- Newsroom
Το αντικείμενο του έργου για το FlyOver που βρίσκεται σε εξέλιξη περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.
Παράλληλα, σύμφωνα με ypodomes.com, θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.
Σήμερα η πρόοδος του έργου είναι πάνω από 32% και προχωρά βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί για να λειτουργήσει το νέο τμήμα της Περιφερειακής τον Μάιο του 2027.
Με την παράδοση της στην κυκλοφορία θα αυξηθεί κατά η χωρητικότητα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από 6.000 οχήματα σε 10.000 οχήματα ανά ώρα ενώ το σχήμα ΑΒΑΞ-METKA θα αναλάβει για το υπόλοιπο διάστημα της σύμβασης (περίπου 27 έτη) την συντήρηση και λειτουργία όλης της Περιφερειακής με αποτέλεσμα ο άξονας να είναι σε μια σταθερή εύρυθμη λειτουργία.
Δεν προβλέπεται η επιβολή διοδίων καθώς το ανάδοχο σχήμα θα λαμβάνει πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.
Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το flyover αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας με κόστος 462,78 εκατ. ευρώ. Ανήκει στην νέα γενιά οδικών έργων-ΣΔΙΤ μαζί με το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη και τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που επίσης είναι υπό κατασκευή.
Μαζί με τον ΒΟΑΚ, την παράκαμψη Χαλκίδας, το Μπράλος-Άμφισσα, το βόρειο τμήμα του Ε65, το Πάτρα-Πύργος και το Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελούν την συνολική γενιά μεγάλων οδικών έργων υπό κατασκευή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.