Άγνοια είχαν οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ για το νέο δρομολόγιο του προαστιακού που άρχισε από σήμερα τα εξπρές δρομολόγια από τον ΝΣΣ για τη Σίνδο. Το emakedonia.gr επιβιβάστηκε στο τρίτο δρομολόγιο της ημέρας, στις 09:40 και υπήρχε μόλις μία ακόμη επιβάτιδα σε ολόκληρο το τρένο. Όπως ανέφεραν εργαζόμενοι της Hellenic Train το πρώτο πρωινό δρομολόγιο είχε επίσης δύο επιβάτες, ενώ το δεύτερο τρένο είχε περί τους 25 επιβάτες με προορισμό τη Σίνδο και πολύ λιγότερα στην επιστροφή.
Το τρένο των 9:40 έφτασε μέσα σε 13 λεπτά στον σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου (κόστος φοιτητικού εισιτηρίου 0,50 ευρώ) και εκεί μας περίμενε η νέα δωρεάν γραμμή του ΟΑΣΘ Τ1 «ΔΙ.ΠΑ.Ε.- Σ.Σ.ΣΙΝΔΟΥ» που συνδέει τον σταθμό της σιδηροδρομικής γραμμής στη Σίνδο ( δυτικός προαστιακός) με το ΔΙ.ΠΑ.Ε.
Το λεωφορείο ήταν εντελώς άδειο, όπως και στα προηγούμενα δρομολόγια, αναχώρησε στις 09:58 και μέσα σε 5 λεπτά είχαμε φτάσει στον προορισμό μας, αφού η γραμμή είναι εξπρές και δεν έχει ενδιάμεσες στάσεις.
Ρωτήσαμε φοιτητές του ΔΙΠΑΕ που συναντήσαμε στη στάση του ΟΑΣΘ, στο κυλικείο, στο διάδρομο και στις σχολές, αλλά μόλις δύο ήξεραν ότι υπάρχει η εναλλακτική του προαστιακού, χωρίς να γνωρίζουν ότι τα δρομολόγια άρχισαν ήδη.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από ένα μήνα, στις 20 Οκτωβρίου, είχε πραγματοποιηθεί μια μεγάλη εκδήλωση στο ΔΙΠΑΕ, παρουσία του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Κ. Κυρανάκη, για να γίνει γνωστό ότι ξεκινούν άμεσα τα δρομολόγια, ωστόσο αυτό φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετό για να φτάσει η πληροφορία στους φοιτητές.
Γιατί δεν θα προτιμήσουν τον προαστιακό
Όταν τους μιλήσαμε για την θετική εμπειρία μας από το σύντομο και άνετο ταξίδι, λέγοντας ότι χρειάστηκαν 25 λεπτά από τον ΝΣΣ μέχρι την πύλη του ΔΙΠΑΕ, ακούσαμε διάφορές επιφυλάξεις. Οι περισσότεροι μας είπαν ότι:
- Το δύσκολο είναι μέχρι να φτάσεις στον ΝΣΣ
- Βολεύει η λεωφορειακή γραμμή 52 που κάνει 20 λεπτά από τον ΝΣΣ, τα δρομολόγια είναι αρκετά πυκνά, κάθε 5 με 7 λεπτά,
- Έχουν κάρτα του ΟΑΣΘ και άρα δεν χρειάζεται να πληρώνουν εισιτήριο για το τρένο, και κυρίως
- Δεν χρειάζεται να κάνουν άλλη μία μετεπιβίβαση, το 52 τους αφήνει στην πόρτα του ΔΙΠΑΕ.
- Κάποιοι μας ανέφεραν ότι έχουν ακόμα επιφυλάξεις για την ασφάλεια των τρένων, μετά το δυστύχημα των Τεμπών.
Στην επιστροφή, γύρω στις 11:00 το πρωί, χρησιμοποιήσαμε κι εμείς τη γραμμή 52. Το λεωφορείο του ΟΑΣΘ είχε λίγους επιβάτες και έφτασε σε 20 λεπτά στον ΝΣΣ. Βέβαια, η κατάσταση δεν είναι τόσο ειδυλλιακή τα μεσημέρια που σχολάνε οι περισσότεροι φοιτητές και επικρατεί συνωστισμός στα λεωφορεία και η δυτική είσοδος είναι μποτιλιαρισμένη...
Ο προαστιακός θα φανεί χρήσιμος στους εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ
Την ώρα που τα τρένα πηγαινοέρχονται άδεια, λίγο πιο πέρα, στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου χιλιάδες εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους ΙΧ για να μεταβούν στη δουλειά τους, γιατί δεν τους βολεύει η συγκοινωνία.
Αυτή τη στιγμή στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου δουλεύουν μόνιμα 28.000 εργαζόμενοι, ενώ οι εποχικά εργαζόμενοι μπορεί να ξεπερνούν τους 30.000. Υπάρχουν δύο λεωφορειακές γραμμές, η 51 που ακολουθεί το δρομολόγιο μέσω Διαβατών και χρειάζεται έως και 45 λεπτά για να φτάσει στη Σίνδο και η 52Β, που κάνει κάποια πρωινά και κάποια μεσημεριανά δρομολόγια από την Αριστοτέλους στη ΒΙΠΕΘ και είναι πάντα γεμάτο.
«Από το 2019 θέσαμε ως προτεραιότητα να λειτουργήσει μέσο σταθερής τροχιάς, στις υφιστάμενες γραμμές, με μηδενικό κόστος» σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, Κώστας Μωραϊτίδης.
Οι επιχειρηματίες προσδοκούν ότι στην δεύτερη φάση του Προαστιακού, όταν λειτουργήσει και ο δεύτερος κλάδος, προς τον σταθμό Αγχιάλου, το τρένο θα μεταφέρει τους εργαζόμενους μέσα στη ΒΙΠΕ και η γραμμή θα μπορεί να αξιοποιηθεί από όλους όσοι ζουν στις δυτικές συνοικίες, τη Ν. Μαγνήσια, τα Διαβατά, πάντοτε υπό την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.
Μέχρι να δοθεί αυτός ο κλάδος στην κυκλοφορία, μια λύση θα ήταν να υπάρχει μια λεωφορειακή γραμμή για τη μεταφορά των εργαζομένων που θα φτάνουν με το τρένο στο σταθμό Σίνδου μέχρι την ΒΙΠΕ, κατ' αναλογία με αυτήν που δρομολογήθηκε προς το ΔΙΠΑΕ.