Σινεμά: Ο Αλέξης Δερμεντζόγλου προτείνει τις καλύτερες ταινίες του επταημέρου

Ένας φοβερός ψεύτης, μήπως εμείς, και ένας παραμορφωμένος εκδικητής

Μεγάλη θετική έκπληξη αποτελεί η ισπανική ταινία των Ατορ Αρέγκι και τον Τζον Γκαραντί «ΜΑΡΚΟ:ΜΙΑ ΕΠΙΝΟΗΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ» μία εξαιρετική δουλειά βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Ο Ισπανός Ενρίκ Μάρκο, που πέθανε το 2022 σε ηλικία 101 χρόνων, ισχυρίστηκε ότι επέζησε από ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης υπηρετώντας μάλιστα ως πρόεδρος της ισπανικής ένωσης εκτοπισθέντων. Τον τίμησαν παντού, τον αγάπησαν αλλά την δύσκολη ώρα, το 2005, ήρθε η σκληρή αλήθεια. Έξυπνο φιλμ, ντοκιμαντερίστικο, και πέραν της εμπορικότητας, σχόλιο αλήθειας-ζωής-τέχνης-υπόδυσης. Πέρασα υπέροχα, είναι λυτρωτικός καθρέφτης για τον καθένα μας. Μην το χάσετε.

Στη αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή στα μεγάλα μεγέθη, στέκεται η υπερπαραγωγή «AFTERBURN: ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» με Όλγα Κιριλένκο, Σάμουελ Τζάκσον. Μία τεράστια ηλιακή έκρηξη καταστρέφει το Ανατολικό ημισφαίριο της γης. Ένας παράτολμος κυνηγός θησαυρών ταξιδεύει στην Ευρώπη για να ανακαλύψει την Μόνα Λίζα. Τελικό φιλοσοφικό συμπέρασμα ότι χρειαζόμαστε πιο πολύ έναν ήρωα από ένα πίνακα. Αντιδραστική άποψη σε μια περιπέτεια για πολλούς, με άφθονη συνωμοσιολογία που θυμίζει Ντον Μπράουν. Όσοι πιστοί προσέλθετε σε μια ξαναζεσταμένη συνταγή με καλούς ρόλους.

Και πάμε τώρα σ’ ένα αναμενόμενο blockbuster που το περιμένουν πάντες με ανυπομονησία και αναμένεται να κάνει μεγάλο ρεκόρ εισπράξεων. Πρόκειται για το «TOXIC AVENGER», κωμωδία τρόμου και εφέ, του Μέικον Μπλερ. Ο βασικός ήρωας Γουίνστον Γκουζ, εξαιτίας ενός φοβερού ατυχήματος, μεταμορφώνεται και αλλοιώνεται πέφτοντας σε οξύ και μετατρέπεται σε μεταλλαγμένο σούπερ ήρωα που παλεύει τώρα ενάντια στην διεφθαρμένη εταιρεία, υπεύθυνη για το πάθημά του. Η πρεμιέρα του έγινε το 2023 αλλά η εταιρεία διανομής την απέσυρε και τώρα την επανάφερε. Αποτελεί ριμέικ της ομώνυμης ταινίας του 1984 από τους Μάικλ Χερτζ και Λόιντ Κάουφμαν.

Και φυσικά όποιος αναζητάει μία κορυφαία επανέκδοση σίγουρα θα ανατρέξει στην «ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΡΑΣΙΟΥ»(1997) του Αμπάς Κιαρουστάμι. Το υπέροχο αυτό φιλμ κέρδισε στο φεστιβάλ Καννών το Χρυσό Φοίνικα καλύτερης ταινίας και πήρε κα πολλές άλλες διακρίσεις. Στο σύγχρονο Ιράν ένας άνδρας οδηγεί προσεκτικά το αυτοκίνητό του. Ψάχνει ένα ήσυχο μέρος κάτω από μία κερασιά για να ταφεί μετά την αυτοκτονία του. Βαθύτατα υπαρξιακή ταινία που αγγίζει τα προβλήματα, τις σκέψεις αλλά και τα αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου. Οι πολιτικές αναφορές αιχμές είναι έμμεσες, η ταινία είναι ελλειπτική, αφαιρετική και θυμίζει άμεσα Ρομπέρ Μπερσόν και Αντονιόνι. Μόνον για τους συλλέκτες του είδους.

Και τώρα τίθεται ένα ερώτημα πρόκριμα. Να ξαναδείτε μία πασίγνωστη ταινία αλλά αν έχει ήδη ξεθυμάνει; Τι δουλειά λοιπόν έχει το «ΡΟΟΥΖ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΡΟΟΥΖ» με την Ολίβια Κόλμαν, ριμέικ της σκληρής κωμωδίας του ’80 «Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΡΟΟΥΖ» σε σκηνοθεσία του Ντάνι Ντε Βίτο. Πόσο συγκλονιστικά και βιωματικά έπαιζαν οι Μάικλ Ντάγκλας και Κάθλιν Τέρνερ σ’ αυτό το μέχρι θανάτου διαζύγιό τους. «Μαύρη» δραματική κωμωδία μπρος στην οποία το αχρείαστο ριμέικ απλά είναι μειδίαμα. Κρίμα στην Ιστορία.

Οι Έλληνες σινεφίλ λατρεύουν τον Αλμοντόβαρ (που αισίως στα 76 του) και πάντα πηγαίνουν στις ταινίες του, έστω και τις παλιές. Ευκαιρία λοιπόν για παρακολούθηση της νούμερο δύο ταινίες του «Η ΠΕΠΙ, Η ΛΟΥΣΙ, Η ΜΠΟΜ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ» (1980). Η Πέπι βιάζεται από έναν αστυνομικό που την συλλαμβάνει να καπνίζει μαριχουάνα. Επιθυμεί να τον εκδικηθεί. Πολύ ενδιαφέρουσα και «επιθετική» ταινία. Για να ζήσει τότε ο σκηνοθέτης δούλευε στον ανάλογο ΟΤΕ της Ισπανίας. Ωραίες ιστορίες νιότης.

Loader