Ο Απόστολος Τζιτζικώστας ομιλητής στο ετήσιο συνέδριο του ACI Europe στην Αθήνα

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε στο παρόν και το μέλλον των αεροδρομίων

- Newsroom

Κεντρικός ομιλητής στο ετήσιο συνέδριο και τη γενική συνέλευση 2025 του ACI Europe (Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων), στην Αθήνα, ήταν σήμερα ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Στο συνέδριο αναλύθηκαν οι δηλώσεις στον τομέα των αερομεταφορών και συμμετείχε η ηγεσία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αεροδρομίων, 500 στελέχη αεροδρομίων, κορυφαίοι παγκόσμιοι επιχειρηματικοί εταίροι, αεροπορικές εταιρείες κατασκευαστές αεροσκαφών, ευρύτεροι εκπρόσωποι της αεροπορικής βιομηχανίας και βασικοί θεσμικοί συμμετέχοντες.

Ο κ. Ο Τζιτζικώστας στην ομιλία του αναφέρθηκε στο παρόν και το μέλλον των αεροδρομίων , που χαρακτήρισε «κεντρικούς πυλώνες του οράματός μας για μια ισχυρότερη, πιο βιώσιμη και πιο ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αεροπορία» .



Ο Επίτροπος αναλύοντας τον τρόπο που τα αεράκια μπορούν να συμμετάσχουν στη μετάβαση σε πιο ισχυρές, βιώσιμες και ανταγωνιστικές αεροπορικές μεταφορές, τόνισε πως «πρέπει να επικεντρωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε τέσσερις βασικούς τομείς: χωρητικότητα του ενιαίου χώρου, ανταγωνιστικότητα, από τις εκπομπές λειτουργίας και αποδοτικότητα, με γνώμονα τη δέσμευση για καινοτομία, επενδύσεις, βιώσιμα εναλλακτική λύση καύσιμα, ανθεκτικότητα και αναθεωρημένη νομοθεσία όπου χρησιμοποιείται» .

Αναφερόμενος στη χωρητικότητα του εναέριου χώρου ο κ. Ο Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι μπορεί σήμερα να είναι ορθή η διαχείρισή του και να είναι ασφαλής, ωστόσο δεν ανταποκρίνεται στη ζήτηση, ειδικά το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα ασφυκτικά γεμάτα αεροδρόμια, καθυστερήσεις πτήσεων και δυσαρεστημένους ταξιδιώτες. «Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην καινοτομία στη διαχείριση της εσωτερικής κυκλοφορίας, αλλά χρειαζόμαστε άλλη μια ώθηση για να καταστήσουμε τους ευρωπαϊκούς ουρανούς πιο ευέλικτους και λιγότερο κατακερματισμένους. Οι καινοτομίες SESAR έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και η Ευρώπη οφείλει να τις υιοθετήσει. Είναι αναγκαίο να επενδύσουν άμεσα τα κράτη μέλη σε νέες τεχνολογίες και προσλήψεις προσωπικού, ώστε να βελτιωθεί η διαχείριση του εσωτερικού χώρου, για να μειωθούν οι καθυστερήσεις πτήσεων. Μακροπρόθεσμα, πρέπει να προωθήσουμε την υλοποίηση του Ενιαίου Ουρανού για να βελτιωθούν οι επιδόσεις της διαχείρισης της εσωτερικής κυκλοφορίας όσον αφορά την ασφάλεια, τη χωρητικότητα, την αποδοτικότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα» , τόνισε ο Επίτροπος .

Για τις εκπομπές ενέργειας επισήμανε ότι η από αυτές αποτελεί κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη, την ενεργειακή ανεξαρτησία και την κοινωνική πρόοδο. Συνέστησε επιτάχυνση της χρήσης ανανεώσιμων αεροπορικών καυσίμων, πιο οικολογικά αεροδρόμια και χρήση νέων καθαρών τεχνολογιών τόσο στα αεροπλάνα, όσο και στα αεροδρόμια, ενώ υπογράμμισε ότι η ΕΕ θα προχωρήσει σε μέτρα στήριξης και κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση. Ο Ανάλογος στόχος είναι και η μείωση του θορύβου στα αεροδρόμια και γενικότερα στις μεταφορές, όπως σημειώνει, και η ΕΕ λαμβάνει δέσμη μέτρων προς αυτή την κατεύθυνση.

Αναφερόμενος στην ανταγωνιστικότητα των αερολιμένων, ο κ. Ο Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι «αυτή την περίοδο αναθεωρούμε τους κανονισμούς για τις αεροπορικές υπηρεσίες, που θα καλύπτει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα, η οποία είναι και προσωπική μου προτεραιότητα. Προσπαθούμε να μειώσουμε την περιττή γραφειοκρατία. Ο στόχος μας είναι να εγκρίνουμε συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση έως τα μέσα του 2026, που θα περιλαμβάνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αερομεταφορών παγκοσμίως, τα δικαιώματα των επιβατών, τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας εργασίας και τη βελτίωση της ανθεκτικότητας και της ικανότητας αντιμετώπισης κρίσεων. Όσον αφορά ειδικά στους επιβάτες έχουμε ήδη κάνει ένα σημαντικό βήμα για τα εμπρός στους πιο ολοκληρωμένους και ισχυρούς κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και θα κάνουμε και περισσότερα. Άλλωστε, ο τουρισμός είναι αλληλένδετος με τα αεροδρόμια και ήδη εξετάζουμε τη μελλοντική αναθεώρηση των κανόνων της εσωτερικής αγοράς για τις αεροπορικές μεταφορές» .

Ο Επίτροπος σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για τα αεροδρόμια , ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η χρήση της χωρητικότητας τους, να προσαρμοστούν τα αερολιμενικά τέλη, τα αεροπορικά slots και οι υπηρεσίες εδάφους στα καλύτερα δυνατά.

Ο κ. Ο Τζιτζικώστας υπογράμμισε επίσης την ανάγκη για βελτίωση της ανθεκτικότητας των αεροδρομίων και των αεροπορικών μεταφορών μέσω των σύγχρονων προκλήσεων, από την κλιματική αλλαγή μέχρι τις πολεμικές συγκρούσεις. Για την κλιματική αλλαγή υπογράμμισε ότι «οι φορείς υλοποίησης έργων στα αεροδρόμια πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους κλιματικούς κινδύνους κατά τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση νέων και υφιστάμενων υποδομών. Η ασφάλεια των αεροδρομίων είναι επίσης κρίσιμη και χαιρετίζουμε τις προσπάθειες των μελών του ACI να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών, διασφαλίζοντας παράλληλα υψηλή ασφάλεια. Στις προσπάθειες αυτές, η τεχνολογία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο και είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τα κράτη μέλη και όλους τους εμπλεκόμενους για να διευκολύνουμε την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών. Η Εξίσου πιεστική είναι η ανάγκη βελτίωσης του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούμε το δίκαιο μας τόσο για τις πολιτικές όσο και για τις στρατιωτικές μεταφορές» .

Στο περιθώριο του συνεδρίου και της γενικής συνέλευσης ο Επίτροπος είχε συναντήσεις με τη νέα Διοίκηση της ACI Europe , αλλά και υψηλότερα επίπεδα εταιρειών και αεροδρομίων .

Loader