Επιθεώρηση Εργασίας: «Βροχή» οι παραβάσεις για αδήλωτη εργασία, δεδουλευμένα και ψηφιακή κάρτα
Μεγάλη άνοδος καταγράφεται στους ελέγχους και τα πρόστιμα για παραβάσεις στην αγορά εργασίας τον Ιούνιο
Εκτίμηση ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις του καύσωνα στο τζίρο των θερινών εκπτώσεων
- Newsroom
Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:
-Αρνητικές επιπτώσεις
1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:
• Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.
• Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.
2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:
• Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες — και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:
• Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.
Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις:
1. Αύξηση Online Αγορών:
• Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.
2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:
• Αυξάνεται η ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
Ενδεικτικά Δεδομένα:
• Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
• Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:
• Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).
• Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
• Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.
Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:
* Πτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
* Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.
* Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.
Μεγάλη άνοδος καταγράφεται στους ελέγχους και τα πρόστιμα για παραβάσεις στην αγορά εργασίας τον Ιούνιο
Την Πέμπτη, η Φρανκφούρτη τα διατήρησε αμετάβλητα
Υποβολή αιτήσεων έως τις 9 Οκτωβρίου - Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις
Αυξημένες κατά 30 δισ. ευρώ οι συνολικές θεσμικές επενδύσεις την τελευταία επταετία