαθύνω τις γνώσεις μου. Σίγουρα μετά θέλω να επιστρέψω στην Ελλάδα για να εργαστώ». Λέει πως η διαδικασία των πανελλαδικών ήταν αρκετά ψυχοφθόρα. «Είναι άδικο να κρίνεται η συνολική μας προσπάθεια μέσα σε τρεις ώρες, πάνω από μία κόλλα χαρτί. Θα ήθελα να πω, σε όσους δεν πέτυχαν αυτό που ήθελαν πως δεν τελειώνει τίποτα εδώ. Μία εξέταση δεν κρίνει ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε. Υπάρχουν πολλές επιλογές οπότε δεν θα πρέπει κανείς να εγκαταλείπει τους στόχους και τα όνειρά του».
Μαρία Κοσμίδου
Η Μαρία Κοσμίδου, απόφοιτη του 23ου Λυκείου Θεσσαλονίκης συγκέντρωσε 18.400 μόρια. Η Σχολή Ικάρων και το τμήμα Μηχανικών και Χημικών μηχανικών στο ΑΠΘ τις έχουν ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον. «Προσωπικά δεν θεωρώ ότι υπάρχει συνταγή για την επιτυχία. Το ταξίδι του κάθε μαθητή είναι διαφορετικό. Το δικό μου ταξίδι χαρακτηρίζεται από συστηματική προσπάθεια, εμπιστοσύνη στους καθηγητές μου, στήριξη από την οικογένειά μου και τους φίλους μου και πίστη στον Θεό. Το ταξίδι συνεχίζεται και στο πανεπιστήμιο όπου θα ήθελα να κατακτήσω την επιστήμη μου, να προσφέρω σε αυτήν μέσω ερευνητικού έργου και να εξελιχτώ ως άνθρωπος» λέει στο emakedonia.gr. Περιγράφει πως «το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αναγκαίο να αναθεωρηθεί, διότι ευνοεί την αποστήθιση και υπονομεύει την ουσιαστική μάθηση, αδικώντας τους μαθητές που μαθαίνουν με άλλους τρόπους».
Χρήστος Γαληνίκης
Ο Χρήστος Γαληνίκης, απόφοιτος του 32ου Λυκείου Θεσσαλονίκης συγκέντρωσε 17.440 μόρια και στοχεύει στη Νομική ή στη Φιλοσοφική του ΑΠΘ. Είναι λάτρης του χορού και συγκεκριμένα του hip hop. «Φέτος δυστυχώς χρειάστηκε να εγκαταλείψω το χόμπι μου για να αφοσιωθώ στα μαθήματά μου όμως δικαιώθηκα και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Τη φετινή χρονιά έδωσα τον καλύτερο εαυτό μου. Προσωπικά είμαι υπέρ των πανελλαδικών εξετάσεων διότι θεωρώ πως είναι ο πιο αξιοκρατικός τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό που θα άλλαζα είναι η ύλη ώστε το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό, να μην εστιάζουμε δηλαδή στο δέντρο αντί για το δάσος…». Όνειρό του είναι στη συνέχεια να εισαχτεί στη Σχολή Δικαστών.
Ο Άρης Τεμεκενίδης, γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος μεταφέρει στο emakedonia.gr πως «οι επιδόσεις των παιδιών στο πεδίο Υγείας είναι χαμηλότερες συγκριτικά με πέρσι. Στη Χημεία και στη Βιολογία που είναι μαθήματα βαρύτητας, δεν τα πήγαν τόσο καλά. Πάνω από 19 που είναι κρίσιμη βαθμολογία για τις Ιατρικές Σχολές έγραψαν 767 παιδιά, με τις θέσεις στις επτά Ιατρικές Σχολές της χώρας να είναι 780. Πιθανολογούμε λοιπόν ότι θα υπάρχει μία εξισορρόπηση των βάσεων, προς τα κάτω».
Κάνε κλικ και δες περισσότερο emakedonia.gr στην
αναζήτηση της Google
Αναρτώνται σε όλα τα λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και αποστέλλονται και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί