Θεσσαλονίκη: Η μάχη για τα τραπεζοκαθίσματα και τα πατίνια, το τζάμπα πάρκινγκ στη Ν. Ελβετία οι αλλαγές αντιδημάρχων και η σημερινή δίκη του Ψωμιάδη. Γράφει ο Σαλονικιός

Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώνονται οι διαγραμμίσεις στο κέντρο και από την επόμενη θα ξεκινήσουν οι έλεγχοι και τα πρόστιμα για τα πατίνια

Είχα καιρό να (νυχτο)περπατήσω στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και ολίγον στα πέριξ και διαπίστωσα για άλλη μια φορά ότι, αλλιώς βλέπεις την πόλη πεζός και διαφορετικά εποχούμενος.

Το ενδιαφέρον μου εστιάστηκε κυρίως στο δημόσιο χώρο και ειδικότερα, στο πόσο “δημόσιος” είναι στην πραγματικότητα. Οι παθογένειες σε ό,τι αφορά τον κοινόχρηστο χώρο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε κάθε μεγάλη πόλη είναι γνωστές: η κατάληψή του από τα τραπεζοκαθίσματα καθώς και από ΙΧ και δίκυκλα που σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια ή διπλοσταθμεύουν.

Τα τελευταία χρόνια, δε, προστέθηκαν και τα ηλεκτρικά πατίνια. Εκείνο που διαπίστωσα από τη χθεσινή περιπλάνηση είναι ότι, τουλάχιστον στο κέντρο, στα πεζοδρόμια σπανίως βλέπεις αυτοκίνητα, ενώ και τα δίκυκλα είναι σαφώς λιγότερα απ' ότι παλαιότερα. Ο λόγος, για τα δίκυκλα είναι, υποθέτω, ότι τον τελευταίο χρόνο διατέθηκαν αρκετές θέσεις γι' αυτά προκειμένου να σταθμεύουν στο οδόστρωμα.

Αντιθέτως, όσοι χρησιμοποιούν ηλεκτρικά πατίνια συνεχίζουν (ακόμη) να τα εγκαταλείπουν όπου τους βολεύει. Παρά το γεγονός ότι, ειδικά στο κέντρο, έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό οι ειδικές διαγραμμίσεις από τις τέσσερις εταιρείες μίσθωσης πατινιών, στις θέσεις τις οποίες υπέδειξε ο δήμος Θεσσαλονίκης. Οι θέσεις αυτές στο κέντρο είναι τετρακόσιες, εκατό για κάθε εταιρεία.

Απευθύνθηκα στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας Κώστα Τσιαπακίδη για να τον ρωτήσω εάν άρχισαν να επιβάλλονται πρόστιμα όπως προβλέπει η κανονιστική για τα παρατημένα πατίνια.

Θυμίζω ότι η ποινή είναι πρόστιμο προς την εταιρεία ύψους 150 ευρώ για κάθε πατίνι που είναι σταθμευμένο εκτός της προβλεπόμενης θέσης στάθμευσης και κατάσχεσή του εάν η εταιρεία δεν το μαζέψει εντός μιας ώρας απ' όταν θα ειδοποιηθεί.

Ο αντιδήμαρχος μου είπε πως αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώνονται οι διαγραμμίσεις στο κέντρο και από την επόμενη θα ξεκινήσουν οι έλεγχοι και τα πρόστιμα. Στις άλλες δημοτικές κοινότητες και στην Τριανδρία η διαδικασία αυτή θα προχωρήσει στη συνέχεια. Αναμένουμε...

Σφράγισμα προσεχώς


Τώρα, για τα τραπεζοκαθίσματα τι να σας πω... Η κατάσταση είναι ανάμεικτη. Παρατήρησα ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών στον κλάδο της εστίασης και των καφέ έχει συμμορφωθεί προς όσα προβλέπονται στην κανονιστική η οποία, θυμίζω, εκπονήθηκε έπειτα από μακρά περίοδο διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών.

Στο θέμα αυτό υπάρχει όμως πολλή δουλειά να γίνει ακόμη. Συναντάς καταστήματα τα οποία απλώνουν τα τραπεζοκαθίσματα κατά το δοκούν και αναλόγως της πελατείας τους.

Περνάς στις 9 το βράδυ, τα βλέπεις συμμαζεμένα και δυο ώρες αργότερα έχουν διπλασιαστεί “για να βολευτεί ο κόσμος”.

Επίσης ελάχιστοι, ακόμη και αυτοί που είναι νόμιμοι ως προς τον αριθμό των τραπεζοκαθισμάτων που δικαιούνται, έχουν κάνει την ειδική κίτρινη διαγράμμιση όπως προβλέπεται στην κανονιστική.

Την περασμένη Δευτέρα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης προανήγγειλε τη σφράγιση όσων καταστημάτων παρανομούν στο θέμα αυτό. Θα περιμένω να δω.

Μόνιμο πάρκινγκ


Εκείνο, πάντως, που δεν περίμενα να δω, τουλάχιστον στην έκταση που υπάρχει, είναι η σχεδόν πλήρης κατάληψη του δημοτικού πάρκινγκ της Νέας Ελβετίας από μόνιμες σταθμεύσεις. Μιάμιση η ώρα τα ξημερώματα, δηλαδή σχεδόν δύο ώρες μετά το πέρας λειτουργίας του μετρό το πάρκινγκ είχε κοντά στα 350 αυτοκίνητα.

Προφανώς δεν ανήκαν σε όσους τα είχαν αφήσει εκεί για να πάρουν το μετρό, όπως είναι και ο λόγος για τον οποίο κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο πάρκινγκ.

Στο δεκαπεντάλεπτο, μάλιστα, που έμεινα εκεί, ήρθαν για να σταθμεύσουν πέντε έξι αυτοκίνητα ακόμη. Δεν ξέρω πώς το βλέπει αυτό ο δήμος, αλλά εάν συνεχίσει να επιδεικνύει αυτήν την ανοχή σε λίγο δεν θα υπάρχει ούτε μια ελεύθερη θέση στάθμευσης για τους χρήστες του μετρό.

Λύσεις υπάρχουν, τις έχουμε πει, τις έχουμε γράψει, να δούμε εάν και πότε θα αποφασίσει η διοίκηση του δήμου να κάνει κάτι.

Δεν φεύγει


Σας έλεγα την περασμένη Δευτέρα ότι πιθανότατα θα υπάρξει και νέα αλλαγή στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Θα ήταν η τέταρτη κατά σειρά στην τρέχουσα δημοτική περίοδο με την αντικατάσταση του Γρηγόρη Αρναούτογλου που μετακόμισε στην ευρωβουλή, από τον Στέλιο Τσούλια, του εκλιπόντα Γιάννη Μπουτάρη από την Ρία Καλφακάκου και της Μαρίας Κέκη από τον Νίκο Νικήσιανη ο οποίος, μάλιστα, έκανε την πρώτη εμφάνισή του στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας.

Η τέταρτη θα ήταν η επιστροφή του Ανδρέα Κουράκη ο οποίος θα έπαιρνε τη θέση της Έλλης Χρυσίδου από την παράταξη του Σπύρου Πέγκα. Η εντύπωση περί αλλαγής οφείλεται σε δήλωση που είχε κάνει η Έλλη τον περασμένο Αύγουστο σε συνεδρίαση της Γραμματείας της παράταξης Πέγκα όπου εκδήλωσε την επιθυμία να αποχωρήσει από το δημοτικό συμβούλιο. Μαθαίνω, όμως, ότι τελικά άλλαξε γνώμη.

Αλλαγές


Μιας και είμαστε όμως στο δήμο Θεσσαλονίκης και συζητάμε για αλλαγές να σας πω ότι προς το τέλος του χρόνου θα δούμε πιθανότατα αλλαγές στο σχήμα των αντιδημάρχων.

Μετά δύο χρόνια θητείας ο Στέλιος Αγγελούδης έχει σχηματίσει πλήρη εικόνα για τον καθένα από τους συνεργάτες του.

Περισσότερες πληροφορίες δεν έχω καθώς μεσολαβεί αρκετός χρόνος ακόμη έως ότου λάβει ο δήμαρχος τις αποφάσεις του. Παρακολουθώντας, ωστόσο, την καθημερινή δραστηριότητα των αντιδημάρχων, αλλά και όσα λέει ο Αγγελούδης στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, μπορεί να εικάσει κανείς με ασφάλεια ποιοι/ες θα παραμείνουν στις θέσεις τους και ποιοι/ες είναι υπό συζήτηση.

Δεν θα μπω στον πειρασμό της ονοματολογίας, θα ήταν άκομψο άλλωστε καθώς απέχουμε καιρό ακόμη. Εκείνο που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι ο ανασχηματισμός θα περιλαμβάνει και νέες εισόδους (άρα και εξόδους), αλλά και αλλαγές χαρτοφυλακίων.

Πάει για αναβολή;


Το όνομα “Ψωμιάδης” περιλαμβάνεται συχνά πυκνά τα τελευταία χρόνια στα πινάκια του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων. Αυτό συμβαίνει και σήμερα και μάλιστα η υπόθεση στην οποία είναι κατηγορούμενοι οι Παναγιώτης και Διονύσης Ψωμιάδης έχει αριθμό 1 στο πινάκιο.

Ωστόσο, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η δίκη θα ξεκινήσει καθώς οι πληροφορίες λένε πως κάποιος εκ των δύο κατηγορουμένων ή των συνηγόρων τους θα δηλώσει κώλυμα. Η υπόθεση δεν αφορά τα “45αρια”, αυτά, έπειτα από επτά αναβολές, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2019, θα εκδικαστούν την άλλη Τετάρτη 22 Οκτωβρίου.

Όπως γράψαμε και πριν από λίγες ημέρες η σημερινή υπόθεση αφορά εικονικές προσλήψεις 81 “ημετέρων” στην άλλοτε νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο 2007-2010.

Χωρίς μάρτυρα


Η υπόθεση αυτή αρχικά είχε εκδικαστεί τον Οκτώβριο του 2023 και το δικαστήριο αποφάσισε την παύση της δίωξης για τους δύο κατηγορούμενους με βάση το άρθρο 67 του νόμου 4735/2020, τον οποίο είχε φέρει προς ψήφιση ο τότε υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος με το οποίο “αίρεται το αξιόποινο των πράξεων αιρετών και υπαλλήλων σε δήμους και περιφέρειες που αφορούν σε πληρωμές ενταλμάτων, οι οποίες έγιναν μέχρι την 31η Ιουλίου 2019 και διενεργήθηκαν επί τη βάση ελέγχων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου”.

Στη συνέχεια ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αχιλλέας Ζήσης άσκησε αναίρεση κατά εκείνης της απόφασης η οποία συζητήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2025 στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου και έγινε δεκτή.

Έτσι η υπόθεση επέστρεψε για εκ νέου εκδίκαση στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων. Εκείνο που κάνει εντύπωση είναι ότι έως και χθες ο βασικός μάρτυρας κατηγορίας, ένας οικονομικός επιθεωρητής ο οποίος έλεγξε την υπόθεση, δεν είχε λάβει κλήση για να παραστεί στη δίκη. Ελπίζω να οφείλεται σε παράλειψη και όχι σε κάποιου είδους μεθόδευση.

Loader