Όλα τα βραβεία της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών (φωτ.)
Το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου δόθηκε στην Ρένη Πιττακή
- Newsroom
Πραγματοποιήθηκε χθες η απονομή των πρώτων βραβείων θεάτρου και παραστατικών τεχνών για τη θεατρική περίοδο 2022-2023 από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, στο Ωδείο Αθηνών (αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής»).
Το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου δόθηκε στην Ρένη Πιττακή.
Ο πρόεδρος της Ένωσης, Σάββας Πατσαλίδης προλόγισε τη βραβευθείσα αναφέροντας τα εξής: «Ηθοποιός με ανεπτυγμένη αίσθηση των ιδιαιτεροτήτων και δυσκολιών της ζωντανής επικοινωνίας, ηθοποιός με βαθιά καλλιεργημένη την αίσθηση του μέτρου, της θερμοκρασίας του σανιδιού και της δράσης, της χημείας των σωμάτων, της μουσικότητας και ρυθμικότητας της κάθε αρθρωμένης λέξης, της σημαίνουσας σιωπής και της επίσης σημαίνουσας παύσης, προσεκτική στην κάθε λεπτομέρεια, χαρισματική, με εύπλαστο υποκριτικό φορτίο, αγάπησε το σανίδι όπως και αυτό την αγάπησε πολύ. Και ο κόσμος της πλατείας, ακόμη πιο πολύ».
Αναλυτικά τα βραβεία
1.ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Νίκος Βλασόπουλος (Σπιρτόκουτο. The Musical, βασισμένο στην ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, σε λιμπρέτο Γιάννη Οικονομίδη – Δώρη Αυγερινόπουλου, σκην. Γιάννης Νιάρρος, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση).
2.ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ/ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χαρά Κότσαλη (Η ‘Ανοδος του Αρτούρο Ούι του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σκην. ‘Αρης Μπινιάρης, Θέατρο Ark).
3.ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ – ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Θοδωρής Οικονόμου (Τα φώτα της πόλης του Τσάρλι Τσάπλιν, σκην. Αμάλια Μπένετ, Εθνικό Θέατρο-ΡΕΞ).
4.ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Πάρις Μέξης (Η ‘Ανοδος του Αρτούρο Ούι του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σκην. ‘Αρης Μπινιάρης, Θέατρο Ark).
5.ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
Τίνα Τζόκα (Τα φώτα της πόλης του Τσάρλι Τσάπλιν, σκην. Αμάλια Μπένετ, Εθνικό Θέατρο-ΡΕΞ).
Την τελετή απονομής παρουσίασαν και συντόνισαν οι κριτικοί θεάτρου και ιδρυτικά μέλη της Ένωσης, Ματίνα Καλτάκη και Γιώργος Παπαγιαννάκης. Το μεγάλο Βραβείο Θεάτρου φιλοτέχνησε και πρόσφερε αφιλοκερδώς ο ζωγράφος-καθηγητής του ΕΜΠ Δημήτρης Σεβαστάκης.
Η Κριτική Επιτροπή ανέλαβε να καλύψει τη θηριώδη θεατρική παραγωγή της Αθήνας, παράλληλα με εκείνη της Θεσσαλονίκης, αλλά και των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων όλης της Ελλάδας