Σύλλογος εργαζομένων του Δ. Θεσσαλονίκης: 8 εκατομμύρια ευρώ για την εργολαβία - Είμαστε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας

Αιχμηρή επιστολή του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης προς τη Διοίκηση: Ερωτήματα για την εργολαβία, τη χρήση δημοτικών εγκαταστάσεων και την υποβάθμιση της Υπηρεσίας Καθαριότητας

- Newsroom

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών μηνών από την έναρξη της εργολαβίας ιδιωτικής εταιρείας, ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ, στον τομέα της Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο Σύλλογος Εργαζομένων παρεμβαίνει δημόσια με μια αιχμηρή επιστολή, θέτοντας σειρά εύλογων αλλά και κρίσιμων ερωτημάτων προς την Αντιδημαρχία Καθαριότητας και τη Διοίκηση του Δήμου, σχετικά με τη λειτουργία της εργολαβίας, τη χρήση δημοτικών υποδομών, τη διαχείριση αποβλήτων, την αποτελεσματικότητα των εργασιών, αλλά και την ευρύτερη κατεύθυνση της Διοίκησης του Δήμου απέναντι στη δημόσια διαχείριση των υπηρεσιών καθαριότητας.

Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για απουσία κάθε ελέγχου, τόσο ως προς τη λειτουργία του εργολάβου όσο και ως προς την τήρηση της σύμβασης ύψους 8 εκατ. ευρώ. Καταγγέλλουν ότι οχήματα του ιδιώτη πλένονται με δημοτικά πλυντήρια, αδειάζουν λύματα στον ΣΜΑ, προκαλούν φθορές στον εξοπλισμό, χωρίς να έχουν τέτοιο δικαίωμα, και όλα αυτά ενώ η υπηρεσία του Δήμου αδυνατεί να λειτουργήσει με τα δικά της μέσα.

Παράλληλα, εκφράζουν προβληματισμό για την περιβαλλοντική διαχείριση των λυμάτων και θέτουν υπό αμφισβήτηση την ποιότητα του παραγόμενου έργου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στον δήμο Θεσσαλονίκης:

"Η εργολαβία ιδιωτικής εταιρείας ύψους 8 εκ. ευρώ, για εργασίες στην Υπηρεσία Καθαριότητας, ξεκίνησε πριν 3 μήνες. Καταθέτουμε προς την Αντιδημαρχία Καθαριότητας κάποια ερωτήματα που προέκυψαν με την έναρξη της εργολαβίας και κάποια που έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν:

-Στη σύμβαση με την ιδιωτική εταιρία υπάρχει κάποιος όρος που να της επιτρέπει να χρησιμοποιεί εγκαταστάσεις και χώρους του Δ.Θ.; 

Αν όχι, για πoιο λόγο οχήματα της εταιρείας, κυρίως σάρωθρα μηχανικά και ηλεκτρικά πεζού χειριστή, σταθμεύουν στο Σ.Μ.Α., σε εργοτάξια του Δ,Θ,, όπου και φορτίζουν και χρησιμοποιείται το -ήδη προβληματικό εκ της κατασκευής του- πλυντήριο του ΣΜΑ, για να πλένονται τα οχήματα της ιδιωτικής εταιρίας, όπως και να αδειάζουν τη δεξαμενή αποβλήτων τους, με το πέρας της εργασίας τους στις χοάνες του Σ.Μ.Α., όπου αποδεδειγμένα προκαλούνται φθορές στις 4 πρέσες των εγκαταστάσεων (φωτοκύτταρα , τεφλόν δαπέδου κλπ);

Ο ιδιώτης εργολάβος δεν έχει υποχρέωση επεξεργασίας και χώρο εναπόθεσης των λυμάτων του όπως υποχρεούται;

-Το πλυντήριο του Σ.Μ.Α. και η δεξαμενή αποβλήτων με τον βιολογικό καθαρισμό ξέρουμε ότι λειτουργεί με πολλές δυσκολίες εκ της κατασκευής του.

