Θεσσαλονίκη: Μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες έστησαν τη βραβευμένη εικονική επιχείρηση «Braille-iant» με χειροποίητα σαπούνια (βίντεο)

Το 1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Αν. Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί να βασιστεί στην προσβασιμότητα

- Newsroom

Με όπλο τη φαντασία, την ομαδικότητα και τη δύναμη της ισότιμης συμμετοχής, μια ομάδα μαθητών και μαθητριών του 1ου ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης κατάφερε να κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Δημιούργησαν την εικονική επιχείρηση «Braille-iant», φτιάχνοντας χειροποίητα σαπούνια που ξεχωρίζουν όχι μόνο για την ποιότητά τους, αλλά και για το μήνυμα που φέρουν: ότι η δημιουργικότητα δεν γνωρίζει εμπόδια. Η προσπάθειά τους απέσπασε το βραβείο για το καλύτερο περίπτερο στον διαγωνισμό Junior Achievement Greece, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και τις καρδιές όλων και στην 89η ΔΕΘ.

Η επιχείρηση γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία 17 μαθητών, από τον τομέα υγείας του Σχολείου με τη στήριξη συμμαθητών τους από τον τομέα της πληροφορικής, που ανέλαβαν τον σχεδιασμό των καλουπιών. Γενικός διευθυντής της «Braille-iant» ήταν ο Μάριος Χουζούρης, μαθητής που αποτέλεσε και την έμπνευση για να διαμορφωθεί η επιχείρηση πλήρως προσβάσιμη σε άτομα με οπτική αναπηρία.

Τα μοσχομυριστά χειροποίητα σαπούνια της «Braiile-iant»
Τα μοσχομυριστά χειροποίητα σαπούνια της «Braiile-iant»

Η ομάδα περιλαμβάνει παιδιά με διαφορετικές αναπηρίες, οπτική, κινητικά προβλήματα, νοητική αναπηρία, αναπτυξιακές διαταραχές,  που απέδειξαν ότι η συνεργασία και η δημιουργικότητα δεν έχουν όρια.

Η εμπειρία της ομάδας

Οι απόφοιτοι του 1ου ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και μέλη της Braille-iant μιλούν στο emakedonia.gr για την ξεχωριστή εμπειρία τους.

Η Ταξιαρχούλα Γεωργίου περιγράφει στο emakedonia.gr την πορεία της ομάδας. «Φτιάξαμε δύο εικονικές επιχειρήσεις. Η πρώτη ήταν η “Μελισσομαγεία και Ομορφιά” με κεραλοιφές, και η δεύτερη η Braille-iant, φτιάχνουμε σαπουνάκια με διάφορα αρώματα και είναι βραβευμένη ως το καλύτερο περίπτερο», εξηγεί η 20χρονη.

Τη μοναδικότητα των προϊόντων επισημαίνει η Στέλλα Παζαργόγλου: «Αυτό που ξεχωρίζει στις επιχειρήσεις μας από τις υπόλοιπες είναι η ειδική γραφή για τυφλούς Braille. Υπάρχει και στα δύο καρτελάκια μας και έτσι βγήκε και το όνομα μας, που είναι ένα λογοπαίγνιο».

8a324457-d9a5-41fd-95d3-92e56a55e12d.jfif

«Το λογότυπο είναι από τα δικά μου χέρια. Το είχα σχεδιάσει σε χαρτί με λεπτομέρειες και όλη τη διαδικασία εγώ την έχω ζωγραφίσει με τις μπουρμπουλήθρες», αναφέρει στο emakedonia.gr η Έλενα Τιλκερίδου .

Η Κλεοπάτρα Μπίκου μοιράζεται τα συναισθήματά της για την ομάδα: «Είμαι πολύ χαρούμενη και περήφανη για την ομάδα μου. Μπορεί να αποφοίτησα από το σχολείο μου, αλλά τη Braille-iant και τη “Μελισσομαγεία και Ομορφιά” θα τις αγαπώ για πάντα. Μπορεί να προωθούμε προϊόντα, αλλά μέσα από αυτά θέλουμε να δείξουμε ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορούν να φτιάξουν διάφορα προϊόντα. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό που έχουμε φτιάξει, για τους καθηγητές και τα παιδιά».

Από τη «Μελισσομαγεία και Ομορφιά» στην «Braille-iant»

Η αισθητικός και εκπαιδευτικός Κατερίνα Βαΐτση θυμάται πως όλα ξεκίνησαν πρόπερσι με την πρώτη εικονική επιχείρηση, τη «Μελισσομαγεία και Ομορφιά». Όπως εξηγεί στο emakedonia.gr, φέτος τα παιδιά αποφάσισαν αποκλειστικά μόνα τους το νέο εγχείρημα, μέσα από brainstorming, επιλέγοντας να καταπιαστούν με τα σαπούνια. Η ίδια μετέφερε την εμπειρία της από τις κεραλοιφές που έφτιαχνε με τη μητέρα της, εμπνέοντας τους μαθητές να δοκιμάσουν τις δικές τους δυνάμεις.

