Social Media: Τι σημαίνει να είσαι content creator στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Μια ματιά στον ρόλο του αλγορίθμου και της AI στη διαμόρφωση της δημιουργίας περιεχομένου και του ψηφιακού τοπίου

Η δημιουργία περιεχομένου στα social media έχει περάσει σε μια νέα φάση, πολύ διαφορετική από τα πρώτα της βήματα. Η νέα ψηφιακή πραγματικότητα επηρεάζει τους επαγγελματίες του χώρου, τις επιχειρήσεις με ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους/ τις influencers και όλους/ όλες όσους/όσες επιθυμούν να διεκδικήσουν με το περιεχόμενο τους μία θέση στον ψηφιακό κόσμο

Η εποχή των αυθόρμητων αναρτήσεων, των φίλτρων της στιγμής και των αυθεντικών λεζαντών δίνει τη θέση της σε μια ψηφιακή πραγματικότητα όπου κυριαρχούν η στρατηγική, η ταχύτητα και φυσικά η Τεχνητή Νοημοσύνη. Από την επεξεργασία βίντεο και εικόνας μέχρι τη συγγραφή κειμένων και την πρόβλεψη των τάσεων, οι δημιουργοί δεν εργάζονται πλέον μόνοι καθώς η τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν διεισδύσει στην καθημερινότητα τους.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει το content

Η δημιουργία περιεχομένου ή αλλιώς content είναι η διαδικασία παραγωγής ψηφιακού υλικού, όπως κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο ή ήχο που απευθύνεται σε κοινά μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες και blogs. Αποτελεί εργαλείο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ευαισθητοποίησης, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν στον ψηφιακό χώρο. 

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μεταμορφώσει τη δημιουργία περιεχομένου, καθιστώντας την πιο άμεση, προσωποποιημένη και στρατηγική», εξηγεί , στο emakedonia.gr o Άγγελος Ορφανίδης, ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής (General Manager) της εταιρείας Advertary, μιας δυναμικής εταιρείας Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

orfanidis-profile.jpg

«Από την αυτοματοποιημένη δημιουργία κειμένου μέχρι την επεξεργασία βίντεο με ένα κλικ, το AI δίνει στους δημιουργούς τη δυνατότητα να παράγουν γρήγορα περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, βασισμένο σε δεδομένα και τάσεις».

«Ένα είναι το μόνο σίγουρο: η χρήση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στα social media θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε και δημιουργούμε περιεχόμενο – και με τρόπους που μέχρι στιγμής δεν μπορούμε να φανταστούμε», σημειώνει o μιλώντας για το άμεσο και ταχύτητα αναπτυσσόμενο μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».

anonimo-schedio-6.png?v=0

Ο ρόλος του αλγορίθμου στις τάσεις και τη στρατηγική των creators

Ο αλγόριθμος αποτελεί ένα σύνολο κανόνων και οδηγιών που καθορίζουν πώς λειτουργεί ένα ψηφιακό σύστημα. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, «ο αλγόριθμος είναι ένας αόρατος αλλά χρήσιμος βοηθός των social media, καθώς καθορίζει ποιο περιεχόμενο προβάλλεται, πότε και σε ποιον», εξηγεί ο κ. Ορφανίδης. Μεγάλο ερώτημα παραμένει ακόμη αν αυτός που αποφασίζει τι γίνεται viral και βρίσκεται στις τάσεις των social media είναι οι διαδικτυακοί χρήστες ή ο ίδιος ο αλγόριθμος.

«Άρα, οι τάσεις δεν προκύπτουν πάντα οργανικά – διαμορφώνονται από την αναγνώριση μοτίβων, την αλληλεπίδραση του κοινού και τη στρατηγική προώθησης. Οι δημιουργοί καλούνται να κατανοήσουν τον αλγόριθμο, να παρακολουθούν τα analytics και να προσαρμόζουν ανάλογα τη στρατηγική και τις επόμενες ενέργειες τους».

Αυτό μεταφράζεται και στη στρατηγική των ίδιων των δημιουργών στην διαδικασία της δημιουργίας περιεχομένου. «Οι creators πλέον σχεδιάζουν το περιεχόμενό τους όχι μόνο με βάση τη δημιουργικότητα, αλλά και με βάση το τι δίνει πίσω ο αλγόριθμος: συχνότητα δημοσιεύσεων, μορφή περιεχομένου (π.χ. Reels, Stories), αλληλεπίδραση και αφοσίωση του κοινού με τις δημοσιεύσεις».

anonimo-schedio-8.png

Πλέον, η δημιουργικότητα δεν είναι αρκετή από μόνη της. Απαιτείται στρατηγική, παρακολούθηση analytics και διαρκής αναπροσαρμογή. «Αυτό οδηγεί σε πιο data-driven στρατηγικές και testing, κάτι που απαιτεί συνεχή αναπροσαρμογή με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν», προσθέτει.

Η τεχνητή νοημοσύνη και οι αλγόριθμοι προσφέρουν ευκολία, ταχύτητα, προσωποποίηση θέτoντας όμως και πολλά ερωτήματα: Πόσο ελεύθεροι είναι τελικά οι δημιουργοί; Ποια είναι τα όρια ανάμεσα σε αυθεντικότητα και προσαρμογή στον αλγόριθμο;

Η ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία και τη δημιουργικότητα είναι η μεγάλη πρόκληση της εποχής. Οι πιο επιτυχημένοι creators είναι εκείνοι που καταφέρνουν να χρησιμοποιούν τα νέα εργαλεία, χωρίς να χάνουν τη φωνή και την αυθεντικότητά τους.

Loader