Γιατί προτιμάμε να πλένουμε τα σάρωθρα του ιδιώτη εργολάβου και να επιβαρύνουμε τον βιολογικό, όταν γνωρίζουμε όλοι ότι απορριμματοφόρα και οχήματα του Δ.Θ. δεν πλένονται ποτέ, εκτός και αν πρόκειται να εισαχθούν με βλάβη στο μηχανουργείο;

-Τα σάρωθρα της ιδιωτικής εταιρείας ελέγχονται αποτελεσματικά για τους ποιους δρόμους καθαρίζουν και πώς τους σαρώνουν; Τα εγκατεστημένα GPS πιστοποιούν διανυθέντα χιλιόμετρα  και όχι ουσιαστικό καθαρισμό δρόμων! Γιατί δε συνδυάζονται πάντα οι εργασίες σαρώματος των εργαζομένων με την χρήση του μηχανικού σαρώθρου, ειδικά των μικρομεσαίων εξ’αυτών, για  βέλτιστα αποτελέσματα; 

- Γιατί τις περισσότερες φορές ο ιδιώτης χειριστής του σαρώθρου  αφήνεται μόνος του να περιπλανιέται στα στενά της πόλης, χωρίς προγραμματισμό και ουσία;

- Αυτούς τους τρεις μήνες υπάρχει κάποια εκτίμηση για το πόσο βοήθησε η ιδιωτική εταιρία στην καθαριότητα της πόλης για τα χρήματα που κοστίζει, ειδικά στον δύσκολο και χαοτικό ανατολικό τομέα, όπου δραστηριοποιούνται αποκλειστικά τα οχήματα αποκομιδής ογκωδών του εργολάβου; 

Μήπως αν τα 8 εκ. επενδύονταν στην Υπηρεσία Καθαριότητας για προσλήψεις εργαζομένων, αγορά ιδίων οχημάτων, μηχανημάτων, εργαλείων κ.α. η κατάσταση θα ήταν καλύτερη και οικονομικότερη;

-Οχήματα και μηχανήματα που έχει ο Δήμος Θεσσαλονίκης στη διάθεσή του, όπως απορριμματοφόρα για τους "καφέ κάδους", ηλεκτροκίνητα σάρωθρα, καδοπλυντήρια, σάρωθρα "πεζού χειριστή" κ.α. (τα περισσότερα ολοκαίνουργια) πότε θα χρησιμοποιηθούν;

- Τα περίφημα καδοπλυντήρια του ιδιώτη εργολάβου, που τόσο διαφημίστηκε από τη Διοίκηση, πότε θα ενταχθούν στην παραγωγή, όταν ξέρουμε ότι καδοπλυντήρια έχουν χρόνια να εμφανιστούν στην πόλη και να πλένουν κάδους;

-Με την πολιτική που ακολουθεί η Διοίκηση και στην Υπηρεσία Καθαριότητας, επιδιώκει την πλήρη διάλυση και αυτής της τεχνικής Υπηρεσίας; 

Στα περισσότερα ερωτήματα έχουμε απαντήσει ως Σ.Ε.Δ.Θ., για αυτό ήμασταν και είμαστε αντίθετοι με τις ιδιωτικοποιήσεις Υπηρεσιών του Δήμου. 

Να απαντήσουν ο Αντιδήμαρχος και η Διοίκηση του Δ.Θ., θέλουν Υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τον λαό της πόλης ή Υπηρεσίες για την "εξυπηρέτηση" μεγαλοεπιχειρηματιών και μόνο;

Γιατί όταν στην προχτεσινή συνάντηση του Υπουργού Λιβάνιου με την Ε.Ε. της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ξανατέθηκε το θέμα των προσλήψεων από τους δήμους μόνιμου προσωπικού από τον ίδιο τον Υπουργό, η Διοίκηση του Δήμου μας δεν προβαίνει σε κανένα σχεδιασμό και προγραμματισμό προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και μάλιστα, αντιθέτως, σκέφτεται την πρόσληψη πανάκριβου εργολαβικού προσωπικού;

Αφού λεφτά υπάρχουν, όπως είπε σε τοποθέτησή του στο Δ.Σ. ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και είναι στην ευχέρεια της Διοίκησης να τα διαθέσει με τον τρόπο που επιθυμεί..."

Loader