Σε τροχιά υλοποίησης το FSRU Θράκης της Gastrade - Το «πράσινο φως» έδωσε η Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας

Το FSRU Θράκης θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε φυσικό αέριο της Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

- Newsroom

Μετά από σημαντική έγκριση που έλαβε από την Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης το έργο του FSRU Θράκης της εταιρείας Gastrade.

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, η Επιτροπή ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), ανοίγοντας τον δρόμο για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο. Ακολούθως, θα ξεκινήσουν επίσημα οι εργασίες για το δεύτερο πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της χώρας, μετά από εκείνο της Αλεξανδρούπολης που παραδόθηκε πέρυσι.

Το FSRU Θράκης θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε φυσικό αέριο της Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με εκτιμώμενη ετήσια ζήτηση που αγγίζει τα 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Το αέριο θα διοχετεύεται στους καταναλωτές μέσω του αγωγού ΤΑΡ ή/και του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ).

Τι περιλαμβάνει το έργο 

Το έργο προβλέπει την εγκατάσταση υπεράκτιου σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, στον Θρακικό Πέλαγος. Η βασική τεχνολογία θα στηρίζεται σε μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU), η οποία θα συνδέεται μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού με τον αγωγό ΤΑΡ και το ΕΣΦΑ.

Ειδικότερα, το έργο αποτελείται από θα τρία μέρη:

1.Τον Υπεράκτιο Πλωτό Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ ο οποίος περιλαμβάνει:

– Μόνιμα Αγκυροβολημένη Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης/Αεριοποίησης ΥΦΑ (Floating Storage & Regasification Unit – FSRU). Το FSRU θα έχει 4 δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ, συνοδευτικές αντλίες και σωληνώσεις και εξοπλισμό επαναεριοποίησης. Το FSRU θα περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις παραλαβής ΥΦΑ για την αγκυροβόληση των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ (συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων εκφόρτωσης, σωληνώσεων και τερματισμού λειτουργίας), σύστημα διαχείρισης BOG, βοηθητικές εγκαταστάσεις & συστήματα διαχείρισης αποβλήτων, συστήματα ασφαλείας (Ανίχνευση Βλαβών & Τερματισμός έκτακτης ανάγκης, μεταφοράς ανταλλακτικών και προσωπικού) και συστήματα (Ηλεκτρικά, Αυτοματισμοί, Έλεγχος & Επικοινωνία).

– Μόνιμο αγκυροβόλιο της μονάδας FSRU 9 km νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης σε απόσταση 8 km από την απέναντι ακτή, στη θαλάσσια περιοχή της Θράκης και σε βάθος περίπου 35 m.

– Δύο εύκαμπτους σωλήνες εσωτερικής διαμέτρου 12’’ έκαστος για την μεταφορά φυσικού αερίου από τη μονάδα FSRU προς τον υποθαλάσσιο αγωγό, μέσω της Πολλαπλής Εξαγωγής Τέρματος Αγωγού (Pipeline End Manifold ή PLEM).

– Την υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM), με την οποία συνδέονται οι εύκαμπτοι σωλήνες με τον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου. Η PLEM θα είναι ποντισμένη στον βυθό της θαλάσσης και σε οριζόντια απόσταση περί τα 20 μέτρα από τη μονάδα FSRU.

2. Τον αγωγό φυσικού αερίου, ονομαστικής διαμέτρου 30”, πίεσης σχεδιασμού 100 barg και πίεσης λειτουργίας ανάλογης αυτής του TAP/ΕΣΦΑ (65-95 barg) για την υποθαλάσσια και χερσαία μεταφορά του φυσικού αερίου για τη διασύνδεση με τον αγωγό φυσικού αερίου TAP ή/και με το ΕΣΦΑ. Ειδικότερα:

– Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα έχει μήκος περί τα 15 km.

– Ο χερσαίος αγωγός θα έχει μήκος περί τα 5 km.

– Ο αγωγός θα προσαιγιαλώνεται περίπου 4 χιλιόμετρα ανατολικά της Αλεξανδρούπολης. Πλησίον της περιοχής προσαιγιάλωσης θα εγκατασταθεί παράκτιος σταθμός βανοστασίου.

3. Διασύνδεση με τον υφιστάμενο αγωγό TAP στο ύψος της Άνθειας, με την κατασκευή ενός Μετρητικού/Ρυθμιστικού Σταθμού. Θα προβλεφθεί επίσης πιθανή διασύνδεση στην περιοχή με τον αγωγό του ΕΣΦΑ (κλάδος Κήποι-Κομοτηνή). Σημειώνεται ότι σε κοντινή απόσταση έχει ήδη προγραμματισθεί η κατασκευή νέου Σταθμού Εισόδου (Μ/Ρ) – πλησίον του υφιστάμενου Σταθμού Εξόδου Αλεξανδρούπολης του ΔΕΣΦΑ (U-3630) – για τις ανάγκες σύνδεσης του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης με το ΕΣΦΑ.

ΠΗΓΗ: ypodomes.gr

Loader