Θεσσαλονίκη: Εμφανής η τάξη στα ηλεκτρικά πατίνια μέσω της οριοθέτησης από τον δήμο - Τι ζητούν οι εταιρείες

Μέσα σε δυο εβδομάδες, η συνεργασία Δήμου Θεσσαλονίκης και παρόχων φαίνεται να αποδίδει καρπούς

Τάξη στην αταξία που επικρατούσε για πολύ καιρό στην εναπόθεση των ηλεκτρικών πατινιών, βάζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης με τη δημιουργία των θέσεων στάθμευσης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ πριν από δύο εβδομάδες. Οι εικόνες παραπεταμένων δίκυκλων σε διάφορα σημεία της πόλης, ανήκουν πια στο παρελθόν, καθώς η συμμόρφωση εταιρειών και πολιτών είναι εμφανής, ενώ η συμμόρφωση των παρόχων και η συνεργασία τους με τη δημοτική αστυνομία, είναι δυνατή.

Όπως αναφέρει στο emakedonia.gr o αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κώστας Τσιαπακίδης, το νέο μέτρο φαίνεται ήδη να αποδίδει. Τα 76 κομβικά σημεία στάθμευσης στο κέντρο εμφανίζουν σχεδόν απόλυτη συμμόρφωση, ενώ οι εταιρείες ανταποκρίνονται άμεσα κάθε φορά που εντοπίζεται πατίνι εκτός οριοθέτησης.

«Η εικόνα που έχουμε το τελευταίο διάστημα είναι εξαιρετική. Οι εταιρείες συνεργάζονται άψογα και τα περιστατικά πατινιών εκτός θέσης έχουν σχεδόν μηδενιστεί. Κι όταν υπάρχουν, μέσα σε μία ώρα τα μαζεύουν», σημειώνει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, αναφέρει πρόσφατο περιστατικό το Σάββατο το βράδυ, όπου 20 πατίνια βρέθηκαν συγκεντρωμένα στο πεζοδρόμιο της Ολύμπου, πολλά εκ των οποίων είχαν εγκαταλειφθεί από πελάτες καταστημάτων. «Σε ενημέρωση δική μας, οι εταιρείες έσπευσαν άμεσα και τα απομάκρυναν», σημειώνει.

556034435-1523290138912302-1944426588062888246-n.jpg?v=0

«Λίγα τα πάρκινγκ αλλά μπήκε τάξη», λένε οι χρήστες

Παρά τη θετική συνολική εικόνα, το νέο μέτρο δεν είναι χωρίς εμπόδια για τους καθημερινούς χρήστες. Οι περισσότεροι αν και αναγνωρίζουν την προσπάθεια, τονίζουν πως οι αποστάσεις από σημείο σε σημείο εναπόθεσης είναι μεγάλες, το οποίο σε μεγάλο βαθμό δεν τους εξυπηρετεί. Ο Δημήτρης, φοιτητής δευτέρου έτους στο ΑΠΘ, σημειώνει στο emakedonia.gr, ότι η υποχρέωση στάθμευσης μόνο σε προκαθορισμένα σημεία δυσκολεύει τη μετακίνηση σε ώρες πίεσης.

«Παλιά άφηνα το πατίνι κάτω από την πολυκατοικία και δεν ενοχλούσα κανέναν. Τώρα πρέπει να περπατάω μισό χιλιόμετρο για να το αφήσω στο πλησιέστερο σημείο από το σπίτι μου. Δεν είναι τραγικό, αλλά όταν βιάζομαι, γίνεται κουραστικό», εξηγεί.

Από την άλλη πλευρά, άτομα με προβλήματα όρασης, όπως ο Νίκος και ο Δήμος, μιλούν για αισθητή βελτίωση: «Το σημαντικό για εμάς είναι ότι οι διάδρομοι τυφλών δεν μπλοκάρονται πια. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε δέντρα, κολώνες, τραπεζοκαθίσματα – τώρα τουλάχιστον ένα εμπόδιο λιγότερο», επισημαίνουν στο σχόλιο τους στο emakedonia.gr.

Περισσότερες θέσεις και επέκταση σε άλλες περιοχές ζητούν οι πάροχοι

Αν και οι εταιρείες συνεργάζονται πλήρως με τον δήμο, ταυτόχρονα εκφράζουν ανησυχίες για την επιχειρησιακή πραγματικότητα.

Ο Αλέξανδρος Σαλαμές από τη HOP αναφέρει ότι, παρότι τα πρόστιμα έχουν μειωθεί και η συνεργασία με τον Δήμο είναι άριστη, ο τζίρος των εταιρειών έχει πέσει κατά περίπου 60%. «Υπάρχουν ολόκληρες περιοχές εκτός σχεδίου – δηλαδή χωρίς πατίνια. Μας παίρνουν δεκάδες πολίτες που ψάχνουν διαθέσιμο όχημα και δεν βρίσκουν», εξηγεί. Η εταιρεία ζητά περισσότερους χώρους στάθμευσης, μεγαλύτερη χωρητικότητα και πρόστιμα που θα κλιμακώνονται ανάλογα με τη συνέπεια κάθε παρόχου, όπως συμβαίνει στη Δυτική Ευρώπη.

Παρόμοιες επισημάνσεις κάνει και ο Operations manager της LIME στην Ελλάδα, Παναγιώτης Μητρόπουλος, τονίζοντας ότι η οριοθέτηση στηρίχθηκε σε μελέτη του 2020, όταν τα δεδομένα ήταν πολύ διαφορετικά. «Οι αποστάσεις ανάμεσα στα σημεία στάθμευσης είναι τεράστιες – 700 ή 800 μέτρα. Για πραγματική μικροκινητικότητα, τα σημεία πρέπει να απέχουν 250 έως 350 μέτρα. Έτσι εσύ θα μπορείς να επιλέξεις το πατίνι από το αυτοκίνητό σου ή το ταξί», αναφέρει στο emakedonia.gr.

Επιπλέον, υπογραμμίζει την ανεπαρκή χωρητικότητα σε πολυσύχναστα σημεία, όπως η παραλιακή ή ο Λευκός Πύργος ενώ υπάρχει χώρος για περισσότερες θέσεις.

patinia-leukospirgos.jpg?v=0

Παρά τις δυσκολίες, οι εταιρείες δηλώνουν ότι αυξάνουν προσωπικό και κάνουν ό,τι μπορούν για να συμβαδίζουν με τους κανόνες, ελπίζοντας πως στη συνάντηση του Δεκεμβρίου με εκπροσώπους του Δήμου, θα συζητηθεί και η επέκταση των σημείων.

Πρόστιμα σε αναβάτες

Το μέτρο δεν αφορά μόνο τη στάθμευση, αλλά και την κυκλοφορία. Όπως αναφέρει στο emakedonia.gr o κ. Τσιαπακίδης, έχουν επιβληθεί περίπου 70 πρόστιμα για παραβάσεις όπως η μη χρήση κράνους, η παραβίαση κόκκινου αλλά και η μετακίνηση δύο ατόμων σε ένα πατίνι (συχνά ανήλικοι).

Τα μικτά κλιμάκια της Δημοτικής και Ελληνικής Αστυνομίας πραγματοποιούν ελέγχους με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας. «Υπάρχουν μέρες που δεν καταγράφεται ούτε μία καταγγελία», αναφέρει ο αντιδήμαρχος, σημειώνοντας ότι η άμεση αντίδραση των εταιρειών έχει αποτρέψει ακόμη και κατασχέσεις πατινιών.

Loader