- Newsroom
Με αφορμή την έξαρση των τροχαίων κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, η Βασιλική Δανέλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», μίλησε σε τηλεοπτική της συνέντευξη στην ΕΡΤ, λέγοντας πως «Έχουμε ένα έλλειμμα παιδείας, άγνοια του κινδύνου και ειδικά οι οδηγοί μας όταν αισθάνονται ότι δεν ελέγχονται, αποθρασύνονται και νομίζουν ότι είναι αθάνατοι, νομίζουν ότι δεν θα συμβεί σε αυτούς και βλέπουμε καθημερινά αυτά τα θλιβερά συμβάντα που βιώνουμε και φέτος το καλοκαίρι».
Μάλιστα και σχετικά με τους νέους ανέφερε πως «Σε μια ανάλυση που κάναμε για το θέμα της νευροφυσιολογίας, φάνηκε ότι νεανικός εγκέφαλος πριν από τα 22 χρόνια δεν έχει ωριμάσει πλήρως και αυτό είναι ένα ζήτημα, για αυτό οι νέοι επίσης είναι παρορμητικοί. Θέλει ακόμα περισσότερη προσοχή με τους νέους ανθρώπους όταν πιάνουν το τιμόνι».
«Σε μια πρόσφατη συζήτηση που έγινε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για το θέμα της ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών, επειδή εδώ είχαμε επαγγελματία οδηγό, επειδή υπάρχει πρόβλημα και πιέζουν πολλές χώρες και χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και και από το από το Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε επαγγελματίες οδηγούς και θέλουν να μειώσουν το όριο».
«Μάλιστα το European Transport Safety Council είχε αντιρρήσεις και τεκμηριωμένες αντιρρήσεις για τη νεαρή ηλικία, γιατί είπαν ότι αυτοί οι οδηγοί οι νεαροί να συνοδεύονται από έμπειρους οδηγούς. Το πρώτο μεγάλο χρονικό διάστημα της εμπειρίας τους. Μα αφού υπάρχει στενότητα οδηγών, πώς θα γίνει αυτό; Άρα υπάρχει ένα ζήτημα με την ηλικία» εξήγησε η ίδια χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ και τις δηλώσεις της κ. Δανέλη-Μυλωνά, το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η άγνοια του κινδύνου και η αίσθηση ότι είμαστε ανεξέλεγκτοι στο δρόμο ενώ χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια στο θέμα της ενημέρωσης, της παιδείας, στην εκπαίδευση από την πρώτη παιδική ηλικία και προσοχή με τα γονεϊκά πρότυπα μέχρι και την τρίτη ηλικία, ακόμη και γι αυτούς που συνοδεύουν τα εγγόνια τους, τα παιδιά στον περίπατο στο σχολείο.
Επιπλέον, η Πρόεδρος Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ανέφερε ότι οι Σκανδιναβικές χώρες και η Νορβηγία δεν έχουν τροχαία ατυχήματα το τελευταίο διάστημα, σημειώνοντας ότι φέτος στο Όσλο δεν υπήρξε νεκρός. Τόνισε δε, ότι και στην Γερμανία τα παιδιά εκπαιδεύονται με διάφορους τρόπου από μικρή ηλικία. «Όλοι χρειάζονται ενημέρωση, ακόμα και πεζοί», τόνισε η κ. Μυλωνάκη.
Κράνος φορά μόνο το 75% των μοτοσικλετιστών
Σε έρευνα που έκανε το ινστιτούτο σε συνεργασία με την Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), τα αποτελέσματα σοκάρουν με μόνο το 75% των οδηγών μηχανής και το 46% των συνεπιβατών φοράει κράνος. Ενώ σε ότι έχει κάνει με τη χρήση ζώνης ασφαλείας, η έρευνα έδειξε ότι μόλις το 54% των οδηγών και το 21% των επιβατών στα πίσω καθίσματα φορούν ζώνη.
Η πρόεδρος επισημαίνει πως «Το θέμα της ζώνης πραγματικά στη χώρα μας, σε σχέση και με τα άλλα στοιχεία, είναι αποθαρρυντικό και είναι ένας καθρέφτης της επικρατούσας κατάστασης. Γιατί αυτή η έρευνα έγινε σε πραγματικές παρατηρήσεις, χωρίς να το ξέρουν οι οδηγοί. Δεν είχαμε δηλαδή έρευνα αυτοαναφοράς και καταγράψαμε 16.000 οδηγούς που είναι ένα πολύ μεγάλο δείγμα», τόνισε η κ. Μυλωνάκη.
«Ο άνθρωπος πρέπει να είναι ενημερωμένος, πρέπει να είναι γνώστης και πρέπει να έχει μια κουλτούρα οδικής παιδείας για την οποία προσπαθούμε πολλά χρόνια. Παίρνει χρόνο να χτίσουμε μια κουλτούρα οδικής ασφάλειας, αλλά το θέμα των ελέγχων το έχουμε δει ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και οι κάμερες. Ο αστυνομικός που προβάλλεται προηγουμένως που κινδύνεψε. Αν υπήρχε κάμερα δεν θα υπήρχε αυτός ο κίνδυνος», προσθέτει.
Η κ. Μυλωνάκη τόνισε ότι η χρήση της ζώνης και κράνους αντίστοιχα για του οδηγούς και τους επιβάτες μηχανής θα μειωθεί κατά 40%-50% το ποσοστό της τιμής των τροχαίων δυστυχημάτων. «Είμαστε η χώρα με τα περισσότερα θανατηφόρα με μοτοσυκλετιστές, διπλάσιο ποσοστό απ' ότι στην Ευρώπη».
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