Μαγδαληνή Καρρά, Κατερίνα Βαΐτση, Ανδρέας Γκαράνης, Μάρθα Γιαννακίδου
Μαγδαληνή Καρρά, Κατερίνα Βαΐτση, Ανδρέας Γκαράνης, Μάρθα Γιαννακίδου

«Προσαρμόσαμε τον πάγκο εργασίας έτσι ώστε και ο μαθητής με οπτική αναπηρία να μπορεί να συμμετέχει ισότιμα και ενεργά στη διαδικασία παραγωγής, δημιουργώντας μαζί μας προϊόντα», αναφέρει η κ.Βαΐτση.  «Ακόμη και τα παιδιά που αποφοίτησαν παραμένουν δίπλα μας, όπως κι εμείς παραμένουμε αρωγοί τους, ώστε να κάνουν τα επόμενα βήματά τους στην αγορά εργασίας. Έχουν αποκτήσει πολύτιμες επαγγελματικές δεξιότητες που θα τους συνοδεύουν στη ζωή τους».

«Τα συναισθήματα όταν κατακτήσαμε το βραβείο για το καλύτερο περίπτερο ήταν πρωτόγνωρα, όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για εμάς τους εκπαιδευτικούς», τονίζει χαρακτηριστικά.

Οι στόχοι της εικονικής επιχείρησης

Στο εγχείρημα συνέβαλε καθοριστικά η καθηγήτρια αγγλικών Μάρθα Γιαννακίδου, η οποία αναφέρειστο emakedonia.gr, ότι ο συνδυασμός του μαθήματος της αισθητικής με τα αγγλικά στον τομέα υγείας λειτούργησε υποδειγματικά. Το όνομα της επιχείρησης προέκυψε μέσα από λογοπαίγνιο που συνδυάζει τη γραφή Braille με τη λέξη «brilliant».

Η ομάδα έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, Instagram και TikTok, προκειμένου να συστηθεί στο κοινό και να παρουσιάσει τα προϊόντα της. Στόχος, όπως σημειώνει η κ. Γιαννακίδου, ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν όλα τα στάδια που απαιτούνται για να στηθεί μια επιχείρηση από το μηδέν, αποκτώντας δεξιότητες και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν στην επαγγελματική τους πορεία.

«Μέσα από τις δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, αλλά και με τη βράβευση για το καλύτερο περίπτερο, τα παιδιά κοινωνικοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και αντιλήφθηκαν τι σημαίνει να αλληλεπιδράς με επιχειρήσεις», σημειώνει η κ.Γιαννακίδου. Παράλληλα, η ομάδα δεν περιορίστηκε μόνο στα χειροποίητα σαπούνια: δημιούργησαν και εταιρικά προϊόντα, σχεδιάζοντας λογότυπα για εταιρείες, με στόχο μελλοντικές συνεργασίες.

bc993c63-5604-4fec-988d-a8b31ba60743.jfif?v=0

Ο φιλόλογος ειδικής εκπαίδευσης Ανδρέας Γκαράνης εξηγεί πως ο στόχος της πρωτοβουλίας δεν ήταν η πώληση προϊόντων, αλλά η ανάπτυξη δεξιοτήτων. «Θέλουμε τα παιδιά να κατανοήσουν όλα τα στάδια μιας επιχειρηματικής ιδέας και να βγουν πιο προετοιμασμένα στην αγορά εργασίας όταν αποφοιτήσουν», σημειώνει.

Παράλληλα, υπογραμμίζει τη σημασία που έχει η προβολή τέτοιων δράσεων, ώστε να αντιληφθεί η κοινωνία και οι γονείς ότι τα ειδικά σχολεία προσφέρουν υψηλού επιπέδου μόρφωση και επαγγελματική εκπαίδευση.

Η διευθύντρια του σχολείου, Μαγδαληνή Καρρά, τονίζει την υπερηφάνεια της για μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, αναφέροντας πως στόχος είναι οι νέοι αυτοί άνθρωποι να αγκαλιαστούν από την αγορά εργασίας.

Όπως λένε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, η Braille-iant δεν είναι απλώς μια σχολική εικονική επιχείρηση. Είναι μια εμπειρία ζωής, που μετέτρεψε μια ομάδα μαθητών/μαθητριών με πολλαπλές αναπηρίες σε μια οικογένεια, έτοιμη να σταθεί ισότιμα στην κοινωνία και να διεκδικήσει τη θέση της στον επαγγελματικό στίβο.

Loader